Hoi! Ik heb gezocht of ik dit al ergens kon vinden maar niks gevonden. Als ik verkeerd heb gekeken of dit topic staat verkeerd, laat maar weten. Ik vroeg me af hoe jullie baby kleren opvouwen (ik sta een partij te klungelen met een rompertje b.v....) en hoe ik dit handig opberg in de commode of kast. Wat hebben jullie waar opgeborgen? Hangen jullie alles op? Sorteer je op maten? Wat leg je nog meer in de commode? Ik loop enorm vast hierin, dus hoor graag hoe anderen dit hebben opgelost / gedaan
Ik heb 3 lades in de commode... In de bovenste heb ik de kleertjes die ze nú past liggen. In de 2e la hydrofiele luiers, Spuugdoekjes, badcapes, voorraad luiers en doekjes. In de 3e la beddengoed... In de kledingkast heb ik de 2 volgende maten hangen/ liggen. Shirtjes hangen, rompers en broekjes liggen. Rompers vouw ik 3en... Onderkant met drukknoopjes tot het midden van de rug, en dan nog keer... Net als een brief die in zo'n lange, smalle envelop moet, zeg maar
Wij hebben alleen een comode. Bovenste la kleding die ze nu draagt, slapjes, sokken, de kruik. 2de lade hydrofielen vooraad, washandjes, beddengoed, bad capes. 3de lade vooraad luiers, doekjes, kleding maat 62, mandje met prullen. We hebben ook nog een kapstok hangen met 3 vakken daarin 2mandjes met verzorgingsproducten, medische spullen zoals thermometer. En een deel waar spuugdoekjes en hydrofielen zo voor het pakken zijn. Op de commode staat een mandje met luiers, doosje met nagelschaar etc en schoonmaakdoekjes.
Hier in de commode 3 lades. de onderste lade is onze luiervoorraad. In de bovenste heb ik de waskom, zalfjes, verzorgingsspulletjes, hydrofieldoeken, washandjes en billendoekjes. Dus echt de spullen die je makkelijk wilt pakken als je kindje op de commode ligt. In de middelste lade heb ik nu nog beetje beddengoed liggen, en setjes kleding in de kleine maatjes. Stapeltje rompers, broekjes, shirts, boxpakjes. Ik heb alle stapeltjes op maat. Ik weet niet wat het gaat worden, maar vanaf maat 62 gaan de shirts en boxpakjes op de hanger. Bij meisje gaan de jurkjes allemaal op de hanger. Ik hang alles op maat, omdat ik bij dochtertje echt geen overzicht meer had. De kleinste maatjes hangen rechts, en dat loopt op naar links. dat systeem gebruik ik voor dochter nu nog steeds, alleen dan pak ik rechts en hang ik links schoon terug. Want dan weet ik zeker dat ze alles een paar keer aanheeft hihihhi
Dank jullie wel voor jullie bijdragen! Rompertje vouwen in 3'en is gelukt De andere kleertjes heb ik een beetje gevouwen zoals het rompertje, beetje zelfde stijl. Ik heb inderdaad ook een commode met 3 lades en een grote kast. Wij hebben alles van maat 50 tot maat 68 en ben nu al de weg kwijt haha. Maar ik begrijp dus dat je de huidige maat in de commode legt en rompertjes en kleertjes van grotere maten in de kast?Doen jullie dat ook met rompertjes? En jurkjes, vouwen jullie dat ook op voor in de lade? Ik voel me echt belachelijk om dit te vragen haha maar ik heb echt geen idee hoe je zoiets nou het handigst kan inrichten hihi
Hier weer iemand die het anders doet. In de commode bewaar ik de hydrofiel luiers, slaapzakken, rompers en sokken. En nog ander prut als pyjama en badpakje enzo. In de kast liggen de broekjes gevouwen en de shirtjes en jurkjes hangen. Ik heb een hekel aan vouwen, maar broekjes hangen niet altijd even mooi dus vandaar dat ik die vouw. En qua maat, in de kast en commode ligt alleen de maat die ze draagt, grotere maten waarvan ik al dingen heb, liggen in opbergbakken. Vind ik niet nodig die al in de kast te hebben.
Wij hebben juist alle kleertjes die we hebben in de commode liggen. Bovenste lade de maatjes voor nu en naar beneden steeds groter. In de kast liggen de luiers/doeken/slabben/beddenspulletjes. Het is denk ik toch echt maar net wat je fijn vindt! Succes! Ik vond het altijd een leuk klusje!
Ik leg alles wat ik op dit moment gebruik in de commode en voorraden en grotere maten in de kast. Zolang aankleden op de commode gebeurt lijkt mij dat het makkelijkst. Het gebeurt regelmatig dat ik er tijdens het verschonen achter kom dat gelekt is op het rompertje of broekje. Dan is het onhandig om een half aangekleed kindje van de commode af te tillen en mee te nemen naar de kast. Laten liggen en even 2 seconde weglopen kan echt niet. Dan springt hij eraf Opvouwen wisselt per kledingstuk. Ik heb vakken/dozen in de lades van de commode en ik leg de kleding opgevouwen zo neer dat alles even hoog is. Als je de kleding in één keer zou opruimen dan maak ik eerst een stapel en leg ik die stapel vervolgens op zijn kant. Ik kan zo alle kleding zien en voor het vouwen maakt het geen verschil.
Qua kleding had ik alleen Rompertjes en een mandje sokjes in de bovenste la van de commode en de rest van de kleding in de kast. Broekjes liggend en shirtjes hangend. Middelste la had ik hydrofiel luiers, badcapes etc. En onderste la beddengoed en slaapzakjes.
Ik had alles mooi ingericht, maar na twee weken hebben we de ladekast op onze slaapkamer zo neergezet dat we er een waskussen op kunnen leggen en hebben we de bovenste la leeggehaald voor ZL spul. Hierin liggen rompertjes, hydrofielen, billendoekjes, een bak met sokjes, en de kleertjes die hij nu past. Kleertjes leg ik per setje neer, dus broekje bij shirtje. Dan hoef ik niet meer te denken wat het leukst bij wat staat, doe k namelijk al bij het opvouwen van de was. En dan kan mijn man ook geen gekke combinaties maken. Let er wel op dat niet alle kleertjes van dezelfde maat hetzelfde vallen. Las hier laatst de tip om de kleertjes op grootte op te stapelen, de kleinste bovenaan. Als iets dan niet meer past haal je het van de stapel en komt er vanzelf de volgende. Zo voorkom je dat je kleertjes te lang in de kast laat liggen en niet meer passen voor je ze aan hebt gehad.
Hier kleding in de kast, wat past hangend en liggend. Wat nog niet past bovenin op de plank gevouwen. Beddengoed onderin een bak. In commode Eerste lade, rompers verzorgingsspullen 2e lade hydrofielen en andere doeken 3e lade vooraad billendoekjes en luiers. Boven commode een plank met mandje waar luiers en zakjes in zitten en de naam trein op de plank. Op commode aankleedkussen met een hydrfiel En de billendoekjes
In de 2 boventjes lades (2 kleine lades) liggen sokken, spuugdoeken, slofjes, muts etc en een bakje met een schaar, borstel, nagelschaartje, wattenstaafjes, vitaminedruppels etc. Daaronder een kleine lade gevuld met rompertjes, 1 stapel met korte mouwen en 1 met lange mouwen. In de eerste grote lade liggen alle kleertjes in 3 verschillende bakken. 1 met pakjes/onesies, 1 met broeken en 1 met shirts. In de onderste lade liggen een paar kledingstukken die nog te groot zijn, luierdoekjesvoorraad, wat handleidingen en 'troepjes' als een slinger etc. In de kast (inbouwkast, dus niet erbij gekocht) hangen 2 jurkjes, een jasje n een badpak Zeker geen uitgebreide hangcollectie dus. Er is 1 plank waarop alle hydrofielen, beddengoed, badcapes, luiervoorraad etc ligt, en nog een plank waar ik voorleesboekjes en de 'herinneringendoos' bewaar. En dat is t wel. Eigenlijk past vrijwel alles prima in de commode Eerlijk gezegd, ik zou er niet te veel aandacht aan besteden. Er is echt niet één commodeindeling die een lifesaver is en je leven magisch beter maakt gewoon zorgen dat alles wta je nodig hebt als je baby op de commode ligt binnen handbereik is (kleding, hydrofielen, verzorgingsspul etc) en alles wat je niet direct nodig hebt als de baby op de commode ligt (luiervoorraad, beddengoed etc) ergens anders bewaren
Hoe doen jullie dat dan met de kleding in een aparte kast? Weten jullie altijd vooraf dat jullie kleding nodig hebben of tillen jullie je kindje op om kleding uit te zoeken als je daar tussendoor achter komt? Laten liggen is neem ik aan geen optie?
Ik pak s ochtends een setje en leg dat op de commode. Verder heb ik nooit wat nodig eigenlijk op andere verschoonmomenten.
In de kast liggen en hangen alle kleertjes. Als ze nog heel klein zijn de maat die ze op dat moment dragen en de eerst volgende maat (maatje 50 en 56 bijv.) bij de oudere kinderen alleen de huidige maat. Kleding die ik al heb die te groot is zit in manden, die staan op de onderste plank van de kast. In de commode liggen Bovenste la; mandje met luiers, mandje met haarspulletjes, mandje met borsteltje en lotion, mandje met medicijnen en thermometer en klein stapeltje hydrofielen. Middelste la; pakken luiers, pakken billendoekjes en verzorgingsproducten op voorraad. Onderste la; kussenhoezen, beddengoed en slaapzakken. Overige hydrofielen, badhandoeken etc liggen ook in de kast op een plank.
Zolang ze klein zijn laat ik ze gewoon op de commode liggen terwijl ik wat uitzoek. Of ik pak het al terwijl ze nog in bed ligt. Bij de andere zoek ik het uit als ze nog in bed liggen of ze blijven ook op de commode liggen/zitten.
Ik heb een inbouwkast in de kamer van de kleine man. Hier in zitten zijn kleren die nog te groot zijn. Dekens, lakens, hoeslakens, jassen, speelgoed noem maar op. Alles wat "groot" is, en alles wat niet vaak gebruikt wordt. *In de commode doe ik alle kleertjes die hij nu precies past. Scheelt een hoop gezoek en geloop !!! Op de commode ligt het aankleed kussen, en een mandje met alles wat ik direct bij de hand moet hebben zoals; luiers, luierdoekjes, sudo, talkpoeder, vette crème voor gezichtje. Ik heb een commode met drie brede lades, in de eerste maand heb ik even gekeken naar wat ik wel en niet vond werken en dit is hoe ik de mijne uiteindelijk heb ingericht. Het werkt voor mij echt super: De onderste laden is voor een groot deel (nog) leeg, hier leg/gooi ik de kleertjes die te klein zijn. Wanneer die vol is ga ik het in een grote bak doen en die bewaren op zolder. Ik hoop dat dit je een idee geeft, maar uit eindelijk zul je toch wel je eigen manier vinden maak je maar niet druk !
Luiers, doekjes, sokjes, rompers en hydrofiel doeken liggen in de commode. Kleding en beddengoed in de kast, gesorteerd op maat en aan de kleerhangers.
Ik heb een soort van antieke commode gehad van mijn schoonouders. (Deze is door de opa gemaakt). Ik heb twee delige commode. Ik heb nu qua sorteren alle kleine maten boven liggen. (alles is nu vacuumverpakt). Grotere maten zijn ook verpakt en die liggen in de kledingkast. De verschoningscommode (2e deel), heb ik alles in bakjes ingedeeld met sokjes, washandjes en verschoningsmaterialen.