Hoi allemaal, Ik zat eraan te denken om onze badkamer te veranderen, nu las ik op internet dat je speciale verf voor op tegels kunt kopen (ook geschikt voor badkamers), als dit goed werkt hoeft het toch minder te kosten als dat ik dacht (hoeven we dus niet de tegels eruit te halen, nieuwe erin, zoveel uur er niet op lopen etc etc etc). Ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met het verven van (badkamer) tegels en wat het resultaat was. Ben je er tevreden over? Zoja; welke verf heb je gebruikt en zoniet; waarom niet?? Ik ben erg benieuwd! groetjes, Fem
in mijn vorige huis waren de tegels van de keuken geverfd, maar niet met tegelverf, echt lelijk dus, maar ik heb het wel eens gezien en dat zag er mooi uit. Enige nadeel is wel dat je ook je voegen moet doen, ik heb hier wel de voegen gedaan in dit huis en dat is erg mooi geworden. maar alsnog geldt dat het 48 uur niet nat mag worden. Je hebt ook tegelfacings soort stikkers.
Volgens mijn man die opzichter is bij een woningbouw, wordt het op den duur altijd lelijk. Want als je een keer iets laat vallen krijg je gewoon een kras er door heen, het blijft toch verf. Iedereen moet het zelf weten maar ik zou er niet aan beginnen.
Ik heb het ook een keer gezien maar vind het absoluut niet mooi en er komen snel lelijke plekjes als je er met iets tegenaan stoot
Wij hebben de tegels van de wc geschilderd om de boel een beetje op te vrolijken. Eerst de tegels behandelen met eens speciale grondverf, dan opschuren en verven werkt het best. Maar het blijft een rotklus, je ziet iedere kwaststreek en als je per ongeluk in de voeg verft, trekt het er gelijk in. Tegelstickers lijkt mij een makkelijkere oplossing? Zijn tegenwoordig overal te koop Groetjes Anneke
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden, dit brengt mij dan toch weer aan het twijfelen . Het gaat in principe alleen om een vloertje dus zoveel werk hoeft het niet te zijn om ze eruit te halen en nieuwe erin, alleen.... ik las iets op internet over tegelverf en werd daar best enthousiast van, helaas valt het dus regelmatig tegen . Tegelstickers ken ik niet, moet je die dan nog op maat maken / knippen bijvoorbeeld?? Iig bedankt voor het antwoorden en het meedenken!!!
Wij hebben het toilet gedaan. Je ziet idd de kwaststrepen Ook als er iets valt zie je heel snel deukjes/beschadigingen. Ik zou het niet weer doen. Ik had overigens tegelverf van alabastine. Ze hebben hele leuke tegelstickers bij de xenos. 8 voor 3.99