Klopt! Er stond wel op de doos dat hij in een half uur op te zetten was, er stond niet bij dat afbreken en opruimen een hele dag in beslag neemt
Haha ia dat geloof ik... Ik had hem helemaal schoon, enkel de onderkant nog, en toen regende het s nachts... nu ligt ie al een week te wachten tot we tijd hebben en t droog is... ik wacht nog op die nazomer
Hoe doen jullie het eigenlijk met de zandfilterpomp opruimen? Haal je dan het glas/ zand er uit om te drogen voor je het opruimt? Het staat wel zo in de gebruiksaanwijzing zag ik. Maar hoe dan?
Wij twijfelen nog over het opruimen van het zwembad. Het is geen kleintje (11 kuub inhoud) en we twijfelen of we het - met bvb. 2/3 of 1/2 van het water - laten staan heel de winter. We zouden voorzorgen nemen ivm bevriezen en uitzetting van het water (lege flessen erin had ik ergens gelezen, of een soort ijsbrekers) en het bad afdekken met winterzeil. Plus speciaal product erin voor de periode dat de pomp niet zal draaien. Maar ik vraag me af of je dan het grote schoonmaakwerk niet gewoon voor je uit duwt naar het begin van volgend seizoen... Wie heeft hier ervaring mee? Krijg je het bad in pakweg mei vlot weer schoon en zwemklaar? Heb je 's winters omkijken naar het bad? Trekt het zeil alle weersomstandigheden (hagel, sneeuw...)? En wat met onzichtbare beschadigingen van de liner (haarscheurtjes)? De pomp gaat in de garage, wij werken momenteel met bollen dus dat is verder geen probleem. Volgend seizoen gaan we ook over op zand (ligt al klaar) want bollen vergen nog teveel werk vinden wij. De laatste maand moeten we ze minstens wekelijks goed schoonspoelen, zoveel groen nemen ze op sinds de onweersperiode enkele weken terug.
Ik heb hem gisteren kunnen opruimen. Hij was helemaal schoon en droog. Mooi op tijd, want nu regent het
Mijn zwembad WAS zondagochtend leeg, maar helaas geen tijd gehad om hem op te ruimen. Ik wil niet weten hoe hij er nu uitziet. Ik hoop op een droge vrijdag en zaterdag. Morgen het regenwater eruit, schoonmaken en laten drogen. En dan zaterdag opbergen. Ik zie er nou al tegenop. Ik had jullie verhalen niet moeten lezen.
Goed bezig! Ik hoop op een droge zonnige zaterd asg ochtend/middag maar heb mn bedenkingen... Ach, hij ljgt in de garage en er zal toch nog wel een dag voorbij komen dat mn man en ik beide vrij zijn, en t zonnig is en dat ding op kunnen ruimen.
Vast wel. Bij ons heeft hij ook een paar weken in de schuur liggen wachten. We hebben hem vies mee teruggebracht van vakantie.
Geen idee hoe dat moet. Wij hebben aqualoon filterbollen in onze filterpomp zitten. Dat is echt wel een aanrader hoor! Ik spoel ze af, gooi ze daarna gewoon in de de wasmachine en stop ze in een doos. Ze liggen alweer klaar voor volgend jaar.
Hier was het afbreken van het zwembad een hels Karwei. Het geeft uren geduurd om het frame op te ruimen! Het plastic had zich vacuüm getrokken om de horizontale buizen (frame pool). Het had weinig gescheeld of we hadden het zeil los moeten snijden. Uiteindelijk los gekregen door er een lange stok in de stoppen en beetje bij beetje te draaien, pulken en trekken. Iemand de gouden tip? Zodat we volgend jaar niet weer met hetzelfde probleem zitten?
Ik las volgens mij een tip hier eerder om talkpoeder te gebruiken bij het opzetten. Volgens mij was dat @GossipGirlxoxo .
Zij gaf als tip om talkpoeder te strooien tijdens het opruimen en in elkaar vouwen zodat het niet aan elkaar plakt... dus misschien al te laat voor jullie als hij nu al opgeruimd is...
Uhhh, inderdaad te laat. Maar gaat het nu ook plakken dan? Zo erg dat je het niet meer los krijgt straks?
Hier is hij weer binnen...nog niet opgeruimd, haha Ik laat het zeil altijd een tijdje losjes opgevouwen binnen liggen. Het is allemaal redelijk schoon, schoon genoeg voor volgend jaar. Denk dat ik al met al een 1-1,5 echt bezig was.
Wij laten hem al jaren gewoon staan. Hij is inmiddels een jaar of 5/6 oud. We koppelen de pomp eraf en laten het water dus tot dat niveau erin zitten. Geen producten erin, en we dekken hem ook niet af. In het voorjaar laten we hem leeglopen en maken we hem m.b.v. de kärcher schoon (en een oude waterstofzuiger voor de ergste drap op de bodem). We hebben hier nogal een extreem klimaat (heel heet en zonnig 's zomers en veel (nacht)vorst in de winter) maar nog nooit problemen gehad met de liner.