Hey meiden, Ik denk er al een poosje over na om mijn tanden te bleken. Nou de vraag wie heeft dit ook gedaan en wat waren de ervaringen? Je ziet tegenwoordig ook veel van die spullen waardoor je (zogenaamd) ook thuis je tanden kan bleken en dat ze 3 tinten lichter worden. Ik ben hier al gauw een beetje huiverig voor. maar misschien is hier iemand die dat ook heeft geprobeerd?? Alles is welkom. Liefs...
Vriendin van me heeft het laten doen. Schijnt dus echt mega pijn te doen! En 350 euro... Na 6 maanden hebben je tanden trouwens weer de kleur die ze hadden voor de grote bleek-actie.
Ik heb hier ook over nagedacht, ik zou het niet doen idd slecht voor je tanden, tast je tandglazuur aan, vooral als je dat dan blijft doen. en kleur komt toch terug. Wist alleen niet dat het zo duur was. Heb namelijk een tand die zwart lijkt, tandarts gaf aan dat het membraam in mijn tand stuk was, ws van een stoot of klap. hier kon hij wel wat aan doen, maar vindt het nu nog niet noodzakelijk. evt. andere middeltjes heb ik nooit geprobeerd, in kauwgom met whitening geloof ik niet.
ikheb ook jarenterug me tanden laten bleken. echt dom want ze waren al wit toen nog witter spierwit. ik moest een bitje met bleek in paar dagen achterelkaar dan bijhouden. dit koste me 380 euro als je gevoelige tanden heb is het denk ik niet zo ideaal omdat het dan nog erger word.
Heb het laatst ook aan mijn tandarts gevraagd en die raadde het af, schijnt idd best pijnlijk te wezen en het resultaat is maar voor een paar maanden dus zit je er net als haar verven om de zoveel tijd aan vast. Wordt toch een dure hobby dan.
Tanden bleken? Tanden Wit | Witte Tanden | Bleaching - White Smile een vriendin van mij heeft het hier laten doen en dat is zeker een jaar lang heel mooi gebleven, daarna werden ze weer iets geler maar nooit zo geelals dat ze waren. Ze heeft nooit pijn of last of iets gehad. Ik ga het daar ook ooit als ik er geld voor over heb, doen.
Ik heb bij de tandarts zo'n bitje + whitening aangeschaft. Al jaren geleden, geen idee meer wat ik er toen voor betaald heb. 't Was wel prijzig. De eerste keer heb ik 3 nachten achter elkaar met dat bitje in geslapen. Die dagen had ik een beetje last van gevoelige tanden. De keren daarop zorgde ik er gewoon voor dat ik al tandpasta voor gevoelige tanden in huis had, dat scheelt een hoop! Nu doe ik af en toe (3 keer per jaar ofzo) een 'onderhoudsbeurtje' waarbij ik één nacht zo'n bitje draag. Ik vind dat het prima helpt om je tanden lichter te maken. Ben erg blij dat ik het gedaan heb. Het kostte wel wat, maar ondertussen doe ik nog steeds met hetzelfde setje.
oke, dat het niet echt goed is voor je tanden was mij ook al bekent omdat ik het ook al eerder aan me tandarts gevraagd en die zei idd dat het niet best is voor je glazuur, maar ja je moet toch wat, gele of bruinige tanden ziet er ook niet echt fris uit als je daar tegen aan moet kijken. En fris en koffie drinken en snoepen is ook niet goed voor je tanden maar ook iedereen doet het. Maar goed, dus zo'n bitje en whitening spul werkt dus wel. Dan ga ik eerst zoiets maar eens proberen denk ik voor dat ik naar een speciale kliniek stap en nog meer gel uit ga geven. Ik heb zelf al wel natuurlijk whitening tandpasta geprobeerd in combinatie met de polijst stand die op me tandenborstel zit dat dat werkt niet echt.
Ik heb dus wel zo'n (dure) set van de tandarts, maar whitening tandpasta gebruik ik ECHT niet meer. Daarbij had ik het gevoel dat ik dagelijks het glazuur van mijn tanden poetste! Die gel is waarschijnlijk wel wat agressiever, maar ik had het gevoel dat af en toe (hooguit 3 keer per jaar) een nachtje dat wat agressievere spul erop minder schade aanricht dan dag-in-dag-uit poetsen met die whitening tandpasta.
je ziet nu ook op reclame zo een soort kwastje vn pearl drops is ook om ze witter te maken.. misschien is dat iets?
Hoi hoi, Ik zou even langs een mondhygieniste gaan en vragen of ze je tanden wil zoutstralen. Als het gezoutstraald is en je vind ze dan nog steeds te geel dan zou je kunnen overwegen je tanden te laten bleken. Nadeel van bleken is dat het altijd tijdelijk is en meestal worden je tanden op den duur alleen maar geler. De bleek haalt namelijk een stukje glazuur van je tanden weg. Dit gebeurd ook als je bijv. veel frisdranken/vruchtensappen drinkt. We noemen dit tanderosie(kan je misschien een keer googlen) Hoe meer tanderosie je hebt hoe geler je tanden worden ....vandaar dat ze dus uiteindelijk er niet mooier op worden. Als je het doet zou ik een gebitje laten maken een een spuitje van dat bleekmiddel vragen. Wij hadden laatst bleekplaatjes laten maken en die waren iets van 180 euro en dan komt je bleekmiddel erbij (geen idee wat die exact kosten zovaak geven we het niet mee) Hou er ook rekening mee dat je het beste de eerste 2 weken geen etenswaren en drinken neemt met kleurstoffen zoals bijv. macaroni, maar ook thee,koffie roken en rode wijn zorgen voor veel aanslag. De aanslag hecht zich veel beter omdat het glazuur aangetast is vandaar dat je daar 2 weken mee moet wachten. Heel verhaal maar hopelijk kan je er iets mee, Het blijft gewoon heel slecht voor je tanden maar ja dat zijn wel meer dingen. Groetjes en succes met je beslissing!