Wat doe ik er aan ?! Heb al van die stomme Isla keelpastilles maar die werken niet, drop helpt maar mag ik ook niet teveel. Nu heb ik vannacht thijmsiroop van zoontje op maar kwam er vandaag bij de drogist achter dat er achterop staat dat het helemaal niet mag Het enige wat helpt is eten en dat krabt dan aan de binnenkant maar ik kan niet de hele nacht blijven eten. Drinken helpt ook niet. Draag al de hele dag een shawl, drink thee met honing. Wat kan ik er nog meer aan doen?
Hmmm bij mij wordt het nu eindelijk beter...je doet er helaas weinig aan. Ik kreeg van de dokter pilletjes tegen de hoest. Ik mocht ze alleen in de nacht omdat je erg moe vd tabletten kunt worden dus overdag zou dit gevaarlijk kunnen zijn.. Ik sliep niet van het hoesten en liep erbij met de looks en de stem van een zombie....de pillen zijn erg fijn en dempen de ergste prikkels..
Hou de lucht in de slaapkamer vochtig door van die waterbakjes aan de radiator te hangen. Het gaat er niet van over maar het helpt wel iets.
ik vrees uitzitten. ben net van mijn hoest af, ik had t goed te pakken. Ik heb echt alles geprobeerd.. bisolviral bij eerste symptomen, hielp niet, bisolvon... hielp iets... isla keelpastilles, trachitol, honing drop, strepcils, neusspray maakte het erger... man man... uiteindelijk bij de dokter beland en as antibiotica gekregen, toen werd t pas beter. ik heb bijna 2 weken op zolder geslapen om niemand wakker te maken. ik sliep 2 uur als t meezat. verder hoesten hoesten... aaah ik haat t. sterkte! en beterschap!
Helaas hebben we hete lucht verwarming dus hele droge lucht in huis Dat maakt het ook nog erger. Nou het heerst dus denk ik wat vervelend ! *pakt maar weer een handje drop*
Mij tip: STOP HET HOESTEN ! VICKS VapoRub - INTERESSANT! Tijdens een lezing over essentiële oliën werd ons verteld hoe het komt dat de voetzolen olie absorberen. Hun voorbeeld: Doe wat knoflook op je voetzolen, en binnen twintig minuten "proef" je het. Sommigen van ons gebruiken al jaren Vicks Vapo Rub voor alles en nog wat, van het genezen van gebarsten lippen tot zere tenen en alles daar tussen in. Maar van wat hieronder staat had ik nog nooit gehoord: en niet lachen, het werkt 100% zeker, hoewel de geleerden die het ontdekten er niet zeker van zijn waarom. Om het nachtelijk hoesten van een kind (of volwassenen, vonden we zelf uit) te stoppen, wrijf je een stevige laag Vicks VapoRub op de voetzolen, doe er sokken over aan, en binnen vijf minuten stopt het zware hoesten en geeft het je vele, vele uren verlichting. Het werkt voor de volle 100% en is bij kinderen veel doeltreffender dan de sterkste voorgeschreven medicijnen! Waarbij nog vermeld kan worden dat het buitengewoon verzachtend en kalmerend werkt en het helpt om vast in slaap te vallen. Op de radio was een programma waarin een man uitlegde waarom hoestmedicijnen bij kinderen over het algemeen meer kwaad dan goed doen, vanwege de chemicaliën er in. Deze manier, dus het wrijven van Vicks VapoRub op de voetzolen, werd werkzamer bevonden dan de voorgeschreven medicijnen bij het slapen. Over het algemeen lijkt het een verzachtend en kalmerend effect te hebben op zieke kinderen, die dan rustig in slaap vallen. (Kijk alleen wel uit bij kinderen onder de twee jaar, daar kan het te sterk voor zijn) Een vriendin van mij heeft het zelf uitgeprobeerd toen ze een paar weken geleden een diepe, vastzittende hoest had en het werkte voor 100 %! Ze zei dat ze het gevoel had dat er een warm dekentje over haar heen viel, het hoesten stopte binnen een paar minuten. Dus in plaats van iedere paar seconden een oncontroleerbare hoest, ging ze over op een urenlange hoestvrije slaap, en dat iedere nacht dat ze het gebruikte. Heb je (klein)kinderen? Geef het door! Als je zelf ziek wordt, probeer het en je zult verbaasd zijn hoe het werkt. Haal dus altijd een grote pot Vicks in huis !! (is niet van mij de tekst, maar het werkt wel!)
Dit werkt dus echt fleursylvano! En ook bij kriebelhoest leg ik een kapot gesneden ui op mijn nachtkastje. Werkt ook goed bij ons.
O ik had het een aantal weken geleden ook. Gek werd ik ervan! Iemand in de familie had nog paracetamol met codeïne liggen. Dat hielp! Maar zal ik jou toestand niet zo verstandig zijn... Heb nu een keelontsteking en het enige wat verzachtend werkt is kamillethee met honing. Beterschap!
Wow dit had ik eerder moeten weten.. Ik stop vanavond nog met die gif tabletten innemen en ga over op de Vicks.. Onze zoon hoest ook flink,moet dit bij hem dan Luuf zijn neem ik aan of mag Vicks ook?
Jep, luuf smeren op de voetenzoelen werkt heel goed. Ik doe het al jaren als mijn kind hoest. Na vijf minuten stopt ie met hoesten. Na een paar uur weer smeren als hij weer hoest. Alleen ik weet niet of je het mag gebruiken tijdens zwangerschap. Ik had het iig niet gebruikt tijdens mijn zwangerschap. En voor jouw keel, probeer die keelpastilles van Kruidvat merk. Er zit geen medicijn in en helpt heel goed tegen prikkel keel. En als ik keel ontsteking heb, gorgel ik met zeezout water. Dus zeezout in drinkwater doen en vaak gorgelen. Het helpt snel.
Nou we hebben de nacht 'overleefd' pff ik ben kapot! Inmiddels is het gewone keelpijn geworden en slijmhoest bah. En ben ook begonnen met niesen dus zal wel een verkoudheid worden. Ach beter nu als over een paar weken zullen we maar zeggen. Heb Luuf onder mijn voeten gesmeerd had niet het idee dat het iets deed, doe het bij zoontje ook altijd maar werkt ook niet. Toch maar eens die Vicks halen.. Bedankt iedereen
kamillethee (liefst losse thee of iets met alleen kamille er in, tijdje laten trekken) drinken of gorgelen met kamille-druppels. Dat werkt ontsmettend en verzachtend.
het enige wat echt hier helpt is een gesneden uitje, je hele kamer stinkt maar je slaapt een heel stuk rustiger.
Voor de nachthoest kun je codeïne tabletten krijgen via de huisarts. Helpt super! Voor overdag kun je warme melk met honing proberen, werkt ook goed.