koelkast helemaal nat vn binnen

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Kan iemand me helpen?

Trek net me koelkast open is ie helemaal nat vn binnen vooral onder bij de groentebakjes zeg maar,

weet iemand wat dit kan zijn ?

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Geen flauw idee maar heb hier hetzelfde probleem...
    Misschien door de hitte? :(

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee..

dat is condens vocht wat van je achterwand loopt. Kijk maar eens daar zie je druppels.

Als het warm is maakt hij meer aan, en als bv het gaat waar het in weg moet vloeien (de koelkast gebruikt het dan als koelvloeistof.) niet helemaal open is kan het erover heen vloeien en word je koelkast nat!

Ik zou even achter in de wand kijken, daar zit een gaatje..met als het goed is een stokje erin... por dat stokje een paar keer helemaal heen en weer...zorg dat er niets op het gaat je ligt en controleer (ergens onderin vaak) de banen waarin het water word opgevangen en naar het gaatje word geleid. Als daar iets op ligt of tegenaan kan het water dus niet naar dat gaatje toe.

Het komt deels door te warm..maar zou in principe daarmee opgelost moeten zijn...en anders eens je filter aan de achterzijde van de koelkast (opvangbak van dat water) nakijken of er veel vuil in zit en de leidingen verstopt heeft.....

Kan je goed zelf doen als je geen inbouw hebt....anders ff hulp vragen hihi. (inbouw is heel makkelijk los te maken enkel niet in je eentje eruit te krijgen...)

Succes! En anders een monteur er ff naar laten kijken, want zoveel vocht in je koelkast is niet goed...en wijst meestal op dus een verstopping.

(is mij door monteur en zelf overvloedig water...zelfs op de vloer duidelijk gemaakt.)

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Spullen worden wat nat en gaan dan lekken?

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    waarschijnlijk zit je afvoergaatje (gaatje onderin bij de achterwand) verstopt, hier moet hij zijn condenswater kwijt kunnen....
    anders heb je misschien bij het lampje een aan-/uitschakelaar zitten, hiermee zet je de koelkast op halve kracht (bij ons dus wel) en dan trekt hij het nu met de warmte gewoon niet. Dan moet je het schakelaartje weer even goed zetten (gaat bij ons weleens om als er spullen tegen aan staan)

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    bedankt voor jullie reacties.
    heb idd ff gekeken achter de koelkast dat gaat zat verstopt ja.

groetjes

Deel Deze Pagina