Je huis verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Banaantje81, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Wie heeft er wel eens zijn woning verkocht? Hoe verliep dat?

Wij hebben ons huis in de verkoop staan, nu ruim een week, maar nog niemand heeft de makelaar gebeld voor een bezichtiging. Op een tussentijds gepland Open Huis is niemand op komen dagen. Zelf krijg ik het daar spaans benauwd van, omdat mij het gevoel bekruipt dat onze woning zo'n niet-verkoopbaar huis gaat blijken straks of zo.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    je hebt het huis dus nog MAAR een week in de verkoop staan?

geef mensen de tijd om het huis te bekijken op funda etc ;)

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hi,
    Zelf nog niet verkocht maar wel familieleden die (proberen te) verkopen. 1 ding heb ik van hen geleerd: in deze tijd is 1 week helemaal niet lang hoor, om geen bezichtigingen te hebben. Ik hoor zelfs over mensen die maandenlang geen bezichtiging hebben gedaan.
    Ik hoop natuurlijk dat het jullie beter vergaat! Succes, is het een beetje een "normale" woning?

4. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

4 apr 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 week....... dat zegt toch al genoeg.....

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben ruim 4 jaar te koop gestaan en kregen soms 3/4 jaar geen bezichtigingen. Maar uiteindelijk toch verkocht. Je zult wel wat geduld moeten hebben. De één is zo weg, de ander staat wat langer.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Uhhh 1 week? Wij hebben ons huis 2 jaar in de verkoop gehad en er weer uitgehaald. Denk dat we het volgend jaar weer gaan proberen. Maar een week is niks, ik zou nog even geduld hebben :)

7. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Even de andere kant op, wij hebben al een huis op het oog dat al een tijd te koop staat, maar omdat er nog wat dingen aan ons koopappartement moet gebeuren kunnen we deze nog niet te koop zetten.
    Hebben dus zeker interesse in een woning, maar nog niks laten horen aan die makelaar of eigenaar... (lijkt ons zo lullig ook, want dit moet eerst verkocht worden).

8. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een week is inderdaad nog maar kort.

Je zou nog eens kritisch kunnen kijken naar de foto's en de tekst die je makelaar op Funda heeft geplaatst. Ik vond die toen bij ons zo vreselijk slecht dat ik hem heb herschreven. Dat vonden ze prima en ze hebben die tekst toen geplaatst. Vaak weet je als bewoner zelf heel goed welke doelgroep bij je huis past en welke pluspunten van je huis, buurt en stad je moet omschrijven.

Ons huis was vorig jaar binnen twee weken verkocht uiteindelijk, terwijl wij de verwachting hadden dat het minimaal een jaar zou duren. Overigens hadden we hem wel scherp in de markt gezet qua prijs en dus ons verlies genomen.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb mijn appartement in 2008 verkocht na 6 dagen te koop hebben staan. Dat was toen en nu is dat helemaal niet meer realistisch ... geef het wat tijd. Hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten. Succes

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zoals mijn voorgangers al hebben gezegt een week is echt niks, huizen staan vaak een jaar/jaren te koop.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een week is niks. Je moet je nu nog zeker niet druk gaan maken!
    Zelf met ex het huis verkocht, heeft 2 jaar geduurd. Mijn zus heeft nu haar huis verkocht na ongeveer 6 maanden en dan heb je volgens mij helemaal niks te klagen...

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn schoonbroer en schoonzus hebben hun woning al 4 jaar te koop staan en hebben in die 4 jaar 3 bezichtigingen gehad, dus je mag wel een beetje geduldig zijn :D

Mijn ex en ik hebben ons huis binnen 11 maanden verkocht maar dat was de 1ste bezichtiger en alleen omdat we 50.000 onder de waarde gingen zitten om het snel te verkopen ;)

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Tja, wat de meeste al zeiden.. een week? en dan al zorgen maken?
    dat de "markt aantrekt" betekend niet dat je binnen 2 dagen al een kijker/koper hebt.
    't houd in dat meer huizen verkocht worden, maar ik heb nog geen tabel gezien met hoelang ze al te koop stonden.

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Een week is echt een lachertje, dat wil iedereen wel voor zijn huis :)

Ik heb ooit een paar maanden bij een makelaar stage gelopen dus hier vandaan wat tips:

- Zorg dat je huis/tuin er van de buitenkant zeer netjes uitziet. Mogelijke kopers lopen bijna altijd eerst een keer langs!
    - Wees zeer kritisch op de foto's die voor je op funda worden geplaatst. Altijd foto's waarop de zon schijnt! Huis van onze buren had vreselijk slechte foto's en waren ontzettend verouderd ook (twee jaar te koop gestaan)
    - Denk na over een realistische prijs. Daarmee zeg ik niet dat jullie huidige prijs te hoog of te laag is, maar denk hier over na.
    - Als er kijkers komen: ruim je persoonlijke spullen op, weinig frutsels en zorg dat het heel schoon en afgewerkt is (plintjes enzo). Dat maakt het makkelijker voor kopers om zichzelf in een huis te zien wonen.
    - Vraag de makelaar of vrienden om een eerlijk advies. Wat zijn de plus- en minpunten van je woning. Probeer de minpunten op te krikken of minder op te laten vallen. Elk huis heeft wel wat, dus niets om je voor te schamen ofzo (onopgeruimde zolders enzo ;) )

Succes met de verkoop!

15. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Wij hebben er 5 jaar over gedaan, waarbij er een periode van een jaar en een van anderhalf jaar was dat we niks hoorden, ook niemand voor de open huizen waar we elk jaar twee keer aan mee deden. Vorig jaar na de vakantie opeens twee bezichtigingen, daar keken we echt niet meer van op hoor, zou toch niks worden. We hebben zo vaak enthousiaste mensen in ons huis gehad waarbij je het idee krijgt dat ze hun droomhuis gevonden hebben zo lyrisch zijn ze erover. Vervolgens hoor je niks meer. Maar toch, 1 stel wou nog een keer kijken en opeens waren we aan het onderhandelen. Onvoorstelbaar en totaal niet meer verwacht. Je moet echt geluk hebben. 1 week is niks! ;)

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    spannend. Ik heb ook wel eens een topic geopend omdat ik bang was mn huis niet te verkopen! Ik wachtte de week na plaatsing met spanning af..dacht echt dat er wel een paar wilden komen kijken. We zaten laag qua prijs.
    wat een domper! Eerste maand hoorden we niks! Daarna 2 kijkers achter elkaar. En vervolgens ong. 1 kijker per maand. Na de prijs 2 keer te hebben verlaagd hebben we onze flat na 9 maanden verkocht!! Zo blij!! Succes meid! Het komt echt goed!

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Even van de andere kant bekeken. Een afspraak maken voor een huis te bezichtigen gaat ook niet altijd snel merk ik nu ;) Wij gaan zelf nu voor een huis kijken. Maaaaar 1 week is sowieso erg snel! Dat heeft veel tijd nodig. Succes met de verkoop :)

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik had mn flat wel een keer als tophuis op funda gezet trouwens! En ik had hem als laagste geprijsd van alle flats uit de buurt...dus tja..als ik dat niet gedaan had zat ik er nog denk...
    Als je hem laag zet krijg je meer kijkers! Maar dan moet je dat financieel wel aankunnen

19. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    De gouden tip:

Huizenkopers nemen kat erbij voor een ton | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

;)

Even serieus: De open huize route was op 4 oktober, je hebt je huis dus nu iets langer 'te koop' staan? Dan stond je huis net te koop toen deze Open huizen route was? Dan is jullie huis wellicht net over het hoofd gezien en hebben veel mensen daarvoor al hun eigen route samen gesteld.

Hoeveel huizen staan er in de buurt nog meer te koop? Is de vraagprijs aantrekkelijk? Zijn er goede foto's gemaakt? Is het huis opgeruimd? Allemaal zaken die de verkoop kunnen beïnvloeden.

Keep calm!!

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Als jullie makelaar net zo makkelijk te plannen is als degene die ik net aan de telefoon had, wens ik je veel succes.
    Enige optie op korte termijn was op een onmogelijk tijdstip voor ons.

Deel Deze Pagina