Innestelingsbloeding of menstruatie? zwangerschapstest positief!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Izzy1986IVF2021, 26 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hi lieve dames,

Gister was ik in de wolken! Het was 1 dag voordat ik ongesteld moest worden en ik deed alvast een test. En hij was positief!! En de 4 testen daarna ook, haha! (ik kon het niet geloven).

Vandaag is de dag dat ik normaal gesproken ongesteld wordt. Ik voelde vanmorgen heel vroeg een krampje. Ik denk dat het in mijn baarmoeder was. Ik schrok er ook van en dacht, shit word ik toch ongesteld? :(

Nu zojuist ging ik naar het toilet en was mijn afscheiding heel lichtbruin. Ik deed een tampon in om te kijken hoe die eruit kwam. Nog meer licht bruine afscheiding. Zo begint mijn menstruatie ook vaak...

Kan dit nog een innestelingsbloeding zijn? Of is het daar echt te laat voor?

En zijn er meiden die ervaring hebben met op zo'n vroeg moment een bloeding of gekleurde afscheiding hebben?

En hebben jullie advies? Kunnen ze met een echo iets zien? Moet ik wachten?

2. Aapie88

Aapie88 Fanatiek lid

8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Wat spannend meid, zeker na zo'n lange weg als je dan eigenlijk delijk een positieve test ziet. Heb je foto's van je testen en is er oploop?
    Het kan zeker van een innestelingsbloeding zijn. Zeker als het lichtbruin is dan is het oud bloed. Bloeden is altijd spannend, maar hoeft niks te betekenen. En als je testen er goed uit zien is het vaak ook een goed teken :) is je test opgelopen? Het komt vast goed :)

3. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Denk je echt dat het nog een innestelingsbloeding zou kunnen zijn? Ik ben zo bang dat die er eerder had moeten zijn, pff.. Het ziekenhuis had op het briefje gezet aanstaande zondag testen. Dat zou 17 dagen na mijn eisprong zijn en 18 dagen na mijn positieve eisprong test en 5 dagen na mijn NOD. (ik weet eigenlijk niet waarom ze je adviseren later te testen dan bij een natuurlijke zwangerschap?)
    De terugplaatsing was een cryo van 5 dagen en was vorige week dinsdag (dus 5 dagen na de eisprong). (12 mei positieve ovulatietest, dus de 13e ws ovulatie). Ik heb geen hormonen gebruikt, dus de test kan niet vals positief zijn. Een innesteling was er dus zeker! Dat is al een positief punt!

Ik zit te denken, aangezien ze aanraden later te testen, zou de innesteling(sbloeding) dan ook wat later zijn? En zou mijn bloeding dat dus kunnen zijn? Sorry, zoveel vragen en onzekerheid.

Ik heb foto's bijgevoegd van mijn testen. Misschien nog te weinig om oploop te zien?

Bijgevoegde bestanden:

4. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Oploop test je het beste met hetzelfde soort test, dit is nu een beetje appels met peren vergelijken ;)
    Zh hanteert altijd een late testdatum, omdat het ook nog wel eens mis kan gaan tijdens de innesteling.
    Zelf heb ik ook bloedverlies gehad (in week 5, rond 17 dpo) en dit was volgens het zh een innestelingsbloeding. Leek mij ook laat, maar het hoeft dus niets te betekenen. Zeker als het bruinig is, is het oud bloed. Probeer door te testen met dezelfde testen. Als ze mooi oplopen, is dat een goed teken! Sowieso hoop ik dat de bloeding niet aanhoudt. Hoewel ik ook genoeg verhalen ken van dames die een week/ weken gebloed hebben bij een vitale zwangerschap. Ik duim en houd je topic in de gaten!

edit: in testte al op 9 dpo positief en had de bloeding dus pas rond 17 dpo (toen cb 2-3 weken aangaf). Redelijk vergelijkbaar dus :)

5. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Wat spannend!
    Hierbij mijn ervaring: bij alle 4 mijn zwangerschappen had ik op de dag dat mijn menstruatie zou moeten komen (en de dagen er na) wat licht bloedverlies. Bij de tweede zelfs behoorlijk veel. De zwangerschappen zelf zijn goed verlopen. Ik hoop heel erg dat het voor jou ook goed mag gaan. Helemaal als ik jou onderschrift lees! Veel succes!!

Sass25 vindt dit leuk.
  6. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Dank je wel, @Daantjeee!! Wat ontzettend fijn om te lezen!!

Ja, inderdaad nu met dezelfde test testen. Ik had dit bewust zo gedaan als dubbelcheck. Omdat ik bang was dat een test niet zou kloppen. En eentje is extra gevoelig, een ander weer niet en verschillende merken en soorten. Ik durfde het niet geloven...

Zal ik elke ochtend doen? Of is dat te vaak? Eerder om de dag?

7. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Dank je wel, @Willemijntje19!! Het is zo fijn om dit soort verhalen te lezen!! Dan heeft het nog een kans! Dank je!

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Het verstandige antwoord is om de dag, dan moet je namelijk iets van oploop zien. Realistisch gezien zal het waarschijnlijk elke dag worden ;). Heb ook in jouw positie gezeten en weet nog zo goed hoe het voelt. Schrik alleen niet als er binnen 24 weinig/ geen oploop te zien is. Om de dag zal je een mooie oploop moeten zien!

Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik heb deze zwangerschap op NOD een flinke veeg rood bloed gehad met stolseltjes erin, net zoals bij een menstruatie. Ik had opgelopende testen, maar dacht ook dat het game over was. Daarna werd het weer roser en op den duur bruin. Testen bleven oplopen en ben inmiddels 16 weken zwanger. Ik hoop dat het bij jou net zo gaat. Bruin bloed is oud bloed. Dan is er al eerder een bloeding geweest maar komt het er alsnog later uit

10. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Dank je wel voor het delen @Stokstaartje86! Wouw, dat was misschien even schrikken die veeg bloed. En als er dan stolsel bij zitten ook nog.. Dan snap ik dat je denkt dat het game over was. Wat fantastisch dat je nu 16 weken zwanger bent!

En inderdaad, dit is sowieso oud bloed. Nou heb ik dat wel vaak aan het begin van mijn menstruatie, dat er eerst bruine afscheiding is. Maar dit lijkt wel anders. Dunner, lichter, minder 'droog' en minder 'stukjes'. Alleen vrouwen snappen dit, haha! Ik wacht in spanning af! Nogmaals dank je wel!

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja ik snap je zeker haha en ook je spanning! Ik snap nog steeds niet waarom ze voor een menstruatie en een zwangerschap dezelfde symptomen hebben bedacht. En dat bloed tijdens een zwangerschap zowel goed als foute boel kan betekenen. Ik duim voor jou dat het net zo goed afloopt als hier!

Deel Deze Pagina