Weet iemand toevallig hoe je achter je jeans maat kan komen ? Aangezien ik nu eindelijk weer spijkerbroeken aan kan ( na jaren ) ben ik op zoek naar een jeans maar ik weet me god niet welke maat ik dan moet kiezen. Van normale broeken heb ik nu 46/48 maar ik weet dat jeans altijd wat strakker zitten dus zoek ik een jeans van maat 48/50 maar ik zie overal 34/34 of 34/32 ofzo staan Iemand die mij weg wijs kan maken ? Zal wel een domme vraag zijn maar goed, als je nooit spijkerbroeken koopt dan sta je daar niet zo bij stil ...
De maat van spijkerbroeken De maat van spijkerbroeken bestaat uit twee getallen, bijvoorbeeld 30-28. Het eerste getal is de taillemaat en het tweede getal de binnenbeenlengte. Omdat de spijkerbroek uit Amerika komt, zijn de maten niet in centimeters, maar in inches. Eén inch is gelijk aan 2,54 cm. De taillemaat is de kleinste omtrek rond je middel. De binnenbeenlengte is de lengte van de binnenkant van je been, gemeten van je kruis tot aan de grond. Hoe groot is jouw taillemaat in cm? .......... cm (centimeter) Hoe groot is jouw binnenbeenlengte in cm? .......... cm (centimeter) Als je deze getallen door 2,54 deelt, krijg je jouw taillemaat en binnenbeenlengte in inches. Hoe groot is jouw taillemaat in inches? .......... inch (rond af op hele inches) Hoe groot is jouw binnenbeenlengte in inches? .......... inch (rond af op hele inches) Wat is dan jouw spijkerbroekenmaat? .......... - ........... zo iets
Denk dat je het beste gewoon kan passen, hihi. Maar als je 36/34 bijv, is het vaak ook zo dat de taille maat dan 36 is maar dat de 34 staat voor de lengte.
Ik heb maat 38, van spijkerbroeken 29/32. 32 is de lengtemaat, ik ben 1.68 maar heb altijd hakken aan en dan zit 32 perfect. Als ik jou was zou ik naar een grote winkel gaan waar je ff rustig kan kijken wat je maat is zonder gebemoei van verkoopsters.
Het is altijd een beetje gokken wat de juiste maat is omdat het per broek verschilt. Heeft voornamelijk te maken met de hoogte van de broek in de taille enz. Ik heb meestal 28/32. Of wel 28 is de taillemaat die is ongeveer gelijk aan S en 32 is de lengte. Ik ben 168 maar heb wel wat langere benen maar volgens mij is 32 over het algemeen een normale meest gangbare lengte maat bij vrouwen. Maar ik blijf erbij dat het verstandiger is om een broek te gaan passen. Zeker bij spijkerbroeken, ik ben ervan overtuigd dat die goed en lekker moeten zitten!!
haha inderdaad Ik heb inderdaad van esprit maat 28/32 en van mexx 29/32, ze zitten overal net iets anders!
Wow, ik denk ik koop ff een jeans hahahah thanx in ieder geval voor de info ... Wilde gaan shoppen maar doe ik nu maar even niet ( zie mijn andere topic )
Ik zag je andere topic. Zou nu inderdaad maar niet gaan. Heb er nog de rillingen van op mijn rug!! Hè word er gewoon akelig van hoe het voortaan gaat in de wereld. Maar een spijkerbroek kopen doe je niet ff. De meeste zijn nogal prijzig en dan zou het jammer zijn als deze niet perfect past. Ik draag trouwens ook vaak geisha, deze hebben gewoon de damesmaten erop staan!
Er zijn ook wel winkels waar er gewoon spijkerbroeken op damesmaat worden verkocht, zoals miss etam. En zoals al is gezegd, een spijkerbroek kopen doe je niet even . Er zijn zoooooveel soorten en merken.
Dan ga ik er wel eens een dagje voor uit trekken hihihi .. Hopelijk slaag ik Bedankt voor jullie tips en adviezen.
Zucht, wat was het vroeger makkelijk om een spijkerbroek te kopen... Bij ons had bijna iedereen altijd een Levis 501. Gewoon 1 model, ideaal. De winkel in lopen, kleur kiezen en niet eens hoeven passen omdat het altijd goed zat als je eenmaal je maat wist. Tegenwoordig hangt het af van het merk, model, washing of geen washing, de stof (strech of juist niet). Erg ingewikkeld om een broek te kopen tegenwoordig hihi . Ik heb meestal 26/32 en in gewone maten 34/36
Zoals er al vaker is gezegd, het verschilt echt zó per merk en model. Van een skinny moet ik vaak 1 maatje groter nemen dan een straight of baggy. En van bijv Miss Etam heb ik maat 38/40 terwijl van de H&M moet ik weer 42/44 hebben. Dus het verschilt per merk EN per model. Ik zou inderdaad toch eerst in de winkels gaan passen. Ik vind vooral de jeans van Vero Moda/Only erg fijn!
Een echte jeans ( dus geen stretch ) Heb ik nog niet kunnen vinden in een grote maat ( 46/48 ) En heb er al heeeeeel wat uurtjes voor gewinkeld. Mocht je nou wel een winkel vinden met echte jeans laat t mij ook ff weten
@ Saja, die kocht ik toen ik nog maat 48 had bij C&A (via wehkamp). Gewone spijkerbroeken, geen stretch. On topic: Ik heb nu maat 42 van broeken en net een nieuwe spijkerbroek bij H&M gekocht, maat 32/34