@RM1996 ik zou dat eerste als eerste slaapje tellen idd. En slapen tussen 16 en 17 hoeft dan niet meer. Is waarschijnlijk n paar dagen/weken een overgang en dan prima te doen. Even weer een nieuw ritme vinden. D. slaapt al een hele tijd maar 2x op een dag. Meestal 7:30 wakker, dan 10:00 erin voor een half uurtje, max 45 min (ze wordt niet altijd vanzelf wakker maar dan maak ik haar wakker anders zit ik smiddags te klooien, ze zeggen ook dat dat beter is zo en hier werkt t idd) en dan van 13:00 tot 14:30/15:00. En dan 18:30/19:00. Merk dat haar wakkertijd weer iets langer is geworden. 2 uur ertussen is echt te kort voor haar.
En hoe gaat t nu @LJJ ? Geef je geen zetpil in zo'n geval? @GroeneBomen heb echt met je te doen hoor, vreselijk zo. Had je nu maar n doorslaper óf n meewerkend lijf (of allebei haha). Hopelijk knap je gauw weer op! Heb je niet heel vaak dan troueens dat je virusjes overneemt van je zoontje bijv? @Dame09 nou hier vroeg wakker, 5:30 nieuwe tijd. Maar ze moest ook poepen (2x pfff). Ik had me er op ingesteld dat scheelt n hoop frustratie merk ik. Vaak passen ze zich gauw aan.
@GroeneBomen jeetje wat heftig! Hoop dat je snel opknapt!! @RM1996 waarom start je niet de dag om 7.00 als ik vragen mag? Als hij einde middag niet meer wil slapen, dan is het wel een lange ruk tot 21.00/21.30 denk ik. Kunnen ze ook oververmoeid van raken. F was nieuwe tijd 4.45 wakker, Maar lag er Om 7.00 weer in. We zien wel hoe de dag loopt. Wij hebben dezelfde ervaring als jullie @sarah28 , ze passen zich wel snel aan.
Hoe was jullie nacht? Of beter gevraagd.. waren de kindjes nog erg vroeg wakker? Hier ging het prima; nieuwe tijd 7.45 wakker!
Door onze onregelmatige diensten zo erin geslopen, n valt na de 1e fles van 7/8u in 5min weer in slaap dus dan nemen wij het er ook van, hij is bij het ontwaken hierna ook een stuk vrolijker, gaat dan rond 13u weer voor een dutje tot 14/15u en gaat nooit later dan 21u naar bed. Is meestal tussen 20-21u maar dan laat hij pas eerste tekenen van vermoeidheid weer zien. Na zn fles of avondeten heeft hij nog energie voor 10 houden m niet onnodig lang wakker als hij om 19u pan gaar is gaat hij dan naar bed
Jaa dankjewel! We proberen het wel nog als we zien dat hij moe is, soms is het maar 30min en soms echt weigeren. Maar dan accepteren we het gewoon. De nachten gaan (afkloppen) gewoon goed
Hier was het 6:15 nieuwe tijd. Maar heb hem laten liggen brabbelen tot 7:00u en toen de dag gestart... Ook gewone tijd net weer in bed gelegd voor z'n eerste slaapje. Hopelijk gauw weer in zijn ritme
Dag dames, jeetje... ik ben zo slecht in het online komen hier. Ik probeer af en toe bij te lezen, maar dan onthoud ik dus niet wie wat allemaal heeft geschreven. Ik ga proberen vaker langs te komen, met nadruk op proberen. Sinds 2 weekjes kan M. zelf staan, nu doet hij gewoon niet anders meer en probeert hij langzamerhand wat stapjes te doen langs meubels. Maar... hij kan nog niet zelf altijd weer soepel tot zitten komen, dat gaat geregeld mis. Dus ik denk dat hij inmiddels standaard bulten onder z'n haartjes heeft. Verder probeert hij wat klanken na te doen, dus ik oefen druk met mama en papa, maar ik krijg er tot nu toe dada voor terug. De slaapregressiefase is denk ik sinds gisteren over. We konden hem niet zomaar wegleggen, dan was het echt janken.. maar in slaap wandelen was ook niet goed, dus eigenlijk wilde hij gewoon niets. Nu kunnen we hem weer wegleggen en valt hij gelukkig weer zelf in slaap, thank god. Wat een stomme 2 weken waren dat zeg! Maar als ik de planning mag geloven komt het sprongetje vrij vlot achter de slaapregressie aan, dus... ik denk dat we niet te hard mogen juichen. Wel heel cute, ze zijn op de opvang allemaal enorme fan van hem, hij is bijna altijd een extreem blij ei.
@sarah28 vandaag is ze gelukkig een stuk beter. Niet meer zo benauwd, maar nog wel verkouden en hoesten. Niet meer getempt omdat ze eigenlijk niet meer warm voelt. Ik heb geen pcm gegeven. 38,4 had ze dus daarvan vind ik altijd dat ze dat zelf op moeten lossen. Maar tegen 39,0 geef ik vaak wel pcm afhankelijk van de gemoedstoestand Haha. Als ze dan zeurderig is en niet in dr hum dan overweeg ik het altijd. Maar vandaag is ze echt wat beter gelukkig. Zie foto even spammen op de zondag. @RM1996 al was het niet door onregelmatige diensten er in geslopen. Neem het er van! Ik zou wel dat late slaapje laten vallen en dan savonds gewoon wat eerder bedtijd maken. onze oudste deed dit precies zo. Was ook een goede slaper. Die kan nu met bijna 4 nog een middagdutje doen als ie wil. Maar die is tegenwoordig vaak 06:00/06:30 wakker. Dus geniet er van zo lang het kan! Wij starten de dag ook niet zo vroeg hoor. Moet er niet aan denken. Op mijn vrije dagen liggen we rustig tot ergens tussen 8-9 in bed.
Hier was J gisteravond om 23.00 weer wakker. Mee gekloot tot 0.30 en 2 flessen verder, na die 2e fles viel hij in slaap tot 3 uur... weer een fles en toen tot 7.00 uur. De meiden zijn normaal rond 6u wakker, nu was de middelste om 5u wakker pff. Net even 3 uur gewerkt nu thuis. Ik ben moeeee
Aaah wat een mooierd @LJJ En leuk zo he dat staan! Wij oefenen nu in de box en ze trejt zich al aardig op.
Ik sliep zelf pas om 3:30 oude tijd, te benauwd. Om 6:45 oude tijd al goeeedemorgen. Maar ik kon blijven liggen. Kreeg voor t ochtendslaapje van F kind in de armen om te voeden en ik schoof door naar bed oudste zoon haha (En uiteraard gewoon 3 voedingen vanaf 22:00)
@sarah28 gelukkig is de oudste zelden ziek! Want ik pik het idd snel op én ben dan zeker 2 week uit de running. Terwijl hij na 3 dagen alweer fit is, Gelukkig deze week griepprik
Pff jeetje zeg Drinkt hij dan lang? Ik vind het soms echt heel veel wat J snachts drinkt. Hij klokt zo 2 flessen van 180 weg, en vaak nog 1 van 180 maar daar laat hij wel redelijk veel van staan.
Maar heeft J. het echt nodig, zoveel melk in de nacht? Of is het gewoon gewenning? Wat gebeurt er als je eens water geeft bijvoorbeeld?
@Dame09 @Haver11 V. drinkt overdag dus echt ruk haar melk. Maar om 23:00 en Áls ze snachts komt drinkt ze de fles vrijwel bijna helemaal leeg. Sommige kindjes hebben het gewoon nodig in de nacht. Ik kan er helaas niks aan veranderen. @sarah28 nou hier wordt er al druk rongelopen. Langs de bank, tafel, kast, keuken en achter een loopkarretje of stoeltje. Ze staat steeds vaker zelfs bijna los. Vrees dat het hier voordat ze 1 jaar is wel echt lopen is. Hoe pakken jullie kindjes dingen vast? V. Pakt echt stukjes brood bijvoorbeeld met duim en wijsvinger. Volgens mij is dat ook best vlot.
@LJJ dan ontkom je er inderdaad niet aan. Wat ze overdag niet binnen krijgen, zullen ze op een ander moment binnen willen halen... Wel jammer..
@LJJ; hier ook ee vlot kind. Pakt kruimels met duim en wijsvinger. Kletst mama, papa, ham/hap -》 als zn volgende hapje niet snel genoeg naar zijn zin komt! Zelfstandig staan lukt nog niet, hij durft het niet. Hij doet het soms per ongeluk, en zodra hij daar achter komt, laat hij zich snel zakken. Rond stappen doet hij wel, als hij zich maar vast kan houden. Ook klimt hij de trap op..