Ik lees overal dat de museum vooral gericht is op doe-activiteiten voor kinderen, maar is het ook leuk en interessant voor een 12jarige die echt is geïnteresseerd in natuurkunde en techniek? En is het een dagvullend museum?
Als je alles doet kan het zeker dagvullend zijn. Het is voor 12 jarigen zeker leuk, maar het is natuurlijk geen hoogstaand natuur en scheikunde museum. Het is ook te doen en toegankelijk voor mensen en kinderen die daar niks van snappen. Er is ook wel echt verschil in de activiteiten hoor. Wij slaan met de jongste wel eens dingen over die hij nog niet snapt bv.
Op dit moment kun je er niet de hele dag blijven, ze werken met timeslots… (tenminste toen wij er afgelopen week waren)
Wij zijn er vorig jaar geweest. Moesten een tijd reserveren om naar binnen te kunnen/mogen, maar mochten vervolgens zo lang blijven als we wilden. Mijn kinderen waren toen 10 en 8 en vonden het erg leuk. We hebben rustig aan gedaan en alles bekeken en gedaan, we waren de hele dag zoet.
Ik ben er een keer als docent geweest met een klassen uitje. Dit was met klas 1, leerlingen van 12/13 jaar dus. Zij hebben zich er toen erg goed vermaakt. Wij deden het in combinatie met nog iets anders. Zijn er dus niet de hele dag geweest, volgens mij een uurtje of 2.
Ik zou ze even bellen, hebben wij toen ook gedaan. Inkomsttijd was van belang, daarna mocht je gewoon zo lang blijven als je wilde.... Was tijdens de vorige grote vakantie. Toen was er nog niets met vaccinaties of testen. Enkel anderhalve meter en mondkapjes voor volwassenen bij binnenkomst. Denk niet dat er nu minder mogelijk is dan toen
Je mag er na binnenkomst zo lang blijven als je zelf wilt. Hier zijn de kinderen vorige week nog geweest. Ze zijn er al vaker geweest, niet elk jaar, maar met de leeftijd merk je toch dat ze elke keer nieuwe dingen ontdekken en interessant vinden.