Hello ladies, het is al enige tijd geleden dat ik bevallen ben, maar ik ben nog steeds op zoek naar antwoorden. op 7 aug 2015 ben ik bevallen, ingeleid met weeopwekkers en een mislukte ruggenprik. de dag erna mochten we naar huis. Volgens mij begon ik toen ik thuis was op te zwellen, ik hield vocht vast. Maar niet gewoon een beetje (zoals ik had na vliegen in de zwangerschap), maar mijn vingers kon ik niet meer buigen, en op mijn voeten zaten zulke dikke bulten met vocht dat mijn huid bijna leek te scheuren. Als ik dan ging lopen deed dat ook veel pijn. Ik zag sterretjes (ondanks de ijzerpillen tot de bevalling en minimaal bloedverlies tijdens bevalling) en ik voelde me niet goed, ik kon niet eens lang genoeg staan om een luier te verschonen.(maar ik dacht ik ben gewoon bevallen na een hele zware zwangerschap). De huisarts is niet langs geweest, maar wist mij telefonisch te melden dat het normaal was om helemaal op te zwellen? terugkijkend op mijn situatie, en het vergelijken met vriendinnen, levert mij nu toch wel wat vraagtekens op. Gelukkig was het zomer, maar het heeft enkele weken geduurd voordat ik uberhaupt weer schoenen aan kon (met veters los). Terugkijkend, ook met oog op mijn langzame herstel (nog steeds niet hersteld), was dit wel normaal? kan iemand me daarmee helpen?
Ik heb dit van geen enkele vriendin of kennis gehoord, ook bij mezelf herken ik het niet. Het lijkt mij niet normaal.
Volgens mij had ik dit ook twee of drie dagen na de bevalling. Ik was het al weer vergeten maar door jouw post herinner ik het me weer. De vk is toen nog 's avonds om 23u gekomen om mijn bloeddruk te meten en die was prima. Het zakte bij mij na twee dagen weer weg.
Ik heb het nog even nagevraagd bij mn man, maar de ernstige opzwelling en in de war zijn en tintelende vingers heeft zeker een maand geduurd. Hij weet alleen niet meer of het op dag 1, 2 of 3 is begonnen. Verder was ik ook emotioneel instabiel maar dat lijkt me normaal (ik was bang dat de baby dood zou gaan).
Een beetje vocht vasthouden is niet abnormaal, maar jij kon je vingers niet meer normaal gebruiken. Wat zei de vk er van? Ik vind het vreemd dat de ha je niet eens heeft gezien en bv geen bloedonderzoek heeft gedaan.
Wat hadden ze in mijn bloed kunnen zien dan? De VK heb ik denk ik ooit 2x gezien (liep in de zwangerschap bij gyn), die zei er niets van, was alleen maar bezorgd om mijn erg gele baby (moest eigenlijk onder lamp maar ging net goed). Verder voelde ik me voor de zoveelste keer als aansteller behandeld, alsof niemand je meer serieus neemt (ik ben heel erg ziek geweest in de zwangerschap en helaas was er in mijn zkh geen begrip voor HG oa). Ik heb het toen maar gelaten met "ik zie wel of ik niet weer het gevoel heb dat ik dood ga".
Nee dit klinkt zeker niet normaal. Zeker icm de verwarring. Ik zou dit aankaarten bij je arts en daarbij aangeven dat jij je niet serieus genomen voelde. Iets dat snel gebeurd bij vrouwen :x
Beetje vocht vasthouden is normaal, zeker rond de stuwingsdagen. Maar je vingers niet meer kunnen buigen is geen beetje meer en 4 weken lijkt me ook niet normaal
Ik weet niet wat ze hadden kunnen zien, mogelijk iets met de nieren? Maar in mijn ogen hadden ze met deze klachten onderzoek moeten doen. En ik vind het ook vreemd dat de ha niet op huisbezoek is geweest na zo'n zware zwangerschap + gele baby. Hier is een huisbezoek sowieso gangbaar, maar bij medische problemen tijdens zwangerschap/bevalling/kraamweek al helemaal... Knuffel!
ik heb amper stuwing gehad, ik heb Dostinex (antistuwing) gehad omdat ik sowieso geen bv kan geven. en verder heb ik daarnaast ook nog diabetes (Type1) dus als ik dan lees over nieren (die zijn nu prima), dan zouden er idd ergens nog een paar extra alarmbellen moeten gaan rinkelen. Zou het geen HELLP na de bevalling geweest kunnen zijn? (ik kan daar heel weinig over vinden op google)
Ik moet idd denken aan zwangerschapsvergiftiging of een allergische reactie. Dat de ha niet bij je langs is geweest vind ik echt onvoorstelbaar!
Ik zou oveleggen met je gynaecoloog. Zij weet er meer van dan je huisarts. En is de eerste aanspreekpersoon.
ik ben na de bevalling uiteraard ontslagen bij de gynaecoloog. Was overigens heel raar. ik heb echt een SLOPENDE zwangerschap gehad, met dito bevalling. ik heb zowel bij de gyn die de bevalling heeft gedaan als bij de gyn die me begeleide in de zwangerschap een na-zoveel-weken-standaard afspraak gehad. ik hoefde niet te laten kijken naar de schade down under (viel wel mee, knip die goed gehecht is dus veel te zien was er niet), en eigenlijk was het alleen maar van " het is goed gegaan he, zoontje is gezond. ik zou de volgende zwangerschap ook hier doen. tot ziens!" (volgende zwangerschap daar als in een Universitair zkh) ik ga wel nog naar een bekkengyn binnenkort, maar ik weet niet of die er wat over kan zeggen, die heeft mijn dossier niet. Zou ik zoiets kunnen navragen door een VK te bellen?
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Je bent denk ik bij de verloskundige begonnen? Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
Nee ik startte al bij gynaecologie bij Voortplantingsgeneeskunde, daarna bij gyn gebleven. Vk alleen gezien na bevalling, thuis.