Hallo iedereen! Mijn dochtertje heeft de laatste tijd superveel behoefte aan in bad gaan. alleen wil ik haar niet altijd in het bad doen i.v.m. dat ik het bad iets te groot vind voor haar. natuurlijk vul ik het bad maar voor een klein stukje, maar alsnog het voelt niet fijn. nu zag ik dat je ook kinderbaden hebt en heb ik dus de vraag of iemand ervaring heeft en of het dus kan aan/af raden. voor de mensen die niet precies weten wat ik bedoel: https://www.sanitairsupershop.nl/bad/vrijstaande-baden/wiesbaden-kids-tub-vrijstaand-bad-105x65-cm-kunststof-wit-glans-72-02-0189 zoiets bedoel ik!
Geen idee hoe oud jouw dochter is maar wij hebben een stokke flexibad xl. Super fijn zijn die! Daar zou ze in kunnen tot 6 jaar ongeveer. Je kunt het ook inklappen zodat het weinig ruimte in beslag neemt. Het past hier precies in de douchebak.
Wij hebben de kleine vanaf de geboorte gewoon in t grote bad gedaan. Heb nog steeds spijt dat ik ooit een babybadje heb gekocht voor nr1 na de kraamweek nooit meer gebruikt
Wij hadden een cementkuip, daarin een gat gemaakt waar precies de stop van het babybadje in paste. Die kuip paste precies in onze douche(kabine), konden de kinderen lekker badderen en dat hebben ze best lang gedaan (zeker tot een jaar of 6) en dan de stop eruit en leeg laten lopen.
Dat lijkt me een groot en onhandig ding. Er zit geen stop in , dus je moet hem omkiepen om te legen. En waar laat je hem als je hem niet gebruikt? En dat hoog en laag lijkt me ook helemaal niet praktisch. Hoe oud is ze? Wij hebben nooit een bad gehad, maar wel een extra diepe douchebak. Dat is fijn niet te groot en toch een leuk laagje water voor een klein kind. Als je erg graag iets wil om het bad kleiner te hebben zou ik kijken voor iets opvouwbaars ofzo. Zelf zou ik denk ik gewoon een laagje water in het grote bad doen en niet gaan hannesen met iets in het bad.
Hier gaan ze altijd zo in bad. Matje erin tegen het glijden en nog kleiner in een badring. Zou niks kunnen bedenken waarom ik een bad zou kopen als ik een bad heb. Maar ik ben het type dat peuterbeddrn ook de reinste kolder en klimaatverkloting vind
Het lijkt mij zo'n groot ding om op te ruimen. Hier gingen ze zodra ze hun hoofd omhoog konden houden op hun buik in een minilaagje water in het grote bad. Dus heel jong al. Tummytub heb ik wel heel veel gebruikt bij de jongste, die vond de vrijheid in zo'n groot bad niet fijn, de tummytub wel. Ze is nu 4 en gaat nog steeds erg graag in bad. Elke dag doen we niet meer dat vind in toch wel een beetje zonde van het water, maar om de dag zeker wel. Ze geniet er zo van. En dan niet vol hoor, maar een flinke laag. Dan speelt ze zo drie kwartier er in
Lijkt mij dat je alleen maar onnodig extra spul weer hebt. Hier hebben we sinds 2 jaar weer een bad en de jongste van 1,5 gaat altijd in het grote bad. Eerst in zo'n kuipje, toen in een badring/zitje en inmiddels al een maand of 3 gewoon zo. Als ik naar de andere kids kijk zal ze over een paar weken/maanden lekker willen zwemmen in bad, heerlijk als ze dan gewoon lekker de ruimte heeft. Heb je nu geen bad dan kan ik de keuze wel begrijpen, maar als je een bad hebt zou ik niet weten waarom je die niet zou gebruiken voor je kind. Erbij blijven moet je altijd. Bij de andere 2 gebruikten wij het babybad in de douche cabine tot ze een jaar of 3 waren trouwens. Als je die nog hebt zou je dat kunnen doen.
Ik heb ook spijt van ons peuterbed... je kan er niet bij liggen, bed verschonen sucks door de laagte. Nr 2 lekker een hoog bed, uitval bescherming en klaar voor jaren Bad idem. Baby in de hand, of vast in de armen en badmat. Daarna smoby badring. Toen hij daaruit klom, lekker los alles ontdekken Hij deelt t bad met zn broer. En nr 1 staat dan ondertussen te douchen dus alle 3 lekker snel klaar in t begin konden ze met 3 tegelijk in bad. Maar tja... nr 1 is echt te groot om erbij te passen nu haha
Hier was het peuterbed ook het ledikant, maar ik vond het wel fijn. Niet meteen zo'n groot bed. Die kwam pas toen ze 4 was. Maar ik had m niet los ervoor gekocht denk ik. Dan meteen in een groter bed.
Hier zat dochter tot dr 5e gewoon in het babybadje Dat ding lijkt me helemaal niet handig. We hebben geen bad dus nu altijd docuhen
Wij hebben bij de jongste 3 wel een peuterbed gebruikt. Niet gekocht, maar mijn zus heeft er 1 staan. Die heeft mijn vader zelf gemaakt voor zijn eerste kleinkind. Dus dat is een beetje een speciaal bed. De jongste drie sliepen met oudere broers op 1 kamer, een 1 persoonsbed paste er niet bij. Een peuterbed wel.
Ahhh sentimenteel bed ♡ Mijn jongens hebben geslapen (en de jongste slaapt er nog in) in het ledikantje waar de kinderen van mijn zus ook in sliepen. Die nu al volwassen zijn en mijn ouders hebben dat bedje gekocht (en t is dan wel komisch dat ik dat bedje bij mijn schoonouders heb neergezet). Bedje is 24 jaar oud nu.
Zo leuk. Zo heb ik de commode nog waarop ik zelf als baby ben verschoond. Ik ben nu 43. Heb m wel op laten knappen.
Als je al een bad hebt, zou ik zoiets niet aanschaffen; ik vind dat zonde van het geld. Hier gingen de kinderen altijd in het gewone bad. Ik weet niet hoe oud je kind is, maar aangezien dit in de rubriek 'peuter en kleuter' is geplaatst, ga ik uit van minstens 2 jaar oud. In dat geval zou ik zeker het normale bad gebruiken.
Leuk is dat hè. De commode die ik heb gebruikt bij onze kinderen hebben mijn moeder en oom en tante zelfs nog op gelegen. Die is al bijna 80 jaar oud.