is thijs echt zwaar??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zohra

zohra Niet meer actief

7 mnd
    9980 gewicht
    71 lengte

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @zonnetjes: hier precies zo! mijn zoontje was met 5 maand 70 cm en 9910 gram

Hij was de laaste keer dat ik heen moest (dik maand geleden) 76 cm en 10.780 gram.

En ook een heerlijk vrolijk ventje en krijg nooit comentaar op het cb. Hooguit wat opmerkingen om me heen maar dat doet me niks!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.220
    7.270
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is dus precies even oud, het is 4 weken geleden dat ze gewogen is, maar als ze net zo hard is gegroeid als de 4 weken ervoor weegt ze nu ook ruim 9 kilo (zo te voelen is dat ook wel zo ;)) en ik denk dat ze zo'n 68 cm is. Ze doet het verder prima, rolt al wel om (om gek van te worden, ik word gek van het gespuug, maar goed), maar deed dan van de een op andere dag opeens (toen ze precies 5 maanden was). Ik had het ook niet verwacht, maar postuur maakt blijkbaar niet uit voor de ontwikkeling ;). Ze staat ook al op haar handen en knietjes en beweegt zich als het meezit dan voort als een soort zeehond :D.
    Je kan er verder weinig aan doen hè, Lisa krijgt overdag 990ml borstvoeding met nutriton, ze heeft die hoeveelheid ook echt nodig en houdt het over het algemeen ook binnen, dus het zal wel goed zijn. Volgende week moeten we weer naar de kinderarts, ik weet zeker dat zij het ook allemaal prima vindt. Het trekt wel weer bij.
    Eva woog trouwens ruim 9 kilo met ruim 1 jaar, maar was toen wel bijna 10 cm langer. Maar Eva is nu juist te dun. Echt 2 compleet verschillende kinderen hier :)

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hmm, valt best mee. Meisjes zijn over het algemeen wel wat fijner.
    Mijn dochter is bijna 18 maand, weegt 9,6 kilo en is 82 cm ;)

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook erg zwaar. Zeker gezien de curve (ja sorry ;)) op die leeftijd een max van 8,7 aangeeft. Wil niet zeggen dat het slecht is, maar wel dat het een ruim bovengemiddeld gewicht is. Ilias was toen ongeveer 5,6 kilo. Hij zat juist aan de ondergrens van de curve ;) Kun je nagaan dat dat 3,6 kilo scheelt!

Of anders gezegd: Ilias is nu bijna 10 maanden en woog gisteren op het cb 7,9 kg :D

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Mijn zoon was met 5 maanden ook 9,2 kilo en de lengte was 68 cm.
    Hij is nu bijna 11 maanden en weegt ruim 11 kilo.
    Veel mensen denken dat hij al 1 jaar is omdat hij ook heel lang is.
    Echt bewust omdraaien deed hij ook vrij laat, pas met ruim 8 maanden.

Grt Vanilia

7. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Levi was met 5 maanden 67cm en woog 8200gr. En tegen hem zeggen ze al continu (tot vervelends toe) 'Hollands welvaren'.
    Die van jou is best zwaar, ja. Maar weet je, je kunt daar niks aan doen. Gewoon harde groeiers!

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

zie onderschrift...;)

Trek je er niets van aan, meid! Het is echt nooooooit goed! Te klein, te groot, te dik, te dun, te actief, te rustig, veel lachen, weinig lachen,.... Blablabla... Mensen hebben àltijd iets te zeggen. ;)

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hier ook een 'zware' jongen. Al vind ik dat een rare term. Hij is zwaarder dan een gemiddeld kind ja, maar het klopt in verhouding met z'n lengte. Hij volgt mooi zijn eigen lijntje en groeit goed. Precies hetzelfde dus als een kindje wat lichter is ;) Iedereen is toch anders qua bouw en gewicht? Met een kind precies zo. Als elk kind gemiddeld was, wordt het maar een saaie wereld ;)

Ruben was met 5 maand en 3 weken 9 kilo en 70 cm. Volgende week moet ik weer naar het cb en ben benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is, ons beertje :)

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Zolang je zoontje gewoon zijn curve volgt en het mooi in verhouding is met zijn lengte, is het toch prima. Ik zou mij niks aan trekken van wat anderen zeggen. En als ze straks meer bewegen gaat het er weer vanzelf af.
    De meeste wat hier reageren hebben wel lichte kindjes hoor. Mijn zoontje weegt met nu 14 maanden 9900 bij 80 cm en hij zit in de curve van zijn gewicht bijna op de -1.
    Mijn zoontje was met 6 maandan 71 cm en 8255 gr.

En het gemiddeld kind is er niet. Het is of er boven of eronder.

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.201
    1.255
    113
    Centrum België
    Gisteren controle gehad met m'n dochter bij de KA: 10.25kg en 69.5cm. Ze heeft steeds boven alle curves gezeten met haar gewicht.

KA zei me letterlijk dat ze perfect evolueert en dat ik me ABSOLUUT niks van eventuele opmerkingen moest aantrekken. Want 'ze volgt mooi de curve. Weliswaar haar eigen curve, maar het blijft mooi in lijn'.
    Dus wie ben ik om een kinderarts tegen te spreken :D

12. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Beau was met 5 maand en een beetje vergelijkbaar in gewicht en lengte als Thijs, 70.5 cm en 9155 gram. Een flinke vent maar dat was hij met geboorte al. Je houdt het toch niet tegen :).
    Nu is hij 13.5 maand en iets meer dan 12 kilo schat ik en ongeveer 80 cm, we zijn in juni voor het laatst bijhet cb geweest vandaar de schatting.
    Dat snelle groeien gaat er wel vanaf.
    Ik vind er ook wel voordelen aan zitten hoor. Als hij een periode wat minder eet of ziek is dan maak ik mij geen zorgen. Hij heeft genoeg reserves ;).

13. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Mijn zoontje is anderhalf en weegt 9.8 kilo... Ik heb er verder geen verstand van..En weet ook niet hoe groot jou zoontje is...

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna is bijna een jaar ouder en weegt nu ongeveer net zoveel :$ ;)

Ik zou me er niet zo druk om maken hoor, het komt wel goed.

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn dochter woog met ruim 1.5 jaar zoveel kg, zie onderschrift.

Maar het komt idd wel goed, ik zou me er niet druk om maken hoor.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje was met 5 maanden 8,2 kilo en 68 cm

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Mijn zoontje was met 19 weken 8490 gram en 68,5 cm en met 26 weken 71 cm en 9735 gram (volledig BV, geen verdere bijvoeding tot 6 mnd). Idd een flinkerd ja, nog steeds. Maar volgens mij en volgens het CB prima in verhouding. (nu bij 18 mnd is ie 13,6 kilo en 89 cm)

Als je hem niet volstopt met zoete zooi etc, kun je er weinig aan doen. Het echte babyvet gaat er echt nog wel af.

18. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Mijn Thijs (leuke naam;)) is nu 6,2 maanden en weegt 7435 en is 70 cm.

19. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Onze dochter was met de laatste controle 67 cm en 8,3 kilo dus ook flink. Maar ook ik maak me geen zorgen. Ze doet alles volgens schema en wij zijn allebei ook niet super mager en tsja ze eet gewoon hartstikke goed ;)

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.078
    35.578
    113
    Mijn zoontje was met 5 maanden 9 kilo en 74 cm en mijn dochtertje met 5 maanden 8,5 kilo en ook 74 cm geloof ik.

Ze waren wel beiden al 5 kilo bij geboorte, dat speelt natuurlijk ook heel erg mee.

Deel Deze Pagina