Misschien is het al gezegd maar wat als je hem op zijn buik te slapen legt? Dat was hier echt de oplossing 4 maanden lang maximaal 1,5 uur slaap op 24 uur. Een met buikligging sliep hij 5/6 uur aan een stuk.
Fijn een iets betere nacht meis! Ik heb mn kleine ook laten huilen, nadat ik wist dat er niks lichamelijks was. Ik haalde haar voorheen bij elke kik meteen uit bed. Ze kreeg de kans niet om zelf in slaap te vallen. Dat resulteerde in zo overprikkeld zijn dat ze 10-12 uur per dag huilde. Ik kon niet meer, was echt op. Op dat moment voelde ik amper liefde voor mn kind, was echt heel erg. Toen zijn we met strikte rust en regelmaat begonnen. Niet op tijden, maar altijd dezelfde volgorde van slapen, wakker, luier, fles, spelen en weer slapen. De eerste keer huilde ze een kwartier. En sliep toen uren, en na 1 dag hadden we een ander kind. En zonder speen. O, en op de buik slapend. Vanaf toen was het even jengelend huilen bij naar bed gaan. En wat iemsnd ook al zei: ik herken echt wel als t anders huilen is. Pijn, ziek ofzo. Dan haal ik haar natuurlijk meteen eruit. Nu huilt ze eigenlijk zelden meer bij naar bed gaan. Soms wel in dr slaap, zelfs dat wacht ik vask even af, meestal is het binnen een minuut weer stil. En ja, als ik lees over onderzoeken over hoe slecht laten huilen is, dan voel ik me schuldig. Maar met mn verstand weet ik dat het goed is zoals we het hebben gedaan. Vooral gezien het feit dat het binnen een dag 180 graden veranderd was. En er is niks mis met onze hechting. Succes, en als je nog wat wil vragen, mag je me altijd pb sturen.
Ik kan ook zo boos worden om mensen die reageren dat je een baby nooit zo mag laten huilen. Vroeger dezen veel ouders dat en niemand is er slechter van geworden. Ik denk dat er duidelijk gezegd wordt dat zij ten einde raad is. En ik heb zelf in een pakket gezeten dat ik geen ha of ka meer durfde te bellen. Er was bios aan de hand. Nee..... en je kunt blijven doorvragen wat ze allemaal al geprobeerd heeft. Ik weet dat ik zelf dat niet meer kan aangeven want de lijst is te lange en op een gegeven moment wordt je zo moe van al die adviezen. Je vraagt ernaar maar gelijktijdig word je er moe van. Helaas weet ik hoe het is. Ik kan alleen maar zeggen. Als het echt niet meer gaat moet je aam de noodrem trekken. Bij mij monde dat uit in een opname. Dat heeft het cirkeltje doorbroken. Is het helemaal over....nee. maar het is dragelijk. 1 vraagje. Heb jij vertrouwen in het cb? Geef ook daar aan dat je er doorheen zit. Vraag of ze nog manieren weten om hulp te krijgen van 3den. Zo heb ik een vrijwilligster aan huis gekregen. Zij gaat mee leuke dingen doen om het negatieve cirkeltje te doorbreken. Samen met de kinderen. En je kunt je hart luchten. Sterkte meis
Heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of het er al staat. Maar op de buik proberen te laten slapen mijn oudste en m'n jongste hebben verborgen reflux en sliepen alleen op de buik goed. Ook raakt m'n jongste zoon die manier d'r speentje niet kwitantie terwijl als ze op de rug ligt het ding er continue uit floept. En ik snap de je uitgeput en moe bent maar laten huilen vind ik persoonlijk bij 4 maanden nog geen optie. Vooral omdat je aangeeft dat hij kma en reflux heeft, dit kan wel kader controle zijn maar toch nog kan hij hier flink last van hebben anders zou hij in mijn ogen niet zovaak wakker worden, een slaapcyclus bestaat normaal gezien uit 45 minuten. Miss is het fijn voor jezelf om je man toch meer in te schakelen, je geeft eigenlijk aan in je bericht dat je er zelf helemaal doorheen zit en dat is nooit goed.
Hier werkte buikslapen ook met beide reflux kinderen. Ik kreeg een tip van de lactatiekundige om een speen te nemen met ring, waardoor je dan een spuugdoekje trekt en vastknoopt. Wanneer ze op hun buik liggen, kun je dat speentje met doek wat stabiel leggen waardoor het beter blijft liggen. Kun jij een nachtje apart slapen, dat je man een nacht pakt en jij echt niet wakker wordt? Een doorgeslapen nacht levert echt veel op. Sterkte! Het komt echt goed.
Lees net ook de reacties van mensen die zeggen dat je een baby niet mag laten huilen. Nou even 10 min laten huilen om daarna in slaap te vallen of om de 5 a 10 min even een aai over de bol, kusje en weer weg gaan is niks mis mee. Een oververmoeide baby die de hele dag krijst omdat het bij elke kik uit bed worst geplukt is fijn zeg! Wanneer je een huilbaby hebt gehad praat je wel anders over het wel of niet laten huilen. En ik lees ook nergens dat ze haar baby in bed gaat leggen en er zelf even 3 nachten tussen uit gaat en de baby aan haar lot overlaat. Ik vind sommige reacties echt overdreven.
een beetje laten jengelen is niks mis mee. dl heeft dan gelukkig geen dingen zoals reflux maar ik heb op een gegeven moment zeker wel geprobeerd wat ze deed als ik haar smorgens vroeg niet meteen uit bed pakte voor een fles. ze dronk die fles heel slecht. ze werd snachts ook vaak wakker om niks. en ja het was echt niks ik herken het verschil tussen mopperen/jengelen en pijn wel. ik ben toen gaan googlen wat ik kon doen en vond verschillende dingen over de vicieuze cirkel. dl werd wakker omdat ze het gewend was en niet omdat ze iets wilde of omdat er iets was. want na een paar minuten mopperen viel ze gewoon weer in slaap. nu word ze nog maar 1x wakker snachts en gaat even liggen geinen en gaat weer slapen tot ze echt honger heeft. TS ik denk dat je zo goed bezig bent om het eerst even af te wachten wat je kindje doet. ik snap ook heel goed dat als je al zo lang zo weinig slaapt je de wanhoop nabij bent. probeer het gewoon. hier wordt je niet gelukkiger van als het nog langer zo door gaat. en vind het ook wel een goed idee dat je zelf straks even lekker een weekendje weg gaat met alleen je man om even goed op te laden en dan kun je er met frisse moed weer tegen aan. ook een baby heeft heel snel door dat het door huilen dingen gedaan kan krijgen en niet alleen vieze luier honger pijn ed. het zijn geen hersenloze wezentjes die dingen na een paar keer doen nog niet snappen.
Hoi meid, wat een verschikking zeg! En sommige vrouwen hier...sorry.. die luklen maar wat.. NEE je raakt niet gewend aan kort slapen en continu gehuil.. het is gewoon K*T! Zo sorry moest ik even zeggen. verder ieder zijn eigen ding maar ik ben niet zo vsn dat betuttelende gedoe als co sleep, in bed slapen en hij/zij mag niet huilen. Hier slaapt hij vanaf dag 1 thuis in zijn eigen bed, we hebben wel een babyfoon met camera. En soms als ik merk dat ik echt niets meer voor hem kan doen en hij al een tijdje huilt, ja dan laat ik hem gewoon even huilen.., oooh nee bel de politie Hij is soms dan gewoon oververmoeid en heeft het dan even nodig om zichzelf in slaap te huilen. Gelukkig gebeurd dit zelden. Wat ik wil zeggen is laat jezelf geen schuldgevoel aanpraten! Even laten huilen is niks mis mee en soms zelfs noodzaak. Hier bouw ik het langzaam op. 5 minuten huilen, dan even speentje/doekje kusje en weer weg, gaat hij weer huilen? Dan 7 minuten speen doek kusje weg. Weer huilen dan 10 enz enz. Meestal kom ik niet voorbij de 10 minuten laten huilen. En hij heeft er niks van! Hij is over het algemeen super vrolijk en slaapt nu zelfs al de nachten door, lekker rustig op zijn eigen kamer. zo lang je hem laat weten dat je er voor hem bent door geregeld te knuffelen en hem nooit langer dan 15 minuten aan zn lot over te laten hoef je echt niet bang te zijn dat je iets slechts doet! Je miet ook aan jezelf denken, zonder mama geen verzorging!
Je kind heeft pijn. Dan gaat laten huilen echt niet werken, kan ik je uit ervaring vertellen. Ga de nachten afwisselen met je man. Je zoontje lekker naast de een in jullie bed, de ander op de bank. Dan kun je steeds een nacht bijtrekken en red je het echt wel.
Nav hierboven, laten huilen is bewezen slecht voor jonge baby's. Het belemmert zelfs de hersenontwikkeling. Daar is niks betuttelends aan, als ouders dien je op je kind te reageren, het kind heeft namelijk niemand anders dan zijn ouders en hij kan nog niks zelf of op een andere manier zijn gevoel uiten. Uiteindelijk zal hij stoppen met huilen maar dan omdat hij het opgeeft want er is toch niemand voor hem als ie dat nodig heeft. En dan denken ouders dat "het werkt". Even kort in slaap huilen is trouwens heel iets anders, niet eens vergelijkbaar met echt laten huilen.
Geloof me, reflux doet pijn. Ik heb geen reflux baby's gehad, maar heb het zelf. Slik de hoogste doses omeprazol per dag, gedeeld in 3 of in nood 4 keer. Moet op de juiste tijdstippen, anders lig ik 's nachts wakker. En dat doet pijn. Omeprazol geven ze ook aan baby's. Ik weet niet of jouw baby dit gebruikt? je geeft daar nergens antwoord op. Verder, misschien kleinere flessen maken en evt vaker voeden? ik geef bv dus roep maar wat. Daarnaast, kind bij jullie op de kamer? Co sleeper of rooming in. Onze DL van 13 maanden slaapt nog op onze kamer. Nu as we speak met ML samen die nachtdiensten heeft Slaapzak, wollen kleding, heeft je baby het niet koud? Hoe was de bevalling? sterrekijker, kunstverlossing? ik zou ook een manueel therapeut eens laten kijken, door een evt KISS syndroom is huilen het enige wat ze doen. Huilen is imo nooit een optie. Ze huilen niet om je te persten, er is iets mis. Luister daar naar. Als je laat huilen geven ze op den duur op, maar de stresshormonen lopen torenhoog op. Juist nu moet je kind zich aan je hechten, je moet er voor hem/haar zijn. Echt. Naar de HA en laat alles maar dan ook alles uitsluiten, evt met opnamen ZH voor de reflux (niet te verwarren met huilprotocol)
Over overdreven gesproken, ik vind dat je overdrijft als je zo aan het einde van je latijn bent dat je een verjaardag afbelt en niet kan sporten. Aan het einde van je latijn ben je als je wallen op je knieen hangen en je huishouden in het honderd loopt. En een vent die niet mee wil doen in de nacht, als je echt zo aan het eind van je latijn bent zal hij wel MOETEN.
Wat vreselijk! Je zit er doorheen overduidelijk en je kan niet meer. Tijd om aan de bel te trekken! Al gedacht aan tandjes? Ik kon ook niet meer...maar wat het ook is....baby laten huilen, zodat hij het op gaat geven om troost oid te krijgen zou ik niet kunnen. En ik denk jij ook niet, want dan ga je je nog slechter voelen, aangezien je aangeeft dat je vind dat je dochter ook te veel filmpjes kijkt en je eigenlijk niet voor slaaptraining oid bent... Dus dat is ook geen oplossing denk ik, maar meer een noodgreep.
Heb een beetje de reacties gelezen en laat me 1 ding zeggen ik ben echt tegen laten huilen! Ik las dat je zoontje KMA heeft en reflux. Ik zou toch eerst een bezoekje brengen aan de kinderarts om toch na te gaan of alle medicijnen enz werken? Misschien zijn oortjes ook laten checken? Daarbij de ts zit er duidelijk doorheen en ja bij de 1 is dat wat sneller als bij de ander maar om daar nou commentaar op te geven vind ik wel erg min! Ja ik ben tegen laten huilen maar heb geen vooroordelen over mama's die het wel doen. Ieder zijn eigen aanpak klaar.
Heb het hele topic een beetje door gelezen. En ts staat op het punt om totaal in te storten. Weetje waar ik aan denk een moeder met een postnatale. Dan kan je bijna niks hebben dan droom je idd dat je van de trap wilt vallen om maar rust te krijgen. T.s wees eerlijk naar je ha toe en vraag of je hulp kunt krijgen ook voor je zelf om het van je af te praten en kijk of je man meer zorg taken van je over kan gaan nemen. Straks ligt jij in een ziekenhuis( psy) en je kind zonder zijn mama. Vergeet al dat gehuil en gedoe je kindje voelt dat je gespannen ben daar reageert het op. En of dat een schande is nee dat is het niet en zeker niet als je je zelf helemaal niet meer bent je hebt hulp nodig.
Commentaar werkt als een rode lap op een stier. In dit soort gevallen moet je van uit begrip blijven reageren wat ik al schrijf als ze een postnatale heeft hé dan is elk woord kritiek als of je gestoken woord door een mes. Dat maakt het alleen maar erger en erger. Blij nuttige tips geven maar verpak ze is ( bloemen) Daar help je ts veel en veel beter mee een moeder die zegt dat ze liever van de trap valt is (op kapot)
Dank voor jullue reacties. Gelukkig heb ik een aardig gladde rug Elmo maar dank dat je voor me opkomt. Fijn dat er toch ook begrip voor is, vooral van moeders die weleens in t zelfde schuitje hebben gezeten denk ik. Mijn collega is er ook op tegen maar zij heeft 3 kids die alledrie voor de 6 weken doorsliepen. Zij dwingt haar kinderen om altijd hun bord leeg te eten, anders krijgen ze straf. Daar ben ik dan weer op tegen. Zo hebben we allemaal een andere mening. Heb een heleboel vragen gelezen: Hij krijgt omeprazol, 2x 2ml en als hij last heeft mag hij tussendoor ook nog een keer 2ml. Mijn man doet echt zijn best maar slaapt erg diep en als hij de fles geeft ben ik alsnog wakker. Verder ruikt hij niet meer zuur en huilt hij niet meer van de pijn. Hij heeft geen pijn s nachts want als hij wakker wordt huilt hij niet maar gaat hij vaak kletsen. Hij is alleen gewend dat ik dan naar hem toekom om de speen te geven. Als ik dat niet doe binnen 5 minuten gaat ie huilen Verder ga ik elke 2 weken naar het CB en belt de doktersassistente me ook elke 2 weken Vannacht om 4u dus weer een fles gehad en zonder onderbreking tot 7u geslapen! Hij lijkt vandaag echt beter uitgeslapen en valt nu makkelijk zonder speen in slaap. Hij moppert wel een minuutje of 2 ongeveer. Dan gaat hij even op een hele boze toon 'praten' soms een huiltje van een paar seconden en dan is ie in slaap. Hij heeft nu totaal 2x echt gehuild maar niet langer dan 10 minuten gelukkig. Ik hoop dus dat we t ergste nu gehad hebben en dat t huilen verder niet nodig is. Overigens geloof ik niet dat er babys zijn die nooit eens huilen hoor, hoe doe je dat dan met een tweeling? En wat als je kleintje opeens eerder honger heeft en je nog bij de winkel bent? Dat overkomt iedereen toch weleens? Verder denk ik dat de discussie over wel of niet laten huilen altijd een discussie zal blijven. En wat de een 'laten huilen' vindt, vindt de ander een inslaaphuiltje. Manlief is vanmorgen later naar zn werk gegaan. Dus ik heb van 8 tot 9 ook nog n uurtje kunnen slapen. Helaas kan dat alleen bij hoge uitzondering natuurlijk. Ik voel me al een stuk beter en heb wel de hoop dat t absulote dieptepunt achter de rug is.