Haha nee denk toch niet dat ze het ervoor over hebben. Dacht als hij nu ergens tot €250 te vinden was wel namelijk. Iedereen komt steeds hier zwemmen omdat hun water zo koud is haha. Vandaag trouwens het zwarte zeil eraf gehaald en alleen het noppenfolie erop gelaten de hele dag. Verbaas me over de temperatuur winst in 1 dag. Vanmorgen 24 graden en vanavond al 27 graden. Met die temperaturen en zonuren van volgende week verwacht ik de pomp niet eens nodig te hebben. Denk dat ze dan juist blij zijn met een graad of 30 om af te koelen ipv warm te blijven in het water.
Wij hebben dus geen warmtepomp en ons water komt niet verder dan 22 graden maar ik heb eigenlijk altijd t zeil eroverheen als ze niet zwemmen. Zou t veel schelen in temperatuur als t zeil ersf is als de zon erop staat?
Ik dacht eerst van niet maar na vandaag (3 graden erbij na een uur of 4 niet eens volop zon en met een flinke regenbui tussendoor) ben ik ervan overtuigt dat het verschil maakt. Ik laat dat zwarte zeil er nu af tot er weer een paar dagen op rij slecht weer voorspelt word. Dan stofzuig ik het bad wel 2x extra maar liever dit dan super veel energiekosten kwijt aan de warmtepomp. Als het water hierdoor alleen maar 6 graden extra opwarmt dan heeft de warmtepomp veel minder tijd nodig het bad naar niveau super warm te krijgen. Vorige week zondag was ik het zeil vergeten. De warmte pomp heeft die dag van 11 tot 14 aangestaan. De rest van de dag met het noppenfolie in de volle zon. Ik begon vroeg in de ochtend met 26 graden en laat in de avond toen we thuis kwamen was het bad 36 graden. Weet bijna zeker dat het folie daar de oorzaak van was. Ook omdat de pomp niet verder dan 35 graden verwarmt en dat was het water zeker niet in die 4 uur dat hij aan heeft gestaan van 11 tot 14. Dat red die pomp namelijk nooit om in 4 uur om bijna 9m3 9 graden te laten steigen. Foto is de thermometer van zaterdag avond laat. Bekijk bijlage 654652
Woww denk dat mn kinderen ook bij jou komen zwemmen als ze dit horen. Lekker zeg. Noppenfolie heb ik ook niet, is dat nog ergens voor een schappelijke prijs aan te komen dat je weet?
Heb je wel zo een noppenzeil extra? Want mijn post hierboven ging ik daar vanuit. Zonder zo een zeil durf ik het niet te zeggen. Dit zeil warmt namelijk op maar gaat ook warmte verlies tegen. Ik weet niet hoe snel dat warmte verlies gaat als je er niets overheen hebt. En wat heb je onder het zwembad? Wij piepschuim. Dat werkt ook isolerend dus verlies ook niet al te veel warmte via de grond en het bad koelt ook niet extreem af door grond kou op deze manier.
Gisteren nog 1 voor mijn broer gevonden voor €25. Welke maat is je zwembad? Wil wel even meespeuren met je.
Ah lief, ons bad is 2x3 meter. Rechthoek, ofnaja zeshoek officieel. We hebben er die blauwe matten onder en kunstgras daaronde, en dus zon standaart afdekzeil. Geen noppenfolie. Piepschuim is een goeie, die onthoud ik voor volgend jaar. We hebben dit bad voor het eerst dit jaar dus het is even uit vogelen wat we wel en niet nodig hebben
Ik ga voor je speuren! Kom er straks op terug. Dit is ook mijn eerste grote bad. Maar dacht we gaan niet op vakantie deze zomer dan vind ik het wel goed als 1/3 van de tuin weg is door een bad. En had me vorig jaar al flink ingelezen en veel meegelezen in topics erover dus durfde het aan qua onderhoud om het toch te proberen. En moet bekennen dat het zo goed bevalt omdat ze nu ook regelmatig voor 1 uurtje of zelfs korter even gaan zwemmen, als het weer net even om slaat en ook als het bewolkt is. Dit deden ze nooit met kleine opblaasbaden want die leegde ik eind van de dag en vulde pas weer bij de volgende echt mooie dag. Dus het is wel voor herhaling vatbaar hier. Als ik het badwater deze zomer goed weet te houden en niet opnieuw moet vullen dan komt er volgend jaar een grotere rechthoekige (488x244x104) en blijft het een jaarlijk terug kerend iets. Ik kan de pomp en alle andere toebehoren daar ook op gebruiken en als ik in de winter alles goed in de gaten hou heb Ik misschien mazzel met aanschafprijs van het bad alleen zonder verdere toebehoren. Dit bad wat ik nu heb staan heb ik vorig jaar voor €50 gekocht in de aanbieding. De pomp die erbij hoorde zit nog nieuw in doos dus met een beetje geluk zwem ik deze zomer "gratis" als ik Hem volgend jaar voor die prijs weer weet te verkopen met die originele pomp erbij. Dan heb ik voor het nieuwe bad alleen een solar en afdekzeil nodig omdat het enige is wat maat afhankelijk is
Goed bezig jij! Ik dacht ook een groot bad te kopen omdat we niet op vakantie zouden gaan, maar nu mogen we toch naar onze (al in januari) geboekte vakantie in frankrijk. En heb dus alleen een bad met pomp en zeil gekocht en dacht de rest doen we in de loop van het jaar of volgend jaar wel, maar baal nu wep dat t water niet zo warm is, daardoor word er dus ook minder gezwommen. Maargoed, komt goed en met de weervoorspellingen van komende week moet t wel goed komen
Hier bijna geen vuil met alleen solarzeil. En stofzuig alleen voordat ze erin gaan. Dus niet op dagen dat er geen gebruik gemaakt wordt van het bad.
Deze scheelt een paar cm maar dat is niet zo erg aan de randen. Niet op voorraad maar je kunt je wel op de mailing lijst zetten voor als hij terug in voorraad is en ook mooie prijs €15,95 https://www.opblaaszwembad.nl/product/comfortpool-solarzeil-282-x-196-cm Hier is de maat kleiner en de maat groter wel op voorraad. Bij de maat kleiner is wel 3 meter lang heb je dan aan beide randen 12 cm speling. Misschien iemand met ervaring hier die kan vertellen of het effect daarmee verloren gaat? Mijn noppenfolie sluit ook niet aan tot de rand. Ik heb er 1 van 360 rond op zwembad van 366 dus overal 6 cm speling. Kan me dus niet voorstellen dat het door die paar cm zijn werk niet zal doen. Ze hebben ook 1 of 2 maten groter op voorraad. Die zou je dan kunnen knippen tot exact de juiste maat zodat er geen speling bij de randen overblijft maar die grotere maten zijn ook meteen veel duurder. En dan is de maat 220x150 ook nog op voorraad voor de leuke prijs €11,95. Als je daar er 2 van neemt en de 20 cm extra rand afknipt of snijd (als dat al nodig is) dan heb je hem ook over je hele zwembad maar in 2 delen en dat is in mijn ogen totaal geen probleem. Misschien zelfs nog makkelijker met erop en eraf halen. https://www.zwembadenwebshop.nl/intex-noppenfolie
Temperatuur is wel vaak in bovenste 10 cm hoger dan de rest van het bed. Dus zeg maar tot waar de thermometer in het water komt. Als je de thermometer dieper in het water duwt dan zal het waarschijnlijk kouder zijn.
Noppenfolie moet speling hebben/moet niet aansluiten. Er moet speling zijn zodat evt vrijkomend chloor kan ontsnappen.
Wij hebben (nog) geen noppenfolie. Ik vraag me als de zon flink schijnt wel vaak af: zou het water nu sneller opwarmen als de zon er recht op schijnt, of juist als het (donkerblauwe) afdekzeil erop ligt? Gevoelsmatig denk ik juist dat het onder het afdekzeil sneller opwarmt. Ons bad was vandaag rond de 22 graden. Ik vind dat heerlijk, maar de kinderen vinden het iets te fris. Wij hebben trouwens zo’n solarbol (bad van 260 x 160). Het bad staat op van die blauwe tegels. Maar voor volgend jaar bestel ik bij Ali zo’n zilveren folie om eronder te leggen. Zoiets als je in de winter ook je vooruit legt. We hebben dat ook in de slaaptent van onze zoon liggen. Scheelt echt een boel! En ze zijn er ook in de maat van het zwembad. Zal toch wat warmteverlies aan de onderkant schelen. Het bubbektjesplastic is er via Ali ook nog wel te krijgen, zag ik van de week. Maar ik twijfel nog of ik het ga aanschaffen. Het voelt een beetje dubbelop, naast het gewone afdekzeil. Doet het echt zoveel meer voor de watertemperatuur?
Ik denk dat het noppenfolie ook vooral meer isoleert en er voor zorgt dat het water 's nachts minder hard afkoelt. Waar bestel je dat zilverfolie als ik vragen mag? Nu de dunne blauwe tegels, wil prima, maar beetje isolatie van onderaf is nooit weg natuurlijk
#Aliexpress € 3,61 40%OFF | 2020 Nieuwe Waterdichte Aluminiumfolie Eva Camping Mat Opvouwbare Slapen Picknick Strand Matras Outdoor Mat Pad 3 Size 100 ~ 200X300CM https://a.aliexpress.com/_BO6YwG