Vandaag zo'n mooi groot intex frame bad gekocht met pomp. Moet er nu ook nog chloor in? Mij lijkt dat zo "akelig" met mijn dochter, dis krijgt nog regelmatig slok water binnen hoe "erg" is dat dan als er chloor in het bad zit? Zo'n drijver is dat geloof ik met tabletten erin. De pomp staat al hele dag aan, moet je die ook constant aan laten staan? Bedankt alvast voor de reacties
Wij hebben een zandfilterpomp, die dagelijks aanstaat maar geen 24 uur hoor. Wij doen er wel chloor in. Speciaal voor zwembad. Anders denk ik dat je snel algen en eventueel ook nog muggenlarven erin hebt zitten. Ik kijk regelmatig even aan de hand van zo’n test strip of het chloor en ph gehalte goed is
Wij hebben geen zandfilter pomp maar een gewone. Als de kinderen water binnen krijgen maakt dat dan niets uit?
De hoeveelheid chloor die je in zo'n '' klein '' zwembad moet doen is absoluut niet schadelijk. Neem aan dat je ook wel eens in een normaal zwembad in de buurt gaat zwemmen? Daar zit toch ook gewoon chloor in. Het houd je zwembad alleen maar goed schoon moet je maar denken.
Als je er voor zorgt dat het chloorgehalte goed is, maakt dat niets uit. Ik weet niet hoe groot jullie zwembad is, maar de bijgeleverde pomp kon bij ons binnen een week het niet aan om het water zuiver te houden. Let er op dat de zonnebrand goed is ingetrokken voordat jullie er in gaan.
Wij hebben ook een Intex zwembad: 2 x 3 meter. We hebben de pomp eigenlijk altijd aan behalve wanneer er gezwommen wordt. Daarnaast inderdaad ook een drijver met chloortabletten. Wanneer er gezwommen wordt gaat die er ook uit. Ik test met speciale staafjes het water en naar aanleiding van de uitslag doe ik er chloor in. De kinderen (2, 5 en 7) hebben er nooit last van gehad. Zolang er niet teveel in gaat is er volgens mij niets aan de hand! De eerste zomer hadden wij in onze vakantie dag en nacht de pomp aan maar konden we er zelf geen chloortabletten in doen. Toen we terug kwamen was het water groen.. sindsdien gebruik ik ze altijd maar zorg ik er dus wel voor dat het niet teveel is.
Je moet strips hebben en het water regelmatig controleren (hier elke morgen en elke avond) snachts gaat de pomp aan en voeg ik hp en gloor toe. Smorgens controleer ik of juist is en gaat pomp uit. Heel de dag zwemmen en savonds weer zelfde ritueel
Ja hier precies hetzelfde. Ik zou zeker wel chloor doen. Wij gaan trouwens volgend jaar waarschijnlijk zout proberen.
Ok bedankt ladies ik ga morgen eens op pad. Ons bad is niet zo heel groot 2.20m bij 1.50m. Binnenkort zijn we weekje weg dan gooi ik er wel wat extra chloor in en dan zie ik wel hoe het water eruit ziet als we terug zijn. Pomp in de nacht aan gaat niet haal stroom uit stopcontact uit de keuken. Dus in de nacht deur dicht en stekker eruit. Zet de pomp overdag wel aan en chloor drijver kan ik wellicht wel in de nacht doen
Je kunt zien hoeveel chloor je moet doen per m3 Ik zet in de nacht de pomp niet aan trouwens. Ik doe het er rond 8 uur in...in het weekend later. Dan tenminste 3 uur pompen. Dan uit en de volgende ochtend weer gelijk. Ons bad is 457 x 122 en daar gaat 15m3 water in. Ik doe in de drijver meestal 3 blokjes op 3 gaatjes. We hebben een pomp en ook een schepnetje. Dan een solar dekzeil. Het komt ook weleens voor dat ik geen chloor hoef toe te voegen een paar dagen. Dan is het allemaal goed. Dan doe ik er ook niks bij.
Bedankt voor de info. Ons bad is de kleinste versie 2.20 bij 1.50m. Hoop dat het water nog goed is als we van vakantie terug komen. Morgen maar eens even van die tabletten en drijver halen ergens
Ik heb net ook eentje besteld en gekozen voor de zoutoptie, minder werk etc en geen chloor dacht ik. Moeten het nog proberen en idd met zon zandfilterpomp.
Pomp moet uit als ze zwemmen. Hier staat hij overdag vaak standaard uit, hij staat op een tijdschakelaar. Alleen pomp werkt niet voldoende, chloor inderdaad nodig. En chloor en pomp moeten geloof ik juist tegelijkertijd erin/aan. Regelmatig controleren en zonodig extra chloor in de drijver. Hier doen we dat een keer of twee/drie per week.