Kan iemand mij helpen? Vandaag een echo gehad en had een follikel van 19. Ze zag wel wat vocht bij mijn baarmoedermond en dacht dat ik tegen een eisprong aanzat. Moet vanavond de ovitrelle zetten en heb woe.ochtend de iui. Ik moest alleen de iui vervroegen naar morgen/dinsdag als ik thuis een positieve ovulatietest zou hebben vandaag . Die had ik niet, dus iui blijft woensdag. Nu begin ik te twijfelen, ook omdat ik vanalles voel in mijn onderbuik. Kan de ovulatietest vals negatief zijn door de ovaleap die ik spoot? Zo bang dat ik toch eisprong krijg en de iui veel te laat is.
Door de ovitrelle is een ovulatie test altijd positief omdat het hcg hormoon is en daar reageert een ovulatie test op.
Had de ovitrelle nog niet gezet. Enkel ovaleap gespoten en de ovulatietest was juist negatief. Vraag me af of dat idd inhoudt dat er nog geen eisprong plaats vond voor ik ovitrelle zette.
Door de ovitrelle kunnen ze juist je ei op het juiste moment laten springen. Door de hormonen springen ze vaak iets groter dan dan zonder. Ofwel iets later in de cyclus. Dat is tenminste wat ik van mezelf en ook rondom me heen heb gezien. Maar ik heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad, dus ik heb geen idee...
Ovulatie testen zijn volgens mij altijd onbetrouwbaar tijdens hormoon injecties. En een ei springt pas als het follikel tussen de 20mm en 25 mm is dus ik denk dat het wel goed komt als je vanavond de ovitrelle zet.
Ovulatietesten zijn tijdens sommige hormooninjecties niet betrouwbaar (zoals na ovitrelle of na pregnyl). Bij sommige hormooninjecties, is het wel mogelijk om ovulatietesten te doen. Ik neem aan dat de behandelend arts van Barbara dat beter weet dan wij... Ook ik heb tijdens een IUI-behandeling wel eens een ovulatie-test moeten doen. Ik gebruikte gonal-f, en volgens mij is dat vergelijkbaar met ovaleap. Kortom: probeer je niet te veel zorgen te maken en vertrouw op je gynaecoloog.
Bedankt. Stelt me weer wat gerust. Denk dat ik daar gewoon naar op zoek was, geruststellende woorden haha.