Hallo dames, Ik zit al een tijdje in ovulatie inductie traject ivm pcos. Dit is mijn laatste ronde met ovaleap (te vergelijken met gonal-f). Ik word telkens 14 dagen na de eisprong ongesteld. Tijdens mijn behandeling met clomid werd er wel bloedgeprikt voor progestron en die was altijd goed. Rond eisprong is mijn baarmoederslijmvlies 9mm. Verder gebruik ik ook een multivitamine en extra vitamine D. Hebben jullie misschien andere adviezen? Ik lees namelijk ook dat sommige aspirine, tarwekiemolie of andere supplementen gebruiken. Alle tips zijn welkom! Zit namelijk op 1dpo na een eisprong van drie follikels. Alvast heel erg bedankt!
Ga eens langs bij een acupuncturist om je verhaal te doen! Heeft mij enorm geholpen en nu nog tijdens de prille zwangerschap (doorbloeding verbeteren)
Geen tarwekiemolie nemen deze kan je hele cyclus in de war gooien en er zit meer in tarwekiemolie (vitamines/mineralen) welke juist tegen werken. (https://fitforfertility.nl/vitamine-e-tarwekiemolie/). Beter is het om vitamine E te gebruiken. Aspirine is voor een betere doorbloeding. Je kan dit zonder arts gewoon slikken, 80-100mg per dag ‘s-avonds voor je naar bed gaat. Ik drink altijd pure granaatappelsap, dit is een goede anti-oxidatie welke mogelijk een innesteling kan bevorderen.
Ik drink het de hele maand maar vindt het ook lekker. Maar anders start je vanaf de eisprong tot/m je positieve test. Wel zorgen dat je pure granaatappelsap koopt. Dus niet van bijvoorbeeld Healthy People, das gewoon een pak suiker en zitten niet de anti-oxidanten in welke je nodig hebt. Ik drink deze:
Bij ons in het dorp zit een kaaswinkel en een gezondheidswinkel en bij beide verkopen ze het. Hiervoor dronk ik de Excellent van de AH maar die verkopen ze hier niet meer.
Goedemorgen, Misschien is dit artikel iets voor jou? https://acupunctuurdebron.nl/menstruatie-cyclus-voeding/ Het gaat over de voedingsstoffen, vitamines etc die je nodig hebt per deel van je cyclus. Tijdens je ongesteldheid is bijv. je ijzer aanvullen heel belangrijk, logisch ook natuurlijk gezien je bloed verliest. Na je menstruatie komt de tijd voor je eisprong waarbij eiwitten en grote rol spelen. Tijdens, na je eisprong en tijdens de innesteling spelen zink en vitamine B weer een grote rol. Bij de laatste fase en zeker bij een kinderwens; eet warme maaltijden. Bijv. Soepen, stoofpotjes oid. Hoe dan ook ik denk dat voeding en de juiste vitamine, ofwel de juiste voorbereiding ook een grote rol speelt. Je lichaam en geest, in een mooi balans, door de juiste voeding en vitamine is toch wel een prachtig uitgangspunt van een gezonde eicel tot een voldragen baby. Good luck
Grappig om te lezen dat er allerlei tips voorbij komen die ik ook ooit heb geprobeerd! Was de granaatappelsap helemaal vergeten maar ook dat heb ik toen gedronken. helaas niets met gewenst resultaat. Ik kreeg vanuit t ziekenhuis na elke embryo terugplaatsing 3x 1500 eh pregnyl om de innesteling te bevorderen. Stel ik had maandag de plaatsing dan had ik di do za de pregnyl injectie. deze keer ben ik wonderbaarlijk op de natuurlijke manier zwanger geworden en heb de eerste 12weken elke avond 80mg aspirine geslikt voor de doorbloeding en ben inmiddels 30weken Of dit ook daadwerkelijk heeft geholpen... dat zal ik nooit weten natuurlijk
Of het echt helpt weet ik niet, maar ik heb vanaf de eisprong een paar dingen gedaan: - altijd sokken gedragen (dus ook 's nachts in bed) - bijna alleen maar warme dranken gedronken - bijna geen suiker en vet gegeten
Acupunctuur inderdaad! En zorgen voor een warm nestje. Dus je baarmoeder warm houden. Dit doe je door warme sokken te dragen en warm te eten en drinken. Voeding die verkoelend werkt even laten staan (zoals yoghurt en salade etc.).
Lieve dames bedankt voor jullie tips! Inmiddels ben ik gestart met het drinken van granaatappelsap en slikken van aspirine. Echter merk ik dat ik een zwaar gevoel in de onderbuik net of ik heel zwaar ga menstrueren. Hebben jullie dit ook meegemaak?
Hoi Kristel, Ik ben niet zwanger maar zit nu op 4dpo. Gelukkig heb je er minder last van! Geniet van je zwangerschap
Oja duh natuurlijk. Sorry zat even met mijn hoofd bij een heel ander topic denk ik haha! Hopelijk is het raak voor je deze maand!