Hallo , Ik ben zo een onwijze pijn in mijn linkerzij en onderrug . Al bijna een week . Donderdag naar de gyn geweest . Urine schoon , inwendige echo was niks afwijkends te zien , zolang het maar niet uitstraalt naar je nieren zei hij nog (maar dat deed het toen nog niet ) .Bloed geprikt en ben vrijdag terug gebeld over de uitslag . Ontstekings waarde verhoogd , maar kan ook zijn dat je lichaam net een griepje / verkoudheid aan het verslaan is zei ze . Ik zei ook dat de pijn al wat minder was (had de hele dag bijna alleen maar gezeten ) , dan was het wel goed zei ze als het erger werd aan de bel trekken en maandag weer terug om bloed te prikken . Vrijdag middag naar de winkel geweest en daar begon het waar zo erg dat ik op de grond wou gaan liggen van de pijn het straalde nu ook uit naar mijn rug !!! Dus Savonds naar de hap , die vond het raar dat ik kwam omdat ik toch al onderzocht ben !! Ja door een gyn , maar omdat ik zwanger ben besta ik niet gelijk alleen uit baarmoeder met baby ! Ze hadden dus gevoeld aan mijn buik , ik ga niet door de grond als ze op bepaalde plekken drukken , dat verergerd de pijn verder ook niet . Daardoor veel uitgesloten . Urine weer schoon . Nu maar even afwachten tot maandag maar ik weet het onderhand echt niet meer !! Ik kan geen boodschappen meer doen , niet meer naar de speeltuin met m'n zoontje . Maar zodra ik stil lig of zit is het binnen 10 minuten weg en blijft ook weg tot dat ik weer wat doe . Zodra ik in m'n bed lig Savonds heb ik echt niks , helemaal geen pijn meer ! Er is dan natuurlijk een hoop uitgesloten want de meeste ernstige dingen trekken niet weg als je ligt . Hebben jullie nog enig idee ? Heeft iemand dit meegemaakt of tips ? Ik wordt zo langzamerhand gek !!! Alvast bedankt !!!
Moppiemuis , daar dacht ik zelf ook aan ! Maar mijn urine is al 3x getest en schoon . Daarom is dat dus uitgesloten . Zakte het bij jou ook weg als je lag ?
Heb je geen last van verstopping, dat de pijn wegkomt van je darmen? Heb zelf geen ervaring met zw. schap, wel met obstipatie, waarbij ook pijn klachten in de zij en rug. Vervelend zeg, sterkte.
Wat je beschrijft klinkt mij ook als nierbekkenontsteking. Moet zeggen dat ik zelden ergere pijn heb gehad als toen. Vooral die straling naar je rug doet mij er aan denken. Wel heel apart dat je urine schoon is, heb je veel water gedronken voor de test?
Wensmama , Bedankt voor je reactie ! Zat dat ook echt in je rug ? Ik dacht dat voor mezelf uit te kunnen sluiten omdat het in m'n rug zit . Eigenlijk hoop ik dat dat het is dan kan ik er met een drankje vanaf komen en is het niet ernstig . Kon jij ook bijna niet lopen en was het minder als je stil lag ?
Pinkey , niet veel meer als normaal . Het was wel een snel test . Maandag kan ik bellen voor de uitslag van het lab . Was het bij jou ook over als je stil zat of lag ? Of werd het dan niet minder ?
Ik heb echt flinke pijn gehad door verstopping in zowel mijn zij als mijn rug. Ik zou het omschrijven als een doffe pijn en het gevoel dat het met iedere stap die je zet door 'dreunt'. Ik had idd minder last als ik rustig lag. Maar, het typische in jouw geval zijn dan wel weer de verhoogde ontstekingswaarden. Het kan zijn dat je darmen door een evt. verstopping wat geirriteerd zijn, waardoor je ontstekingswaarden wat verhoogd zijn, of idd, een verkoudheid o.i.d., maar i.c.m. de pijn zou ik het toch even in de gaten houden
Overigens had een vriend van ons ook schone urine, maar wel flinke pijnklachten en koorts, toen de urine op kweek ging ( ws. is jouw urine ook op kweek gezet ), bleek er toch sprake te zijn van een blaasontsteking! Een simpele urinetest sluit dus niet altijd een ontsteking uit.
Nierbekkenontsteking klinkt zo. Heb je ook pijn bij het plassen? Ik heb PDS en een vernauwing in mijn dikke darm en zelf bij ernstige verstopping heb ik zelden pijn in mijn rug gehad. Milt kan ook nog. Is er een echo gemaakt?
Wensmama , het is bij mij meer een zeurende ontstekingspijn , niet echt een doffe pijn . Ik hoop dat het gewoon m'n darmen zijn ookal denk ik het niet . Oowjee , het kan dus toch !! Inderdaad maandag is de uitslag van de kweek binnen ik kan nu dus niet meer doen dan wachten ! Beatissman , heftig zeg dat je al zovaak verstoppingen heb gehad ! Ik heb geen pijn bij het plassen . En het is ook echt weg als ik stil zit of lig , is dat ook bij nierbekontsteking ? Ik heb geen echo gehad , alleen een inwendige echo bij de gyneacoloog .
Misschien zou het van je bekken kunnen zijn? Eerder last van je bekken gehad? Dat straalt wel uit naar je rug. Klopt dat dit met lopen en bewegen extra pijn geeft, en minder wordt of kan worden bij minder beweging. Hoe ver ben je in je zwangerschap?
Toen ik nierbekkenontsteking had, had ik echt hoge koorts en ook pijn onderin mijn buik. Ik kon op gegeven moment niet meer plassen. Ik hoop niet dat dat het is! Galstenen zitten rechts.
Annamama , ik heb er nog nooit last van gehad . Ik ben 12,5 weken zwanger . Is dat niet wat vroeg ? Het zou opzich kunnen omdat het echt weg is zodra ik stil lig . Ik denk dat dat bij veel dingen niet zo is Beatisiman , Ik heb geen koorts enzo . Dus misschien is het dan toch geen nierbekontsteking , in iedergeval geen acute dan. Misschien toch iets met m'n mild dan . Zou dan weg zijn als je ligt? Dat is dus het opmerkelijke van de pijn . Als ik lig heb ik niks maar zodra ik wat doe heb ik zoveel pijn !
Tja ik weet het ook niet of dat vroeg is. Zelf had ik het altijd wel vroeg, maar goed dat zegt ook niet zoveel. Is het gekomen nadat je wat veel van je zelf gevraagd hebt? Bijvoorbeeld was ophangen, boodschappen doen, winkelkarretje duwen zoiets? Soms kan het komen door een stapeling van dingen. Op basis van mijn klachten toen, dachten ze ook aan nierbekkenontsteking, vandaar dat ik nu aan je bekken denk Bij mij was de pijn bij het liggen niet gelijk weg, maar werd het wel minder als ik rustiger aan deed.
Annamama , Bedankt voor je reactie ! Het komt wel bekend voor zeg !! Ook omdat het inderdaad als ik rustig doe weg trekt , en dat is met veel andere dingen niet zo . Zijn er nog bepaalde dingen die verlichting zouden kunnen bieden als het zo is ? Het is inderdaad zo dat ik vaak veel til (peuterpuber van bijna 2 die wegrent , niet wil komen voor een luier enzo ) maar daar ben ik nu sinds een week wel op gaan letten . Bij het duwen van een winkelkarretje krijg ik erg pijn , dat lukt dus ook echt niet meer
Klinkt mij ook wel bekend in de oren.... Wanneer er niets uit de tests komt zou ik toch in de richting van zwangerschapsischias of bekkenpijn gaan denken. Bij mijn 2e had ik al met 8 weken last van bekkenpijn, dus het kan wel zo snel (ik was wel binnen een jaar zwanger van de 2e en had bij de 1e al bekken problemen...) Sterkte!!
Wat je zou kunnen doen? Lastig, het is echt een andere manier van leven... Ik heb veel baat gehad bij een goede bekkenfysio. Voor de pijn nu wil een warme kruik nog wel eens verlichting geven. En goede afwisseling tussen inspanning en ontspanning is belangrijk. Bij mij werkt fietsen goed, omdat dat een constante belasting is, wel in een lage versnelling. Lopen vind ik weer lastiger, omdat dat snel te veel is. Maar dat verschilt per persoon. Doorlopen is weer beter dan slenteren. Traplopen is bijvoorbeeld erg slecht. Beter is om halve stappen te nemen. Zijwaarste passen bijv. bij het aanrecht is erg belastend. Als er verder uitgesloten is dat er andere dingen aan de hand zijn zou ik via de verloskundige/gyn naar een goede fysio vragen. Het is wel belangrijk dat dit echt een bekkenfysio is. Ik heb goede oefeningen waardoor de pijn minder werd. Als je er vroeg bij bent kan het zo zijn da je er niet de hele zwangerschap verder last van hebt.
Ik herken het van mijn 2e zwangerschap en daarna. Ik had al heel vroeg last van mijn banden en bekken. Juist bij beweging en vooral stofzuigen en karretje duwen had ik last in mijn rug...en dan zo'n scherpe pijn...echt niet normaal. Rust en de pijn was weg. Ga er nu goed mee aan de slag...want ik ben er te laat mee begonnen en ik heb er tot een dik jaar na de bevalling mee rondgelopen. Mijn rug was ook nog eens helemaal verzwakt en ribben stonden scheef. Zo ben ik gaan corrigeren om de pijn niet zo te voelen.