Je huis schoonmaken, hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat vraag ik me dus af. :)
    Ik doe dus elke week op mijn vrije dag alles: Stoffen, stofzuigen, wc en badkamer, dweilen.
    Verder doe ik maar 1 of 2 keer de wc tussendoor schoonmaken. :oops:
    De extra dingen probeer ik ook op mijn vrije dag te doen, en anders komt dat op zaterdag.
    Ik heb soms echt het gevoel of ik een slechte huisvrouw ben, ik vind het al heel snel een rommel hier.
    Mijn man is helaas geen opruimtype, dus ben altijd achter zijn kont allerlei dingen aan het opruimen.
    Nu ga ik ook aan de poets, ik móet van mezelf!

2. Niet meer actief

elke dag stofzuigen, na ieder toiletgebruik de toilet ook schoonmaken, de keuken iedere dag bijhouden, en om de dag dweil ik!

eigenlijk ben ik elke dag bezig met schoonmaken

3. bengel

bengel Niet meer actief

elke dag stofzuigen (heb hond) 3xp w wc
    elke week keuken en badkamer grondig en 1x 'vluchtig'
    elke dag salon tafel en tv meubel afstoffen 1 keer per week grondig woonkamer stoffen
    1x pm ramen lappen.

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    elke dag stoffen en stofzuigen. toilet en wc 1 keer per week grondig, tussendoor alleen als het nodig is. keuken wel elke dag grondig. en in het weekend gaat alles grondig (dweilen, slaapkamer, dierenkooien)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Om de dag stofzuigen, 2 x per week dweilen, 1 x per week grote schoonmaak badkamer, 2 x per week toilet, waarvan 1 x grondig, 3 x per week de was, 1 x per 3 maanden ramen lappen :oops: (rotklusje), af en toe even alles afstoffen, loop ik gelijk het hele huis door. De keuken maak ik elke dag schoon en opruimen ook de hele dag door.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik doe op woensdag en op zaterdag wat. Zodat het hele huis eens in de week een beurt krijgt.

ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe vaak je thuis bent. Wij werken allebei (ik 4 dagen en hij 5). Het wordt dan minder snel rommelig en je hebt an ook minder tijd om schoon te maken.

7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik stofzuig elke dag en zorg dat alles opgeruimd is en de keuken en wc schoon is. Verder doen wij alles wanneer het nodig is dus de ene keer is dat 2x in de week en de andere keer 1x in de 2 weken.

8. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Jemig, hebben jullie geen baan? Waar halen jullie de tijd vandaan om ELKE dag te stofzuigen, te dweilen e.d.?
    Ik heb een poets die komt 2 keer in de week 3 uurtjes. En dat was het....

9. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Als ik dit zo lees, schaam ik me dood.. Jeetje wat een boeners allemaal..
    Wij (ik en man doen het huishouden samen) maken 1 keer per week schoon, dus stofzuigen, stoffen, wc, badkamer, keuken enz. De rest van de week doe ik eigenlijk alleen de keuken schoonmaken nadat ik heb gekookt.

10. Niet meer actief

ik werk nu nog maar 1 dag p/w maar ik deed dit ook toen ik elke dag werkte hoor...

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    waar halen jullie de tijd vandaan. Ik werk 3 dagen per week, maar op die dagen heb ik echt geen puf meer als Jiri in bed ligt. Op de dagen dat ik vrij ben doe ik wassen, stofzuigen. Maar heb echt geen zin om dan de hele dag te poetsen.
    Badkamer wordt droog gemaakt na gebruik. Wc's 2 keer per week. Dweilen 1 x per week. Stoffen 1 x per week, stofzuigen 3 a 4x per week.
    Mijn vriend is wel een opruimtype, dus bij ons ligt er eigenlijk nooit rommel. We houden allebei van netjes, maar om nu iedere dag alles zo grondig te doen, nee dank je... Ik leef niet om te poetsen :)

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    waarom schamen?
    Ik stofzuig zeker niet elke dag ook al heb ik katten, 1 keer in de week poets ik alles, en alles verder op gevoel hoor, als iets niet schoon is zie ik dat vanzelf dan maak ik het weer schoon.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik stofzuig iedere dag, en goed de bank schoonzuigen. ik doe iedere dag wat dus heb geen vaste dagen voor bepaalde dingen.

14. Niet meer actief

uhm iedere dag poets ik hier, stofzuigen sowieso iedere dag en de rest wat nodig is.
    Heb wat oudere kids die helpen ook goed mee hoor, mag ook wel want hun vervuilen ook het meest hihi.

15. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    :confused:

16. Niet meer actief

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou ik doe 1 keer per week stofzuigen, dweilen en afstoffen, wc schoonmaken.
    Keuken doe ik als ik het gekookt goed schoonmaken.

We hebben geen huisdier dat scheelt denk ik ook heel veel met het schoonmaken.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ja, ik heb een hond, een kat en 2 cavia's, dat scheelt enorm. In het vorige huis had ik die niet en toen kon ik het allemaal makkelijk met 1 a 2 x stofzuigen per week af. Bovendien werkte ik 40 uur. Nu ik meer thuis ben, wordt alles veel sneller vies.
    Ik denk dat je ook een heleboel tussendoor doet, waar je niet eens bij stilstaat.

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Sinds Sarah door de hele kamer tijgert stofzuig ik deze elke dag. Maar de slaapkamers en de rest 1 keer in de week. Stoffen elke week, de woonkamer vaker.

Badkamer + WC 1x in de week grondig en voor de rest als t nodig is.

Ramen lappen doe ik zelden. Laat het mijn man af en toe eens doen omdat ik dat bijna niet kan ivm rugklachten.

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Zuigen iedere dag, dweilen drie keer per week, wc drie keer per week. Badkamer 1 x per week, stoffen 1 x per week. De rest als ik het nodig vind.

Deel Deze Pagina