Hoi allemaal, We zijn nog helemaal nieuw mbt adopteren. We zijn nog niet ingeschreven en dergelijke, maar we zijn wel alvast informatie aan t inwinnen. De reden waarom we nog heel even wachten is omdat we volgende maand met IVF gaan beginnen, maar de kans erg klein is dat t zal slagen. Nu staan mn vriend en ik open voor adoptie. Mn vriend zelf is geadopteerd en heb het er al vaak over gehad met mn schoonmoeder. Nu trekt Zuid Afrika mij heel erg. Mijn ouders hebben er jaren lang gewoond, we kennen daar mensen, vaak naar toe geweest. Zuid Afrika heeft een speciaal plekje in mn hart. Waarschijnlijk dat daarom ook mn eerste keuze daar heen gaat. Ik vraag mij af of er hier meerdere dames zijn die vanuit Zuid Afrika geadopteerd hebben. Hebben jullie t idee gehad dat dit allemaal goed verlopen is? Geen loesje zaken enzo? Mn "broer" (uitwisselingsstudent die we jaren geleden in huis hebben gehad), vertelde mij namelijk dat er helaas vaak corruptie is in het adopteren van kinderen vanuit Zuid Afrika naar een rijk land. Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren