Ik moet er niet aan denken..

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mvrtjex93, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Hallo,

    Even hier omdat ik en eitje even kwijt wil..

    Zoals de titel zegt, ik moet er niet aan denken.
    Ik ben 8 Jan bevallen van V met 38.1

    vanaf het moment dat ik in juli de ziekte wet in ging tot nu heb ik minimaal gehoord van me werk en nu op een enkele felicitatie via een mailtje ook verder niks.

    ik moet nu nog echt niet denken om terug te gaan, het voelt niet meer goed na 10 jaar gewerkt te hebben daar maar ook genoeg mee te maken hebben gehad daar.


    Het liefst zou ik iets anders gaan doen.. maar wat, heb maar weinig papieren alleen in de zorg maar dat ik iets wat me dit moment ooo tegen houd omdat ik er nu ook tegen aan zit ( werk nu ook in de zorg)

    het liefst zou ik iets vanuit thuis doen en zodat ik ook bij de kids kan blijven

    herkent iemand dit gevoel, wat heb je er aan gedaan?

    Ik zou in die tak gewoon zo gelukkig willen worden, maar weet ook gewoon dat we financieel wel nodig hebben
     
  2. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.257
    374
    83
    Wat vervelend om te horen en wat naar dat "je werk je zo in de steek heeft gelaten "

    Wat voor diploma heb je in de zorg?

    Niet alle organisaties zijn hetzelfde, misschien anders via een flexpool binnen een zorginstelling zodat je zelf je diensten en dagen kan bepalen?

    Het lijkt mij dan juist nu de tijd om de keus te maken en na je verlof daar niet meer terug te keren vooral omdat je er nu al tegenop ziet, je bent nog maar 4 week geleden bevallen je hoort te genieten en niet nu al druk te moeten maken om je werk.
     
  3. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.086
    481
    83

    Ik ben helpende plus , misschien toch maar eens na denken over de flex, het is gewoon echt jammer zo
     
    lorreke vindt dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.958
    5.426
    113
    Vrouw
    Nog van harte gefeliciteerd!
    Kan je geen betaald ouderschapsverlof opnemen? Zodat je net wat langer de tijd heb om erover na te denken! Vind je gastouder niet iets? Dat kan je vanuit huis doen!
     
  5. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Misschien is gastouder een optie? Is ook zorgend en dan kun je thuis zijn met je eigen kindjes, moet je wel zin hebben in de kinderen van anderen ;) geen idee wat hiervoor nodig is ook hoor.
     
  6. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.086
    481
    83

    Goed idee! Ik ga eens bekijken, ja heel gek nu ik weer een kleintje heb wil ik het liefst thuis blijven…
     
  7. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Ja
    Ja dankjewel! Ik ga eens kijken!

    ik neem al ouderverlof op, ik ben tot half juni thuis nu , wilde ik ook echt persee hahaha
     
    lorreke vindt dit leuk.
  8. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.885
    1.204
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je volledig! Ik ben 2 januari bevallen van ons zoontje. Heerlijk was die tijd om thuis te zijn tijdens mijn zwangerschap. Geen gedoe met opvang of dergelijke (hebben nog 1 ouder dochtertje samen). Daarom ook samen beslist met mijn man dat ik thuisblijfmama wordt. Fijn dat ik in mei niet terug moet beginnen met werken.

    Succes met jou beslissingen. Hopelijk vind je wat bij je past.
     
    mvrtjex93 en lorreke vinden dit leuk.
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.932
    2.658
    113
    Vrouw
    Ik zou het nog even een paar maanden laten bezinken. Je bent nog zo kort geleden bevallen. Waarschijnlijk razen de hormonen nog door je lijf. Je baby is nog zo mini. Gelukkig heb je tot half juni lekker vrij. Dat is nog 4 maanden!
     
    mvrtjex93, Sado en soovi vinden dit leuk.
  10. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.524
    961
    113
    Vrouw
    Blijkbaar is je werk niet leuk genoeg dus ik zou inderdaad gaan nadenken over ander werk. Is de zorg echt je passie (los van waar je een diploma in hebt)? Je kan ook in je ouderschapsverlof een thuisstudie ofzo oppakken. Wat vond je vroeger als kind leuk en op school? Hoe zou je dat nu doorvertalen naar werk?

    Ga je wel thuisblijven zorg dan dat je alle financiële afspraken met partner goed op papier hebt mocht hij overlijden en/of jullie ooit uit elkaar gaan. Want je krijgt pensioengat etc ..
     
    mvrtjex93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina