Gastric bypass

Discussie in 'De lounge' gestart door Diabolique21, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diabolique21

Diabolique21 Fanatiek lid

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Zijn er dames onder jullie die een gastric bypass hebben laten uitvoeren? Zo ja wat zijn jullie ervaringen?
    Zijn er dames die dit willen laten uitvoeren?

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik lees even mee! Zelf geen ervaringen maar een vriendin van mij heeft komende week deze operatie, ben dus erg benieuwd !

3. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    @Luciaatje: Ja ik ben er zelf ook nieuwsgierig naar. Heb het er met mijn dokter over gehad en hij was een ontzettende voorstander van deze operatie. Maar ik wil eerst voldoende geïnformeerd zijn alvorens ik iets ga overwegen...

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Hallo dames,
    ik heb zelf geen ervaring met de operatie, maar mijn moeder heeft een gbp gehad, en bij haar is het helemaal mis gegaan...
    ze kreeg lekkages met als gevolg buikvliesontsteking...
    het gevolg hiervan was dat ze levensbedreigend ziek werd... ze heeft weken op de intensive care gelegen, in coma en o.a. aan beademing en nierdialyse...
    het was heel heftig en zwaar, de artsen hebben vaak gedacht dat ze het niet zou redden...

gelukkig is het goed gekomen na 3 maanden ziekenhuis, daarna nog revalideren enzo want ze kon niks meer...
    ondertussen voelt ze zich beter dan voor de operatie, ze is 70 kilo kwijt, maar als ze dit allemaal had geweten was ze er nooit aan begonnen...

helaas is dit dus een negatieve ervaring...
    en dit komt ook niet vaak voor, maar het is wel de realiteit, het kan echt gebeuren...
    ik wil jullie niet bang praten, maar wilde het wel met jullie delen.

5. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Zelfs al zijn het slechte ervaringen een mens kan beter maar goed ingelicht zijn van wat er mis kan lopen...
    Bedankt voor de info

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een GBP gehad ong 1.5 jaar terug :)
    En tot op de dag 0.0 spijt ervan gehad en zou het zo weer doen.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb een GBP operatie ondergaan.
    Herken mij niet in de beschreven complicaties, was met een week alweer heel erg mobiel en vrij pijnvrij. Zo ook de ervaring van vele anderen die deze operatie ondergaan hebben. Je kan beter kijken voor ervaringen op het Gastric Bypass Forum. (Even Googelen)
    Ik ben met de operatie in 10 maanden tijd 57 kilo afgevallen. Nu ben ik (onverwacht) zwanger en zit er 6 kilo aan maar ik hoop na de bevalling de laatste overtollige kilo's te verliezen en mijn BMI in het 'groen' te krijgen :)
    Heb maar van 1 ding spijt en dat is dat ik dit niet jaren eerder heb gedaan ;) Mijn leven is zoveel leuker en gezonder met die kilo's eraf!

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik heb het ook wel eens overwogen maar vind mezelf eigenlijk nog te jong.. En heb stiekem de hoop dat het me ooit nog eens lukt zonder gbp...

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Het lijkt mij ook wel wat maar volgens mij kom je niet zomaar in aanmkering voor een gastric bypass toch? Je moet toch een bepaald overgewicht/BMI hebben??:(

10. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    en ben je veel afgevallen? van welk gewicht kom je?

11. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Ja op dat formum zit ik al hoor ;) Maar hoe meer informatie hoe beter...

Van hoe veel kom je? hoeveel tijd na je GBP ben je zwanger geworden dan? :D

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb in maart mijn operatie gehad! Ik ben inmiddels 41 kg afgevallen en ben er super blij mee! heb geen complicaties gehad. Het enige waar ik last van heb is dat ik vermoeid blijf.... maar dat schijnt ook wel beter te worden!

13. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

Zo knap hoor! Je zal je wel een stuk beter voelen zonder die 40 kg! :D

Hoe gaat het met je lichaam dan? met overtollig vel bedoel ik dan?
    Ik moet ook nog wel zo'n 40 kg kwijt :x en ben benieuwd hoe het dan met je lichaam gaat!

Liefs

14. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Wauw Marjolinos... proficiat seg :)
    ik zou toch 50kg kwijt moeten

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @lady, ik heb alleen vel hangen aan mijn linker arm (die is altijd belachelijk dik geweest). Op mijn buik valt het mee maar draag wel altijd corrigerende hempjes! Dat zit gewoon een stuk prettiger!

@ Diabolique, ik wil er nog zo'n 16 vanaf hebben en moet er nog z'n 12 om een gezond gewicht te hebben! Vind dat ik al super ver gekomen ben!

16. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    oh wacht ik vergeet wat.... heb helaas ook vel hangen tussen mijn benen... dat is ook altijd dik geweest en trekt nog niet echt weg... Maar goed wie weet gaat dat nog komen!

17. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Hoe oud ben je nu?

18. MamaPeetje

Ik ben nu 31 :)
    De operatie wordt uitgevoerd vanaf 18 jaar, mits je in aanmerking komt. Dus een BMI boven de 40 en voldoende lijnpogingen.. En daarnaast wordt je ook uitgenodigd voor een check bij een psycholoog. Ze willen nlk. zeker weten dat je geen eetstoornis hebt omdat het dan geen zin heeft..

19. MamaPeetje

Ah okee ja want op dat forum vind je veel meer info :)
    Ik kom van 144 kilo af... (BMI 50) :(
    Ik ben 7 maanden na de operatie onverwacht/ongepland zwanger geraakt door de pil heen... (maar wel gewenst hoor, was alleen schrikken :$)

20. MamaPeetje

Je moet een BMI van minimaal 40 hebben en een hele lijngescheidenis achter de rug.. Je gaat van tevoren door een aantal checks/screenings voordat je 'groen licht' krijgt.

Deel Deze Pagina