De titel zegt het al... Wie is in zowel Italië als in Kroatië geweest? En wie kan me vertellen waar ze het liefst naar terug zouden gaan? En welke plaatsen zijn aanraders??
Gardameer of Kroatie? Dan sowieso KROATIE! Het is daar zooo mooi! En relatief goedkoop. Helemaal vergeleken met het Gardameer. Zelf ben ik een aantal keer in Istrië geweest. Medulin en Pula vond ik wel de leukste plaatsjes om te verblijven. Verder moet je echt Rovinj gaan bekijken en de Plitvic meren. Wij zijn trouwens ook een keer vanuit Pula naar Venetië geweest. Ook een aanrader. Dan ben je ook nog in Italië geweest.
wij gaan voor de tweede keer naar Kroatie, het is idd erg mooi - vorig jaar wegens kapotte airco en temp + 35 graden niet veel uitstappen gedaan, we waren er ook maar een week. dit jaar gaan we twee weken. Gardameer : nog niet geweest , zal ook mooi zijn maar denk iets meer risico op slecht weer . die trip naar Venetie is de moeite dan? ben dat ook aan het overwegen. Wat kan je daar dan doen voor een dag, waar zetten ze je af en welke excusiemogelijkheden heb je dan van daaruit?
Ik ben ook niet in Italië geweest, maar Kroatië is hier echt het favoriete vakantieland. De mooie zee, de kosten voor levensonderhoud, de leuke dorpjes en steden, de andere uitstapjes. Ik vind het er heerlijk!
Kroatie!! Dit jaar voor de 12e keer! Mooie stranden, vriendelijke mensen, dorpjes, steden, natuur, bezienswaardigheden op en top. Gewoonweg het fantastische land om naar toe te gaan.. Kan bijna niet wachten.
Zijn er in Kroatie ook mooie campings te vinden en hoe is het met het rijden die kant op?? Hoe lang is het rijden? Hebben jullie tips voor Kroatie?
Ik ben bij beide geweest. (Peschiera del Garda + Porec) Qua afstand maakt het weinig uit volgens mij. Mijn voorkeur heeft toch wel het Gardameer. Ik vind die omgeving gewoon mooier en gezelliger. En als je je auto bij je hebt en de plaatsjes rondom het Gardameer zat bent,kan je nog naar Milaan,Verona, Venetië enz.
In Italie ben ik nooit geweest. Schijnt idd mooi te zijn. Kroatie is echt fantastisch Mooie natuur, leuke dorpjes, vriendelijke mensen en heerlijk eten! Wij zijn vorig jaar in Porec geweest, camping zalena laguna. SUPER! Echt een aanrader! Waar moet de camping aan voldoen? Ik zal even wat leuke dingen neerzetten van de camping; Heerlijk restaurant op de camping, maar ook een aantal op loop afstand! Een leuk winkelstraatje met kraampjes/boulevard op 50 m van de camping waar je overdag en 's avonds heerlijk een hapje kunt eten of een drankje kunt doen. 'S avonds is er dan ook live muziek, met een biertje of een heerlijke cocktail, super Het sanitair word vaak schoongemaakt en ziet er netjes uit. Personeel is vriendelijk (ook belangrijk natuurlijk). Porec ligt op een paar km afstand en is echt een super leuk stadje om heerlijk te eten/drinken en te shoppen en natuurlijk de mooie oude gebouwen. Ook moet je een bezoekje brengen aan bijvoorbeeld Rovinj. Ook Pula is de moeite waard (wel een eindje rijden). Er is een zwembad op de camping aanwezig, heerlijk! Je kunt gebruik maken van de faciliteiten van de naast gelegen camping Bijela uvala (ook super). Het strand bestaat voornamelijk uit plateaus en rots. Waterschoenen moet je dus echt meebrengen. Snorkelen is echt super (gewoon zelf meenemen) en je ziet hele aparte leuke vissen en heeele grote krabben Kortom, super.. ik raad je het echt aan. @mamautrecht.. Ligt er aan waar je heen wilt in Kroatie. Maar als je niet te ver wilt zal het uitkomen op zo'n 1300/1400 km vanaf Utrecht. Wij hebben het in een keer gedaan, nouja.. we hebben een paar uurtjes in de auto geslapen haha. Het ligt echt aan jullie tempo hoelang jullie er over doen. Je moet rekening houden met zo'n 20 uur denk ik. Ik zou het in 2 keer doen, of beide rijden zodat je kunt afwisselen. Mooie campings zijn er zeker! Zelena laguna of de naast gelegen camping (bijela uvala) heb ik hier boven dus beschreven. Er zijn ook een aantal zandstranden in Kroatie, maar niet veel en volgens mij liggen deze het meeste op de eilanden. Kijk gewoon eens op internet naar de beoordelingen van verschillende campings succes. Oja, Istrie is super mooi! Ik heb gelezen dat Dalmatie iets goedkoper is.
Is er in istrië ook gemakkelijk aan baby voeding te komen en luiers. En wat voor bedragen moet ik daar aan denken ongeveer?
Kroatie, al ben ik nog nooi bij het gardameer geweest. Kroatie was prachtig, kleine uk was toen 4 maanden oud en ging super! Wij zijn wel in gebied van Split geweest, wij hadden het idee dat de stranden daar beter waren dan heb gebied van Istrie. Verder is het echt een prachtig land, aardige mensen en erg goedkoop! Wij hebben zijn met de auto geweest en hebben een tussenstop gemaakt in Oostenrijk met overnachting! We gaat dit jaar weer mett de auto op vakantie omdat het ons vorig jaar zo goed is bevallen!