Inlopen Dr. Martens

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 16 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    467
    83
    Vrouw
    Eindelijk heb ik ze aangeschaft! Op advies een maat groter maar man man man m'n wreef. Ik lees op internet dat je dr. Martens echt in moet lopen omdat ze zo stug zijn. Komt dit nog goed?

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Jaaaaa dat inlopen is echt drama! Maar geloof me: de aanhouder wint. Uiteindelijk gaan ze echt heeeeel fijn zitten! Ik heb ze nu een maand of 2/ 3 en kan ze nu dagelijks pijnloos aan. Ze zitten nu echt lekker! :thumup:

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Idd echt inlopen!

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.598
    8.352
    113
    Vrouw
    Succes! Ik heb al 15 jaar een paar liggen die ik nog niet heb ingelopen. Binnen een uur zat ik onder de wondjes en duurde het even voor ik t weer kon proberen. Daarna helemaal vergeten.

Strandbal vindt dit leuk.
  5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met een paar dikke sokken gewoon los aan doen als je in huis rommelt.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zus heeft ze naar de schoenmaker gebracht om te laten uitkloppen. Scheelt veel begreep ik.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Wat ook helpt: vochtige natte kranten erin proppen. Nachtje laten staan en daarna als ze nog vochtig zijn aantrekken. Dan rekken ze op en gaan ze sneller naar je voet staan.
    En voor mijn hiel gebruikte ik blarenpleisters. Aftapen kan ook. Ik had ze met een paar weken ingelopen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    Gewoon doorgaan.. maatje groter? Die van mij vallen al enorm groot.

Ik heb erin:
    Gelzolen, inlegzooltje (tegen het glijden) en bij voorkeur een iets dikkere sok.
    Kan er nu prima op lopen. In het begin dacht ik mijn tenen te verliezen:)

Als ik echt veel moet lopen, doe ik sneakers aan hoor!

Scheelt... Na 3 paar shabbies weet ik wel wat inlopen is

9. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Kijk uit met de natte kranten tip; Niet elke leersoort kan er tegen (vochtkringen die er niet uit gaan)

10. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Nou ik vind het er nogal vanaf hangen welke je hebt.

Ik heb nu de Dr. Martens Pascal Virginia, is van zacht soepel leer, en die heb ik echt niet in hoeven lopen! Wreef is idd wat smaller maar dat heeft bij mij geen last gegeven.

Ik heb ook de Dr. Martens 1460 Smooth gehad en die vond ik wel heel stug en moest ik wel echt inlopen! En ondanks dat ze op den duur ingelopen waren kreeg ik nooit het comfort van de Pascal Virginia die ik nu heb.

11. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    Hier de lakversie en in het begin kon ik ze nauwelijks 5 minuten aan die wreef aauuuuuwww. Nu gaat het al stukken beter. Heb er een natte dweil in gedaan 2 uur laten zitten en dan aantrekken. Daarna nogmaals een natte dweil. Ik kan er prima op lopen, maar merk nog steeds als ik zit dat ik dan geen comfotabel gevoel heb op mijn wreef. Het wordt wel steeds beter en voor de rest lopen ze echt fijn

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG dat jullie dit doen voor een paar schoenen.
    Ik zou toch eens uitkijken naar een ander merk wat wel bij je voeten past.
    Ik heb in mijn hele leven nog nooit een schoen hoeven inlopen. Blaren, kapotte wreven, ik ga er in het vervolg heel anders naar kijken als ik iemand met deze schoenen zie lopen ;)

Koekie1, Olifantje, Boelie88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    467
    83
    Vrouw
    Ik heb ook de zwarte lakversie. Dr naat van de tong staat helemaal in mijn wreef, dr rest gaat wel. Heb nu wollen sokken gepakt om ze in te lopen. Durf het niet zo goed aan om er met iets nats im te gaan

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier geen dokter Martens maar wel schoenen een beetje in die stijl en heb echt kapotte voeten gehad, binnen een paar uur al...
    Ik heb voor minder dan vijf euro ze door de schoenmaker ‘laten inlopen’.
    Echt fokking giga geweldig awesome goed!! Daarna was het bijna geweldig. Ik heb daarna mijn schoenen helemaal nat gemaakt van binnen en buiten en daar een paar uur op gelopen en vanaf dat moment - ehh nadat ze op gedroogd waren - zijn het bijna pantoffeltjes ;)

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb de Dr Martens Pascal Croc.

Ik krijg je maar niet ingelopen. Trek ze nu dus ook amper aan. Na een uurtje of 2 zijn mijn hakken weer kapot en dan kan ik ze weer een week niet aan.
    Ik durf ze niet nat te maken. Misschien maar is naar de schoenmaker brengen.

Mijn oude Martens liepen als sloffen.

16. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Ja hoor, hier zijn ze nu perfect ingelopen. Duurde even, maar lopen nu heerlijk!

17. Muggenstift

Muggenstift Actief lid

5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    I love dr. Martens, mits ingelopen ;). Als ik een nieuw paar heb dan doe ik ze steeds thuis aan onder bijvoorbeeld het koken en dan niet strak aantrekken, dan steeds een beetje opbouwen met duur, meters maken en hoe strak je de veters aantrekt. Vooral niet doorgaan tot je een blaar hebt! Dus echt heel rustig opbouwen.
    Heb je dit alles doorstaan ;) dan heb je de fijnste schoenen die er bestaan:thumup:.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant

Haha het oog wil ook wat;)
    Maar ben het ergens wel met je eens. Ik stond ermee in de winkel.. en ik dacht ineens:"ga geen 180 euro voor schoenen betalen, waar ik niet op kan lopen".
    Lang leve mp.

En verder mbt schoenen. Mijn shabbies heb ik ook echt in moeten lopen. Dit is nu het derde jaar dat ik deze heb en ze zien er nog als bijnanieuw uit(sinds een week dragen zeg maar)
    Dit heb ik.nog nooit met andere schoenen gehad. Dus dat inlopen had ik voor lief

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.476
    5.837
    113
    Ik heb de Molly Glitter net gekocht. Nu al spijt van als ik dit lees:roflmao:

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Joh iedereen moet dit voor zichzelf weten en ik heb ook voeten die zich echt niet lenen voor die soort toestanden hihi
    Maar als ik lees over natte dweilen, kranten etc dan krab ik echt even achter mijn oren

Deel Deze Pagina