Ik wil geen babyshower..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Adawii, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adawii

Adawii Lid

5 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    Ede
    Hoi allemaal.

Ik heb via iemand die niet goed is in geheimpjes bewaren opgevangen dat ze een babyshower voor mij aan het organiseren zijn. Echter vind ik dit zelf verschrikkelijk.
    Ik houd al niet van babyshowers en het aanstellerige gedoe, plus dat ik de laatste tijd vrij weinig behoefte heb aan drukte en constant geklep over baby's.
    Ik zou bij wijze van spreken het beste af zijn in een kelder met mezelf en een hoop eten o_O.

Nu heb ik dus liever dat ze het gewoon afblazen. Ik heb er geen behoefte aan, anderen gaan dr geld in steken en verwachten dat je het leuk vind, en ik vind het gewoon verschrikkelijk.
    Aan de ene kant voel ik me nu heel ondankbaar, maar aan de andere kant denk ik; als het erom gaat dat ik het naar mijn zin heb lukt dat je niet met de shower. Dan is het toch voor alle partijen beter om het niet te doen?

Wie heeft ook weleens een soortgelijke situatie gehad?

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Herkenbaar hoor! Misschien was het bij mij niet zo erg als bij jou maar van mij hoefde dat truttige gedoe als spelletjes en buikschilderingen ook niet. Toen ik hoorde dat mijn vriendinnen toch plannen hadden om een babyshower voor mij te organiseren (van mijn man, hij zat in het complot en was ook op de hoogte van dat ik het eigenlijk niet zag zitten) heb ik mijn man ingefluisterd wat ik absoluut niet wilde maar ook wat me dan wel leuk leek. Ik wilde het ook niet helemaal afblazen want ik vond het wel een leuk initiatief van mijn vriendinnen. Je bent blijkbaar de moeite waard! Uiteindelijk hebben we gewoon een leuke high tea gehad (heb je wel een hoop eten) met als enige spelletje het raden van het geslacht, de geboortedatum en de naam. Omdat het niet echt een babysetting was werd er genoeg over andere dingen gepraat. Mijn advies is dus om iemand in vertrouwen te nemen dat je op de hoogte bent en op een nette manier eerlijk te zijn. Niemand heeft er iets aan als jij je dadelijk op zit te vreten op je eigen feestje en dat is ook niet leuk voor je vriendinnen. Snel doen dus, voordat alles geregeld is.

Marchella en Tranquila vinden dit leuk.
  3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb al voordat ik zwanger was gezegd dat ik absoluut never nooit niet een babyshower wilde. Tegen iedereen die het maar horen wilde :p. Bij mij heeft dus niemand het in zijn hoofd gehaald haha. Als ik toch had vernomen dat er een georganiseerd werd dan zou ik contact hebben opgenomen met de organisator en toch vriendelijk aan hebben gegeven dat ik het écht niet wil. Als jij het ook écht niet wilt zou ik dat dus kenbaar maken. Een babyshower hoort leuk te zijn voor de mama to be.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik had er niet zo'n behoefte aan, maar uiteindelijk was het een hele gezellige high tea met als enige spelletje babyfotos raden (waar iedereen mee hielp en dus best grappig was). Nu hoeft het van mij echt niet en dat zal ik ook aan iedereen vertellen :p

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hahaha hier ook! Heb mijn vriendinnen bedreigd dat als ze iets gingen organiseren ik ze niet meer wilde zien.
    Vervolgens gingen ze mijn man appen of ik het meende. Waarop hij zei ‘ ja hoor’
    Dus geen shower gezien.

6. Adawii

Adawii Lid

5 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    Ede
    Ik heb ook vanaf het begin af aan duidelijk gezegd dat ik aan dat soort dingen geen behoefte heb.. helaas is er 1 overenthousiast persoon in de naaste kring die naar geen enkele wens van mijn kant luistert. (Want alles moet leuk zijn en zoals zij het wil. :|) En heel "toevallig" is dit ook degene die aan het organiseren is.
    Morgen wordt er contact opgenomen via 3 hele goede (uitgenodigde) vriendinnetjes van mij, die ook wisten dat ik het helemaal niet wilde. En hoop ik erg dat dit effect heeft!

Gelukkig ben ik dus in elk geval niet de enige die er niet zoveel aan vind. :D

manaolana vindt dit leuk.
  7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh ik snap je!
    Vind t ook drie keer niks en dat heel duidelijk benoemd naar schoonzusje en vriendengroep.

Ik ga pas keihard borrelen als de kleine er gezond en wel is! ;)
    Geen tips verder, zou t ook niet goed af durven zeggen als ik in jouw schoenen stond aangezien ze al bezig zijn!

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Die tactiek heeft bij mij ook perfect gewerkt!:roflmao: Ik vond het overigens wel ontzettend lief dat er vriendinnen waren die het wel heel graag wilde regelen, dat vond ik nog meer van betekenis dan een babyshower zelf. Het is fijn dan mensen moeite voor je willen doen, maar ook kunnen accepteren dat je het niet wilt.

manaolana vindt dit leuk.
  9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik wilde ook geen shower mrt spelletjes en tuttig gedoe. Echt niks voor mij. Maar ze wilden toch iets doen. Is uiteindelijk een high tea geworden. Hartstikke gezellig. Vrienden. Mijn moeder en mijn opa en oma.

10. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde, ik heb er totaal geen behoefte aan bij de eerste ook niet gehad. En nou zijn ze er wel mee bezig heb ik van mijn man gehoord. Maar ik heb totaal niks in te brengen en moest mezelf vooral niet zo aanstellen. Dus geen tips helaas

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Vorig jaar zelfde situatie gehad. Ik hou niet van dingen als babyshowers, vrijgezellenfeesten, surprise parties, etc.
    Ben er vanaf begin af aan dan ook heel duidelijk in geweest dat ik géén babyshower wilde en dat ik - zeker de laatste weken - gewoon lekker rustig en op m’n eigen tempo wilde doen.
    Besloot m’n schoonmoeder om toch nog wat te gaan organiseren wat ook nog eens plaats moest vinden toen ik ruim 37 weken zwanger was:rolleyes: (Inleiding met 38 weken stond al de hele zwangerschap vast, waar de familie van op de hoogte was, dus zou echt in m’n laatste dagen zijn).
    Gelukkig heeft m’n moeder toen, na fikse discussies met m’n schoonmoeder (want die vond dat ik niet moest zeuren en dat het er nou eenmaal bij hoorde), duidelijk aangegeven dat ik écht niet wilde. Het is toen ook niet doorgegaan.
    Ontzettend lief dat er iets georganiseerd werd hoor. Maar als degene voor wie je dat doet het eigenlijk niet wil, voor wie doe je het dan eigenlijk......?

Lastig om er in jouw geval nu iets van te zeggen, denk ik. Heb eigenlijk ook geen tips hoe je het zou kunnen aanpakken..

12. manaolana

manaolana Niet meer actief

Bizar om te lezen hoeveel mensen tegen een zwangere zeggen dat ze niet moet zeuren :eek:

Een babyshower moet toch in de eerste plaats leuk zijn voor de dame in kwestie... sommige mensen hebben duidelijk echt een plaat voor hun kop.

Sado vindt dit leuk.
  13. Adawii

Adawii Lid

5 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    Ede
    Nou, hier is het van de tafel in elk geval. Vriendinnetjes hebben gelijk bij het van start gaan van de groepsapp allemaal gezegd dat ik het helemaal niet wilde. Organisator is toen via whatsapp in discussie gegaan met mij want moest me niet aanstellen en het was leuk etc. Net maar duidelijk bericht teruggestuurd dat ik het niet wil, nooit heb gewild en als ze het alsnog doen het zonder mij gebeurd. :p Toen was het eindelijk duidelijk dat het geen zin had. Ik ben onwijs opgelucht!

Ik vind het idee heel lief hoor, maar nog "liever" dat ze het lekker laten nu.

Bizar eigenlijk dat ik in jullie verhalen ook lees dat mensen echt geen begrip hebben soms voor de zwangere.
    Ze kunnen toch ook een gezellige middag met hun naasten organiseren voor zichzelf??
    Zwanger zijn kan al zwaar genoeg zijn. Pushende mensen die dingen willen die je zelf niet wilt maken het echt niet beter voor je.

manaolana, Fristi2012 en Sado vinden dit leuk.
  14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.860
    5.098
    113
    Snap het helemaal hoor. Ik heb mijn vriendinnen ook heel duidelijk gemaakt dat ik geen babyshower wilde met van die kinderachtige spelletjes en activiteiten. Gelukkig zijn mijn vriendinnen daar ook niet van. De eerste keer hebben we een high tea gedaan. Tweede keer lekker geborreld met hapjes en taart. En ik kreeg wat cadeautjes. Vond ik wel heel erg gezellig.

Misschien dus zoiets voorstellen?

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Belachelijk dat ze nog met je in discussie gaat ook.... Ongelofelijk.

Fijn dat het van de baan is!

16. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik vond het super leuk mijn babyshower! Voor een vriendin hebben we het anders georganiseerd, want die zag het ook niet zitten. Dus we hebben dr lekker mee uit eten genomen. Je moet de wens respecteren, het is door voor de zwangere. Als ze het niet wil, voor wie doe je het dan. Gewoon om re zeggen; "oh, kijk dat hebben we goed georganiseerd"?
    Fijn dat het van de baan is, diegene die je keuze respecteren zijn je echte vriendinnen!

Hopsatee vindt dit leuk.
  17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Jaaa ik.
    Ik wilde ook echt geen babyshower.
    Er werd vanuit drie kanten geprobeerd hem te organiseren. Heel lief allemaal, maar zat er echt niet op te wachten.
    Last van m’n bekken, kon niks, zou er dan twee dagen last van hebben.
    Hekel aan verrassingen. Kan er heel slecht tegen, kan dan ook niet enthousiast doen en ben de hele middag uit m’n doen.
    Nee Dankje, hoe lief ook.
    Dus heb m’n man vriendelijk verzocht om overal nee op te zeggen. Niet iedereen snapte het, maar ze accepteerden het allemaal wel.

Bij m’n tweede kwamen drie vriendinnetjes heel lief met een mand met cadeautjes, en wat soesjes en tompoesjes om een soort mini babyshower te doen. Ze wisten dat ik er niet op zat te wachten met een grote groep te zitten.

18. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ben hier ook heel duidelijk geweest.
    Wil absoluut geen babyshower , echt helemaal niks voor mij.
    Duidelijk gezegd dat als ze toch wat plannen ik gewoon weg loop.
    De dames die me goed kennen die weten dat ik dit ook echt zou doen dus die organiseren niks.
    Vind het zo'n overgewaaide hype uit Amerika

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik krijg er altijd zoveel nekhaar van als ze zeggen "dat het zo hoort" en jij dus maar je mond moet houden he. Word je gewoon in feite iets door je strot geduwd.

Ik had het met mn vrijgezellenfeest. Wilden ze gaan raften of andere gekkigheid en ik moest ib een piemelpak. Ja echt niet, dus via mn beste vriendin het geluklig anders gekregen. Kreeg ik ook te horen "dat het ging zoals zij het wilden" nou nee dus, want dan ga ik niet mee.
    Tijdens de dag hadden ze mn telefoon en portomonnee afgepakt, mocht ik niet weer. Nou ik ben behoorlijk pissig geworden en ook weer via mn beste vriendin hem terug gekregen (zij wist er niks van) ik snap dat dus niet he, dat je je best doet om iemand zijn of haar wensen NIET te respecteren omdat jij t anders wil. Bizar..

20. Stakato

Stakato Niet meer actief

Gelukkig dat het niet doorgaat!

Ik was niet zo lang voor mijn zwangerschap getrouwd, en had toen heel duidelijk aangegeven dat ik geen vrijgezellenfeest wilde. Gelukkig ook niet gehad.
    Ik had dan ook totaal niet gedacht dat er een babyshower voor mij georganiseerd zou worden. Ik ben er ook helemaal niet het type voor. Helaas kwam ik er pas een paar uur van te voren achter. Wat heb ik mij opgelaten gevoeld!! :confused:
    Het was lief van de vriendinnen die het hadden georganiseerd, maar ik heb ze later wel laten weten dat het niet echt iets voor mij is. En mijn man geslagen, hoe kon hij dit in godsnaam hebben laten gebeuren.:eek::roflmao:

Deel Deze Pagina