tanden bleken

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas26, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoihoi, ik heb een vraag aan jullie. Ik zou graag mijn tanden willen laten bleken. Ik denk er al heel lang over, en nu ben ik wel zo ver dat ik denk: doen! ik heb op internet gekeken en gezien dat er verschillende technieken en praktijken zijn die dit doen.

Mijn tanden zijn niet mega geel of verkleurd, maar ik zou ze wel wat witter willen hebben. Want dat zijn ze dus niet, nooit geweest. T is niet van te veel koffie of van roken oid. Whiteningtandpasta's helpen niet echt.

Nu is mijn vraag aan jullie, wie heeft er ervaring mee? Kun je me er wat over vertellen? Hoeveel heb je ervoor betaald, waar heb je het laten doen, ben je tevreden over het resultaat, deed het pijn? En misschien heb je een foto van voor/na zodat ik beetje idee heb? Ik wil het wel op de meest tand- en tandvleesvriendelijke manier doen. Ik weet dat het niet helemaal goed is voor je tanden, maar toch wil ik het wel graag.

Ik zoek in Den haag of omstreken een praktijkje.

Groetjes! Sas

2. 4days

4days Niet meer actief

Volgens mij kun je met tanden bleken puur en alleen de tanden terug brengen naar de oorspronkelijke staat? Althans dat dacht ik. Dus inderdaad de koffie/thee aanslag eraf halen enzo. Maar ik heb nog nooit gehoord dat je je tanden witter kon krijgen als wat ze ooit waren??

3. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Een collega van mij heeft haar tanden laten bleken en heeft sindsdien super last met warm en koud drinken. Misschien is het bij haar niet helemaal goed gegaan hoor. Bij een vriendinnetje zie je geen verschil...

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

]

Dus je denkt dat al die hollywood sterren en bekende nederlanders allemaal van hunzelf zo'n mooie 'overdreven' witte tanden hebben?:(

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik lees even mee!! ik denk er ook al heel lang over maar ik denk dat het nogal duur is?

6. Alita

Alita Niet meer actief

mijn tandarts zei dat het niet goed was voor je tanden, ik heb al niet zo`n goede tanden dus het is mij afgeraden.

7. 4days

4days Niet meer actief

Nee, die hebben allemaal plaatjes op hun tanden. ;) Dat gaat net weer een stapje verder dan bleken, want dan maken ze je tanden meteen (als je dat wil) allemaal van het juiste formaat en op de juiste plek. Maar het is wel echt extreem duur.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het ooit laten doen, bij mijn tandarts (zij zei dat het geen probleem was). De dag dat het gedaan was had ik echt ongelofelijk veel pijn. Een paar maanden daarna bij de controle vroeg mijn tandarts (zelfde vrouw) of ik niet goed voor mijn tandvlees zorgde omdat het niet gezond was. Nu is mijn tandvlees weer goed zonder dat ik iets anders doe. Hoe zou dat nou gekomen zijn ;)
    Verder heb ik er 400 euro voor betaald en ik heb niet het idee dat mijn tanden nou zo heel veel witter water (ik had ook zelf niet echt gele tanden ofzo).

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

In roosendaal zit een kliniek die het voor 200 euro doet.

Rookstop

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn tandarts geeft aan dit nooit te doen. Het is zeer slecht voor je tanden en tandvlees. En idd al die bekende mensen met die mooie witte tanden hebben vaak facings. Maar dat lijkt me toch ook niet helemaal gezond voor je tanden.

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi,

ik heb het mijn tandarts gevraagd en bij hun in de praktijk zit een mondhygieniste die t doet, en dan dus niet op een superagressieve manier dat je tanden zowat er uit knallen...

De kosten, volgens mij moet je iets van 150/ 200 euro rekenen denk ik. Ik wil geen facings, maar dus bleken. Ik weet dat het niet helemaal goed is voor je tanden, maar ik ben dus wel benieuwd naar ervaringen van mensen die eht hebben laten doen of iemand kennen die het heeft gedaan.

Groetjes, Sas

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

O, dit wil ik ook heel graag! :)Zou alleen wel erg zonde zijn als het erg veel pijn doet en amper wat oplevert...
    Ff beetje offtopic, maar hebben jullie ook nog trucjes om je tanden witter te laten lijken?

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat wil ik ook wel weten??!! tips om je tanden witter te krijgen

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    aardbeien zouden je tanden geloof ik witter maken!!

mijn tanden worden geel als ik chocolade heb gegeten :S

15. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb mijn tanden zelf gebleekt met bitjes en een gel die je hier kan kopen:

Witte Tanden

het is precies hetzelfde wat de tandarts ook gebruikt alleen stukken goedkoper;) je moet er wel wat voor over hebben en ik heb er dus het s'nachts mee geslapen en je zag echt een mooi resultaat :) :D

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, dank je voor je reactie! Die bitjes en t zelf doen dat heb ik nog niet geprobeerd. Wel met van die whitening tandpasta's en zo maar geen resultaat... Mijn tanden zijn zeg maar 'egaal geel', het zijn geen vlekjes of zo die er op zitten.

Groetjes!

17. Onder water

Onder water Niet meer actief

Knalrode lippenstift op doen, lijken je tanden ook witter geloof ik:D

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    aa lees ook even mee en ga ook even op die site kijken.. ik heb geen gele tanden maar ietsjes verkleuring op mijn tanden.

moet eerst nog naar de tandarts ( bleeeeeeeeeeeee ) heb weer een tandsteen hoor ba ,, en daarna zit ik ook te denken aan zo'n bitje..

hoef niet veel resultaat te hebben maar en beetje witter mag wel na al die koffie en thee...

xxx

19. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik heb 3 jaar geleden bij een schoonheidskliniek gebitjes op mijn gebit laten maken en hier moest ik dan een aantal dagen achter elkaar 15 minuten lang een gel in doen. Je kan dan na een halfjaar ofzo dit nog eens herhalen.

De eerste dag ging het nog wel, maar na 2-3 dagen kreeg ik echt heel erg pijn in mijn mond. Heb echt bijna lopen janken van de pijn , trok helemaal door in mijn kaak. Moest flink paracetamol slikken om het dragelijk te maken!

Dus daar ben ik toen snel mee gestopt. Mijn tanden waren niet heel geel, maar wel wat doffer door koffie, rode wijn etc. Ik zag trouwens wel resultaat, niet een super stralend wit gebit, maar wel gezond en mooi wit, een vriendinntje de me een tijd niet gezien had en aan wie ik het niet verteld had, die viel het op!

Dit was bij Esthe La maison Esthétique in Leiden.

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een aantal jaren geleden een bitje bij de tandarts laten maken en deze heb ik twee weken 's nachts gedragen met bleekmiddel. Het resultaat was echt ontzettend blingbling. Iemand gaf aan dat je het nooit witter zou krijgen als je oorspronkelijke kleur, maar dat is onzin. Mijn tanden zijn 8 tinten witter geworden en als je foto's vergelijkt met ik als kind zie je echt duidelijk verschil. Van kanariegeel naar een echte prodentlach :D!

De kosten waren toen 300 gulden en volgens mij is het nu rond de 200 euro?! Een keer per jaar gebruik ik bij de tandarts een tubetje bleekmiddel voor 15 euro en draag ik mijn bitje een aantal nachten als onderhoudsbeurt.

Ik gebruik Opalescence (is goed googlebaar) als bleekmiddel en dat schijnt niet/ nauwelijks slecht te zijn. Zowel mijn tandarts als mijn mondhygieniste gebruiken het en het schijnt zelfs een preventieve werking te hebben ter voorkoming van caries door de fluoride die in het bleekmiddel zitten. Ik ben in ieder geval erg tevreden!

Deel Deze Pagina