indalingsweeën of niet??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tineke333, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tineke333

    Tineke333 Bekend lid

    7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik heb een vraagje,zijn dit indalingsweeën??? en weten jullie hoe vaak je indalingsweeën kan krijgen??? bedoel hoelang, hoeveel dagen kan het duren?????? maak me wel een beetje ongerust of dat een teken is dat de bevalling er snel aan zit tekomen. ben vandaag 34 weken en 3 dagen zwanger. en de baby loopt ca 1 1/2 weken in de groei (hoofdje en buik) voor.

    ik heb de pijn 2 weken geleden op 21 -07 's avonds voor het eerst gehad, een steeds om de 3 -4 min terugkerende pijn in m'n onderrug. wat in totaal zo'n 45 min duurde.dan heb ik ze afgelopen maandag en dinsdag gehad maar dan in m'n onderbuik....zo'n ja erg drukkend gevoel alsof m'n onderbuik uit elkaar ploft zeg maar.ik kon toen zelfs niet meer recht overeind lopen....het was niet uit te houden!
    nou heb ik het alweer maar dan weer in m'n onderrug....wel niet zo hevig als de afgelopen twee dagen,maar nu duurd het wat langer en is het ja best irritant zeg maar.en vraag ik me toch af of het wel,of nog wel indalingsweeèn zijn of wat dan ook???


    alvast bedankt voor jullie reaktie!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    ja zijn inderdaad indalingsweeën, ook wel voorweeën genoemd. Kan niet zeggen hoe vaak je er last van zult hebben, bij sommige vrouwen neemt het weer af, anderen houden last tot de bevalling. Zegt verder nik sover het moment waarop je kindje geboren wordt, kan rustig tot 42 weken blijven zitten (hoop ik niet voor je!)
    Als je weeën regelmatig komen en blijven aanhouden, dus elke 3-4 minuten en 1 minuut of langer per stuk en langer dan een uur moet je wel je verloskundige bellen.

    Mirjam
     
  3. Tineke333

    Tineke333 Bekend lid

    7 nov 2008
    688
    0
    0
    hallo mirjam

    bedankt voor je snelle reaktie! fijn om te weten hoe lang het kan duren, dan hoef ik me geen sorgen daarom te maken en wacht ik lekker af wanneer ons kleintje de wereld ontdekken wil :D
    ik zal in de gaten houden dat de "weeën" niet te lang duren en anders de m'n vk bellen.

    nogmaals bedankt!!

    groetjes Tineke
     
  4. Tineke333

    Tineke333 Bekend lid

    7 nov 2008
    688
    0
    0
    hey,

    ik heb weer n vraag. ik heb sinds gister avond een konstante pijn rechts onder in mijn buik, een soort trekken zou ik zeggen.... meer richting lies en zijkant. het ja voelt als pijn bij een kyste. heb wellis een kyste aan m'n eierstok gehad die toen knapte en dit voelt ongeveer zo alleen dan veel pijnlijker!!
    het zijn denk geen weeën want het gaat niet meer weg. als ik zit is het het meest pijnlijk en bij het in ademen.ook als ik niesen moet of hoesten en geuwen.
    als ik m'n rechter hand onderaan m'n buik leg (rechts) om hem op te tillen zeg maar verga ik van de pijn!
    gelukkig voel ik de kleine bewegen anders zou ik me gek maken van sorgen. maar ik heb ja een raar gevoel.....

    wat kan dit zijn??? en wat moet ik doen???


    alvast bedankt!!!!
     
  5. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tineke333,

    het klinkt als een overbelast band van je baarmoeder. Je kindje hangt vaak meer aan een kant en dat kun je aan de banden voelen. Ook de tegenovergestelde banden als die worden uitgerekt. Het kan ook zijn dat het een inwendige blauwe plek is veroorzaakt door bewegingen vna het kindje of van een continue aanwezig lichaamsdeel van de kleine, zoals het schoudertje. En heel soms komt het door een urineweginfectie. Het klinkt in ieder gevla niet als iets ergs. Warmte, rust helpen vaak wel en vaak gaat het ook weer over als het kindje anders gaat liggen.

    Groetjes Brigitte
     
  6. Tineke333

    Tineke333 Bekend lid

    7 nov 2008
    688
    0
    0
    hoi brigitte,

    bedankt voor je reaktie!!! ik dacht zelf ook aan overbelaste buikbanden. en idd wat je zegt de kleine ligt altijd maar ook altijd aan de rechter kant.soms best vervelend. ik kan nu inmiddels zelfs beter slapen en lig ontspannender op m'n linker kant.
    ik wilde vandaag de vk bellen maar kreeg ze tot nu toe niet te pakken. zal ik het verder proberen??? ik heb zelf zoiets van ja is dat wel nodig??????

    groetjes Tineke
     

Deel Deze Pagina