Iemand ervaring ex die niet mee wil werken scheiding/huis verkopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ja en dit is ook bekend bij allerlei instanties! Dus misschien dat er op die manier wat sneller zou kunnen!

iMoeder vindt dit leuk.
  2. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Nou ja, hij gaat gewoon niet reageren, dat weet ik nu al. Via mail en sms zegt hij wel dat hij niet mee gaat werken

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb daar ervaring mee maar zet ik liever niet op een forum. Je mag me wel pb-en

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn ex is ook zelf weg gegaan. Oke, op mijn verzoek, maar zonder dwang. Mijn advocaat heeft het destijds ook aangeraden zodat er in elk geval al wat geregeld was. Zeker als het nog lang kan gaan duren is het misschien wel een goed idee?

5. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ja alleen ben ik bang dat het allemaal zoveel geld gaat kosten. En dat heb ik niet. Huis heeft wel wat overwaarde maar niet teveel.

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Juist om die reden zijn voorlopige voorzieningen ‘handig’. Daarin kun je ook betreffende de verkoop dingen vast laten leggen, mocht hij dan uiteindelijk niet meewerken dan kun je in ieder geval aantonen dat je er tot dusver alles aan hebt gedaan om het te voorkomen en sneller vervangende toestemming krijgen.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik weet natuurlijk niet wat je verdiend. Maar grote kans dat je niet boven de 38.000 per jaar verdiend. In dat geval heb je recht op toevoeging van de overheid. En betaal je alleen een eigen bijdrage van een paar honderd euro. Voor die bijdrage maakt het niet uit hoe lang je zaak duurt etc. Het laten uitspreken van de voorlopige voorziening en daarna de scheiding, viel bij mij onder 1 zaak en heb toen dus ook 1 keer de eigen bijdrage betaald.
    https://www.rechtsbijstand.nl/over-mediation-en-rechtsbijstand/hoeveel-moet-ik-zelf-betalen/inkomensnormen

8. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hoe bedoel je dat?

9. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Krijg inderdaad een toevoeging maar alle kosten van de rechtbank en griffiekosten moet ik zelf extra betalen. Dus als ik vaak naar de rechtbank zal moeten kost het veel geld?

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou dan zou ik dat eens aan je advocaat navragen. Want dat klopt volgens mij niet. Ik heb het in elk geval niet hoeven te betalen. En dat was in 2014.

11. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Dat gaf de advocaat me specifiek aan, stond ook in de voorwaarden.

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Een boete omdat je (ex) partner niet meewerkt en de overdracht niet op tijd plaats kan vinden zal minder snel toegewezen worden aan jou wanneer jij aan kunt tonen dat jij er alles aan hebt gedaan om dat te voorkomen. Kan wel betekenen dat (een deel van) de boete aan je ex wordt toegewezen. Hebben wij hier in de omgeving gezien. Juist omdat je aangeeft dat je ex via whatsapp al aangeeft niet mee te werken, die berichtjes zeker bewaren en naar je e-mail sturen voor je advocaat.
    Betreffende kosten, er staat me iets bij dat de voorlopige voorzieningen onder de scheidingsprocedure vallen dan zou het enkel eigen bijdrage en griffiekosten betreffen.

Wanneer je toevoeging hebt betaal je enkel een eigen bijdrage en griffiekosten per procedure. Om een voorbeeld te noemen wij hebben vanaf 2014 tot afgelopen jaar 1 procedure gehad en dus maar 1x griffiekosten en 1x eigen bijdrage terwijl er wel 4/5 zittingen zijn geweest.

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Oh oke, ik snap het. Dankjewel voor de uitleg.
    Ook wat betreft de kosten is het me war duidelijker geworden!

Maev vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    o, dat scheelt enorm. Bij mijn oude hulp, bleef hij in het huis wonen.
    Vervolgens onderhield hij het huis en tuin niet meer. Bij bezichtingingen deed ie de deur niet open of was het een complete bende en smerig. 1 groot drama.

15. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Scheelt inderdaad dat ik er nog woon. Dit ook omdat we een zoontje hebben van 9 maand en hij het meeste recht heeft hier te zijn vind ik.

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Is een mediator iets voor jullie? Kijken of het zo wel lukt om een begin te maken aan de scheiding?

17. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Mijn ex wil geen contact, wil geen advocaat en wil niet meewerken. Een mediator was het eerste plan maar hij wil nergens naartoe. Hij werkt compleet tegen dus dan gaat een mediator helemaal niet werken.

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Papallona mocht je nog iets willen weten je mag altijd even een pb sturen. Ook als je even je ei of gal kwijt wil. Een tip van mij zorg dat je de frustraties die het tegenwerken etc oplevert kan uiten, voor je het weet beweren ze anders dat die frustratie zorgt voor eventuele problemen op de lange termijn tussen jullie kind en je ex. (Been there done that, heeft uiteindelijk hier alsnog ruim 7 jaar geduurd voor ze de conclusie trokken dat het niet aan mij lag of ooit heeft gelegen, mijn ex deed naar ons kind hetzelfde als naar mij.)

19. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Lief van je. Ik ben nu de ziektewet in gegaan omdat ik er een niet meer trok. Heb even tijd voor mezelf nodig juist om goed te kunnen zorgen voor ons kindje. Hij doet het super goed en dat is het belangrijkste. Ga ook wekelijks naar de praktijkondersteuner van de huisarts.

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heel belangrijk om even die tijd ook voor jezelf te nemen.

Deel Deze Pagina