Ik heb sinds drie dagen bloedverlies, het begin met slijm en bruinig. Gisteren was het bijna niets en vanmorgen echt wel wat meer. Geen slijm meer gewoon donkerbruin bloed. Bij afvegen na het plassen maar ook wat in mijn inlegkruisje. Verder last van rugpijn, wat maagzuur hoofdpijn en soms heel erg duizelig. Steekjes in mijn buik en soms zeurende buikpijn. Af en toe ineens een heel erge steek. Iemand die dit herkent?? Dinsdag krijg ik een echo, pffff wat duurt wachten lang....
Ooh dat is wel heel vervelend en spannend...maar t kan zoveel zijn. Bloedverlies wil niet altijd zeggen dat t niet goed gaat. Als t erger wordt, kun je de vk misschien bellen voor de zekerheid?
De verloskundige had ik vrijdag gebeld en gisteren heeft ze mij nog gebeld. Ik krijg niet de indruk dat ze iets anders zullendviseren dan afwachten nu. In juni heb ik een miskraam gehad, hopelijk blijft t nu gewoon goed gaan.
Hier precies hetzelfde! Vrijdagavond.. roze en zaterdagochtend was het eerst weg. Toen smiddags begon het weer, en heeft gisteren de hele dag geduurd. Echter was het toen donkerbruin met wat stukjes(sorry beetje vies) en nu is het weer weg! Hopelijk gaat het goed! En wat krijg je al snel een echo! Ik ga gewoon wachten omdat ik eigenlijk te bang ben dat ze niets zien... het is nog zo pril en dat maakt me nog onzekerder..
@fairytale ik krijg nu zo vroeg een echo omdat ik al miskramen heb gehad. (Vorige keer bij echo 6 weken een lege vruchtzak) Ik heb al een dochter dus ben al bekend bij de verloskundige praktijk. Ze gebben daar sinds kort een ech apparaat, jij kan ook via je huisarts en verwijzing vragen voor een eerdere echo hoor. Zeker met bloedverlies. Heb jij al met VK contact gehad over het bloedverlies? Ben benieuwd wat die van jou ervan zegt.
@farytaile met 7 weken zouden zeven kloppend hartje moeten kunnen zien . Bij mijn dochter was met 7,4 de eerste echo. Dinsdag ben ik 6,6 dus dat zal lang genoeg moeten zijn om een hartje te zien
Oke ja dat snap ik! Wat erg van al je miskramen! Hoop dat je een goeie echo hebt! Ik heb de Vk nog niet gebeld, ik weet ook niet of ik dat ga doen.. Maar ik heb wel zoiets van als het fout zit, dan zie ik dat wel.. Ik ben gewoon bang voor teleurstelling.. Ik heb over 2 weken normaal de echo en ik denk dat ik daar gewoon op wacht.
Ik heb ook met 6 weken bloedverlies gehad. Direct diezelfde dag echo kunnen laten maken en bleek om een hematoom (bloeduitstorting) in de baarmoeder te gaan. Blijkbaar komt dit voor bij 30-40% van de zwangerschappen maar niet iedereen verliest bloed en bij niet iedereen wordt het opgemerkt. Moest het een paar daagjes rustig aan doen, terugkomen voor 2de echo en het was weg.
Vanaf 5 weken t/m 7 weken zwangerschap bruinverlies gehad. Tussendoor ook nog twee keer een avond helderrood bloedverlies gehad (zonder kramp). Ik was helemaal in paniek en dacht ook dat het mis zou zijn. Uiteindelijk bleek gewoon alles in orde en groeit ons beebje heel voorspoedig. Het was waarschijnlijk gewoon oud bloed uit de baarmoeder en dat helderrood bloed waarschijnlijk een geknapt adertje. Ik had bij beide avonden nl. nogal wat spanning te verduren (fluitexamen en voorspeelavond), waardoor dat adertje waarschijnlijk geknapt was. En zoals je ziet ben ik alweer 24 weken zwanger. Kindje beweegt goed. Dus bloedverlies hoeft niet altijd ernstig te zijn!
Hier hetzelfde: gister voor het eerst getest en zwanger!! Hartstikke gelukkig, maar ook spannend omdat ik al een paar dagen hele kleine beetjes bruin slijm verlies bij het afvegen.. Gelijk vanochtend VK gebeld en vertelde mij dat bij het overgrote deel bloedverlies ergens in de zwangerschap optreed. Echo staat gepland voor 28 november, het kon wel een week eerder maar ben bang voor teleurstellingen dat ze bijv het hartje nog niet kunnen vinden. Fijn om te horen dat je niet de enige bent! Heeft het zin om meer zwangerschapstests te doen aankomende weken voor de echo?
Het heeft geen zin om meerdere testen te doen hoor, licht of donker streepje maakt niets uit het gaat om een positieve streep! Ik vond het wel leuk om dan ook de zwanger/niet zwanger test van clear bleu te doen. Gewoon omdat het dan in letters voor je neus staat.... Vandaag nog geen bruinverlies...... Hopelijk is het nu klaar!
Die test heb ik inderdaad gister gedaan prachtig om "zwanger" te zien, heb er gelijk een foto van gemaakt! Hoop het ook voor je dat het is gestopt! Hoe lang heb je er dan last van gehad?
Vandaag dacht ik yes! Geen bloed meer, maar nu is het net weer begonnen..... Ik denk wel dat het mogelijk ontstaat als ik ontlasting heb gehad. Ik heb ook steekjes in mijn buik en zeurderige pijn, moet wel toegeven dat mijn darmen ook onwijs rommelen. Mijn zwangerschaps kwaaltjes lijken verder wel wat minder maar is zo moeilijk te bepalen.... Morgen zal een lange dag zijn .... Echo om 14.30 pffffff
Het hoeft niet meteen wat ergs te betekenen. Ik heb vanaf week 5 regelmatig last gehad van bloedverlies, soms alleen wat roze met afvegen maar soms ook echt wat tode druppeltjes. Steeds hield het ook vanzelf weer op, maar ik maakte me toch vreselijk ongerust. De vk kon ook weinig doen behalve een echo aanbieden als ik bleef bloeden. Dat was steeds niet het geval. Ben nu 3 maanden en we hebben 3 goede echo's gehad. Volgens de vk ben ik nu gewoon erg gevoelig en ben ik gewoon erg goed doorbloedt waardoor er snel een adertje knapt. Ook ligt mijn placenta vrij vooraan. Het rozeverlies is nu wat minder geworden gelukkig. Succes en sterkte vandaag en ik hoop voor jullie op een mooi kloppend hartje!
Hallo Bergje, Ik ben nieuw op dit forum, dus zal me ook hier even netjes voorstellen. Ik ben Melanie 36 jaar uit Zwolle en als alles goed blijft gaan in blijde verwachting van ons .....schrik niet.....vijfde kind !! We zijn dolblij !! Ik las jouw bericht op dit forum en herken dit uit iedere zwangerschap....ook deze zwangerschap is het weer raak met bruinverlies.... Maar ik wou niet om mezelf reageren, maar ik wil je heel veel geluk en sterkte wensen voor vanmiddag tijdens de echo !!! Laat je het ons weten, hoe het was??? Het zit vast en zeker helemaal goed met jullie kleintje !!! Lieve groet, Melanie