Deze vraag staat centraal in een internationaal onderzoek dat nu van start gaat. Hierin wordt gekeken naar ervaringen van ouders bij het opvoeden van hun kind en worden allerlei factoren in kaart gebracht die hierbij een rol spelen. Het onderzoek wordt uitgevoerd in verschillende landen over de hele wereld. We zijn op zoek naar vaders, moeders of verzorgers met tenminste 1 kind (tot 18 jaar) dat nog thuis woont die een vragenlijst willen invullen en hun ervaringen met ons willen delen. De antwoorden op de vragen worden volledig vertrouwelijk behandeld. We zijn erg blij als u de tijd neemt de vragenlijst in te vullen omdat we daar uiteindelijk ouders die de opvoeding als zwaar ervaren mee kunnen helpen. Klik op de link voor het starten van de vragenlijst: tiny.cc/parenting Heel veel dank alvast! Prof. Hedwig van Bakel en dr. Marieke van Egmond (Tilburg University)
@tilburguniversity , om voor deze (blijkbaar veel te lange) vragenlijst 5! Topics te openen hier zonder maar enige introductie van jullie zelf lijkt mij niet de bedoeling van dit forum @Beheer ?
Invullen duurt ongeveer 30 minuten...ik haak bij voorbaat al af... Les 1 ouderschap: je hebt altijd te weinig tijd
@tilburguniversity Ik kon bij de vraag waarbij je moest zeggen welke van je kinderen het meest uitdagend was in de opvoeding (oid), niet meer het bolletje uitzetten. Je mocht maar 1 kind aanvinken, maar ik klikte mis. Daardoor waren beide kinderen aangevinkt en dat kon ik niet meer uitzetten.
Ik vind het toch jammer dat ik m niet in mag vullen. Ik ben deze formulering vaker tegengekomen in onderzoeken: de biologische ouder of adoptie-, pleeg-, of stiefouder bent van ten minste 1 kind dat 18 of jonger is, Alle ouders dus, maar wel alleen de hetero-ouders. Lekker inclusief weer.
Oh! Zo had ik 'm nog helemaal niet gelezen. In het onderzoek staat ook ergens een vraag of je een kind hebt samen met iemand van hetzelfde geslacht, ik zou dus denken dat de vragenlijst ook voor jou is. Als ik kijk naar wat er allemaal gevraagd wordt, dan denk ik zeker dat ze niet met opzet jou als ouder hebben willen buitensluiten. Goed dat je het aankaart!
Ik snap het niet? Staat niks bij over geslacht? Hoe zou het volgens jou erin moeten staan om het inclusiever te maken?
Ik vind het wel jammer dat @tilburguniversity niet meer heeft gereageerd. Dat weerhoudt me een beetje van het klikken op de link.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb 'm wel ingevuld, maar vind het jammer geen reactie te krijgen op de feedback Iets meer interactie zorgt ook dat mensen meer gemotiveerd zijn om mee te werken. Ook omdat het anders maar gewoon 1 of andere linkdump is, ipv dat je daadwerkelijk geïnteresseerd bent naar (de mening van) mensen