is verflucht schadelijk tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ze zijn hier net wezen schilderen, een uurtje, twee deuren en natuurlijk ruik ik ook wat verflucht(zit er niet met mijn neus bovenop maar toch..).
    ik weet niet wat voor verf er voor deuren wordt gebruikt maar ik vroeg me af of het schadelijk is als ik wat in adem? krijgt mijn kindje daar wat van?

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hadden voor de muren verf op waterbasis, voor op de deuren weet ik eigenlijk niet wat dat is.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zolang het verf is op waterbasis, kan het eigenlijk geen kwaad. Ik weet vanaf hier uiteraard niet wat voor verf ze op je deuren hebben gesmeerd ;).

Het kan sowieso geen kwaad om goed je huis te ventileren nu er net geverfd is, met wat voor verf dan ook. Zo verminder je de verfdampen in huis en adem je ze dus ook minder in!
    Het gebruik van verf op (ik geloof) terpentine-basis, wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. Maar zolang je goed ventileert en er niet aan gaat lopen snuiven, zal ook dat wel meevallen.

Anders gewoon even een paar uurtjes iets uithuizigs gaan doen en lekker de ramen open zetten!

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    in principe is alle verf tegenwoordig standaard waterbasis, als je terpetinebasis wilt moet je daar speciaal om vragen (bij bv de gamma dan)

kijk het even na maar waterbasis is absoluut niet schadelijk voor het kindje
    hooguit voor jezelf als je astma hebt oid zoals ik ;)

5. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    en mocht het terpetine zijn, en ik wat in heb lopen ademen, moet ik dan nu de vk bellen of valt t wel mee? ik zit niet in dezelfde ruimte als de deuren maarja je ruikt t natuurlijk wel een beetje. ik heb wel de deur open gezet!

hij is nu lunchen, de schilder, maar ik kan zo even vragen op welke basis de verf is.

6. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik ben ook zwanger en druk aan het schilderen. Ik doe alles op waterbasis. Daar ruik je echt niets van.. Heerlijk je spoelt alles zo weer schoon en krijgt het gewoon schoon met een doekje als je knoeit. Het ziet er prachtig uit, niet minder als die schadelijke verf..

7. MamaMarije

Nee, zo direct schadelijk is het niet hoor! Je zei zelf al, je staat er niet met je neus bovenop, dus dan valt de hoeveelheid die je inademt, sowieso al erg mee. Gewoon lekker ventileren.

Je hoeft er echt niet nu acuut de verloskundige voor te bellen.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    volgens mij mogen schilders binnenshuis al niet eens meer werken met verf op terpetine-basis. en dan nog ben je nu 30 weken. als zoiets schadelijk zou zijn dan is dat voornamelijk in de eerste 12 weken. en ook nog eens als je er veel in zou zitten.

9. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    bedankt voor de antwoorden!

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Schilders mogen van de arbo binnen niet meer werken met verf obv terpetine, dus ik kan me niet voorstellen dat deze schilder dat wel doet. Verf op waterbasis kan helemaal geen kwaad, goed luchten en de verf lucht is met en dagje weg.

11. Miranda26

Miranda26 Actief lid

4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Is het verven van iemand anders haar schadelijk?

12. MamaMarije

Dat zou ik idd wel even laten, eerlijk gezegd.

Het zal vast afhangen van de verf die je gebruikt en er zijn natuurlijk ook voldoende zwangere kapsters... maar op de één of andere manier zou ik dit niet doen als het niet bij je werk hoort, zeg maar...

maar dat kan puur gevoelsmatig zijn... even aan je vk vragen?

Deel Deze Pagina