Zo langzamerhand willen we wat meer nadenken over een naam. We willen het geslacht nog niet weten, dus voor beide een naam nodig. Meisjesnaam is geen probleem, die staat al een tijd vast, dus het zou makkelijk zijn als het een meisje is. Een jongen daarentegen… die blijft naamloos denk ik. Met al vijf jongens in huis zijn de voor ons leuke namen wel een beetje op voor mijn gevoel. We hebben een mengelmoesje aan namen in huis, dus het hoeft niet ergens bij te passen of een bepaalde stijl te zijn. Al neigen we wel naar Nederlands/Fries/Scandinavisch. Wat we voor nu op het lijstje hebben staan: - Tom - Jesse - Jitse (vind ik heel leuk, vriend begint eraan te wennen) - Lasse - Jilles En dan de naam die voor nu op 1 staat: Hessel. Maar toch is er een twijfel. Is het niet een te ‘stoffige’ naam? En vriend kwam met het Engelse woord hussle. Wat vinden jullie? En hebben jullie nog inspiratie? Bedankt❤️!
Leuke naam, Hessel Hoor je ook niet zo vaak! Vind hem persoonlijk niet 'stoffig'.. Nou ken ik ook enkel iemand van in de twintig met die naam, dus dat zal daar ook zeker aan liggen Zelf nooit de associatie gelegd met het Engelse woord hussle trouwens.. Dus als het jullie naam is, dan zeker doen!
Hessel is voor mij de leukste naam uit je lijstje En wat is stoffig? Ja, de naam bestaat al langer in Nederland. Nee, dat maakt een naam niet meteen stoffig. Enige met sommige namen is dat je meteen de leeftijd kent als je de naam hoort, maar dat heb ik met Hessel beslist niet.
Hessel prima naam. Lasse ook leuk. Misschien nog Sverre Mats Teije Kjell Melle Mels Ties Vigo Nand Siem Arne Jelte Sepp/Seppe
Hm vind het geen mooie klank, maar vind namen die eindigen -el sws vaak niet mooi Merel (merol) en hessel wordt zo hessul.. Hesse dan wel oké trouwens.
Ik vind Hessel helemaal niet stoffig, maar dat komt misschien doordat ik een Hessel kan van 11. Leuke naam hoor!
Dankjulliewel! @Secret Promise Die man heeft altijd de gekste associaties. Hesse klinkt wel leuk! Even laten bezinken... Sverre, Melle en Joppe schrijf ik ook op. Benjamin is zeker leuk. Heeft de nu jongste als derde naam. We hadden deze zwangerschap verre van verwacht. Ik ga er toch over nadenken. Zit er wel een leuk verhaal bij.
Van jouw lijstje vind ik Lasse en Hessel het leukst. Suggesties; Sverre Hidde Bosse Hasse Jikke Kalle Melle Ik merk dat ik een beetje in dezelfde categorie blijf... Even nadenken over ander type namen. Jorrit Tuur Mels Mats
Ik vind Hessel zelf inderdaad wat stoffig. Ik denk overigens eerder aan het Engelse woord 'hassle' (gedoe), dan hussle. Wessel of Jelle zijn geloof ik nog niet genoemd in de reacties. Verder vind ook ik bijv. Melle, Pelle, Sverre wat vlotter dan Hessel. Malte vind ik ook wel een leuke Scandinavische naam.