in bad

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door cindypascal, 21 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo,

    kan iemand mij vertellen of ik al in bad mag, ik heb er zo vreselijk veel zin in maar ik heb gehoord dat dat nog niet mag ivm. infectiegevaar.

    ik ga graag in bad met veel schuim...
    ik ben met mijn bevalling niet ingeknipt of gescheurd, en bloedverlies heb ik ook niet meer.

    groetjes cindy
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    volgens mij mag dit weer als het vloeien gestopt is?
    Of heb ik het mis?
     
  3. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Inderdaad als je niet meer vloeit, moet het weer kunnen. Ik ben ook al weer geweest. Heerlijk een beetje ontspanning! Geniet ervan
     
  4. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je mag zelfs in bad als je vloeit hoor!! mocht ik ook...je mag alleen niet in bad als je hechtingen hebt, omdat die dan te snel kunnen oplossen..Zeep nog even niet gebruiken....

    Badder ze!!!
     
  5. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid even je vk vragen. Mij werd nl ook afgeraden om in bad te gaan zolang je nog vloeit ivm infectiegevaar.
     
  6. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    In je eigen bad mag je 4 weken na de bevalling. Zwemmen mag 6 weken na je bevalling.
    Na 4 weken is je baarmoedermond gesloten en is het infectiegevaar geweken.

    Linda
    (kraamverzorgster)
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij adviseren de mensen om toch wel 6 weken te wachten met in bad gaan. Dit omdat de baarmoedermond echt tijd nodig heeft om te kunnen sluiten. Zolang de baarmoedermond nog wat open staat is de kans op infectie aanwezig.

    Als je na 4 weken niets meer vloeit en je echt geen twee weken meer kunt wachten gebruik dan in ieder geval geen zeep.

    Kwebbel
     
  8. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Goed dat ik dit topic over in bad gaan heb gelezen. Heb zelf ook een bad maar nu weet ik ongeveer vanaf wanneer ik weer in bad kan :D
     
  9. Noebie

    Noebie Actief lid

    21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    De vk van mijn moeder raadde haar een bad juist aan. Zij moest dan wat huishoudsoda in het water oplossen met wat kamillethee. Mijn mams heeft 3 kinderen gekregen en dit advies kreeg ze bij haar laatste. Volgens haar is ze door dat dagelijkse bad sneller genezen dan bij de eerste 2.
     

Deel Deze Pagina