Hoi, Wij dromen zo langzaam maar zeker een beetje over een tweede kindje. En aangezien ik dan gelijk doorsla, ga ik lekker mijmeren over namen... Onze dochter heeft een naam met 3 letters en 1 lettergreep. Ik zet haar naam hier niet bij ivm herkenning. We houden van bijzondere, stoere en korte namen. Voor een jongen vind ik het belangrijk dat het een krachtige, maar ook elegante naam is, een beetje poëtisch (hoop dat jullie het volgen). Voor een meisje vind ik het belangrijk dat het een stoere, maar ook vrouwelijke naam is. Voor een jongen hebben we al 2 namen die absoluut uniek zijn, maar wat vinden jullie ervan? - L.ev (betekent hart en leeuw in het Hebreeuws) - Z.ev (betekent wolf in het Hebreeuws) Ik ben alleen soms bang voor grapjes over L.ev (klinkt als lef). Voor een meisje komen we niet veel verder dan de erg populaire namen - Z.oë (eigenlijk 2 lettergrepen ) - L.iv (vind ik heel mooi en stoer, maar werkt niet helemaal met onze achternaam) Als jullie input hebben over bovenstaande namen en suggesties voor andere namen met 3 letters en 1 lettergreep, heel graag! Dank!
Meisje: -Jin -Gem (djem) -Viv -Kes -Fie -Luz -Pam -Fee/Fré -Dae/Rae -Mab -Mai -Vie -Lis -Joy -Sue -Sam -Fen -Jez -Loe -Kee -Nim -Sis -Rox -Ide -Edi Jongen: -Nim -Ash -Dax -Don -Boy -Kaj -Ray -Jeb -Vic -Jaz -Mex -Paz -Bor -Dim -Fer -Rif/Riv -Duc -Jai -Sol -Jin -Sky -Ché -Ike -Jad -Mas -Yad
Ik vind alle namen die je noemt heel leuk! Zou niet kunnen kiezen, haha. Andere ideetjes: Art Bas Ben Bor Cas / Kas Dax, Dex Dem Den, Dan Des Dev Dim Fox Gus Jef Jim Job / Jop Jos Kaf Kai / Kaj / Cai / Caj Lau Len Lex Lim, Lom Lux Mas, Max Nim Noy Pax Pim Raf Rik Riv / Rif Ron Sam, Sem, Sim Seb / Sep Sef / Sev / Zef Sen Sky Sol Tex Tim, Tom Vic Vos / Fos Wes Wim 2 lettergrepen: Ole, Ebe, Ove, Ivo # Ann Eef Fay / Fae / Fee Flo Jet Joy Kim Kit Lin Lot Lou May / Mae Nim Pip Rae Rho Siv Sky Sue Vie / Fie Ziv 2 lettergrepen: Ava, Oda, Iva, Isa, Ise / Ize, Mia, Méa, Ida, Néa, Lea, Lia, Nia, Ada, Amy, Ivy
Voor een jongen: Dex Wes Pax Jax Job Kik Kitt Lex Lenn Boy Ty Dann (Met 2 lettergrepen) Boaz Brett Nio Sten Voor een meisje: Lis Fem Eef Lot Mex Jill Vind voor een meid 1 lettergreep persoonlijk moeilijk dus nog even met meerdere lettergrepen. Amy Esra Lauren Jolie Holly Van je jobgensnamen heb ik met Lev dezelfde angst als jij (lef ipv Lev) daarom was hij snel weer van ons lijstje. Zev vind ik persoonlijk een beetje on af. Maar dat is uiteraard helemaal.persoonlijk en als jullie je goed voelen bij die namen zou ik zeggen zeker doen. Je meiden namen vind ik erg leuk! Alleen zijn wel wat meer mainstreem en begrijp dat je dat niet wilt?
Zen Lee Rex Ace Sid / Syd Tos Fen Jon Lou Mac Kez Iep Dox Ted Fez / Fes Han Guy Per Don Joe Yik / Jik Gib Gos Lez Ids Loy Zac Taj Syb Wik Eve Pom Mel Nil Sun Fré Lon Zoé
Super bedankt voor alle suggesties! Er zitten zeker wat leuke bij. Ik heb bovendien de naam van m'n dochter voorbij zien komen. Ik heb weer veel inspiratie, dank!