Is het een goede zwangerschap of niet?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaSinds2023, 15 okt 2024.

  1. MamaSinds2023

    MamaSinds2023 Nieuw lid

    15 okt 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal, Bedankt voor het lezen van mijn berichtje. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

    Ik ben moeder van een super mooie dochter van 1,5. Helaas eind juli een miskraam gehad. En nu weer zwanger, wat natuurlijk leuk zou moeten zijn, maar helaas...

    20 augustus laatste menstruatie gehad, 19 september negatieve zwangerschapstest en 20 september weer ongesteld. 7 oktober zou ik ongeveer weer ovulatie moeten hebben. Dus weer netjes ovulatietesten gaan doen vanaf donderdag 3 oktober, super positief in de ochtend. Vreemd is wel erg vroeg maar oke, savonds gemeenschap gehad.

    Maar zaterdag was mijn ovulatietest nog steeds positief, vreemd zo lang. Dus toch maar zwangerschapstest test, positief, test 2 positief, test 3 positief. Na mijn ovulatie in september geen gemeenschap meer gehad... dus ik maandag naar verloskundige en zou dan dus al 6+5 moeten zijn.

    Verloskundige echo, niks te zien! Geen zwangerschap geen miskraam niks. Door naar het ziekenhuis hcg 3500 echo wel iets maar heel pril, niet wat je verwacht met bijna 7 weken. Vreemd, kom woensdag maar terug.

    Woensdag hcg 4900 lijkt een klein wit ringetje om de vloeistof te zien in de baarmoeder, maar te weinig verschil vergeleken met maandag. Kans dat dit goed komt is 50/50.

    Na 6 dagen (afgelopen maandag) weer ziekenhuis. Echoscopiste was weinig positief, vliesje is er wel, maar niet rond genoeg, zie te weinig wat op een goede zwangerschap lijkt. Maar durfde geen 100% zekerheid te geven. Hcg in de middag 12.500, telefonische afspraak met gyn. Nou je hcg is goed gestegen en klopt met wat er op de echo is een termijn van ongeveer 5+3 (inmiddels zou ik dus al 7+5 zijn).

    Gyn snapt er niks van en weer het kan 50/50 goed zijn. Op mijn vraag hoe er een vertraging van ruim 2 weken tussen zit heeft ze geen antwoord. Nu afwachten en woensdag 30 oktober pas weer een echo...

    Iemand dit ooit mee gemaakt? Ik wil hoop hebben en blij zijn... maar durf het niet. Ook de zwangerschapssymtomen nemen toe (veel plassen, moeilijke ontlasting, misselijk, moe, pijnlijke borsten etc). Dus voel mij wel zwanger, maar elke keer bang dat ik toch bloedverlies ga hebben en weer een miskraam zal krijgen.

    Sorry voor mijn lange verhaal, maar nu al 1,5 stress en zenuwen en dus weer nog 2 weken afwachten...
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.532
    4.403
    113
    Vrouw
    Hier ook eens iets soortgelijks meegemaakt, was na IVF dus ik wist precies hoe ver ik moest zijn. Trage start, weinig te zien. Uiteindelijk met 7+3 de bevestiging dat het om een leeg vruchtzakje ging dat wel doorgroeide maar er zat helaas niks in. Kwaaltjes namen ook toe vanwege stijgend hcg. Uiteindelijk met medicatie de miskraam opgewekt. Veel sterkte!
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.005
    26.612
    113
    Vrouw
    Klinkt niet als een vitale zwangerschap. Met zo'n hoog hcg had je wel een embryo moeten zien met hartje. Sorry.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    54.405
    15.394
    113
    Nabij Utrecht
    Ik sluit me aan bij GroeneBomen. Dit klinkt niet goed helaas :(
     

Deel Deze Pagina