Ideeën voor kerstdiner op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door esklessebes, 8 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.892
    3.596
    113

Precies dat wat je zegt! Daar gaat het ook om.

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.680
    3.977
    113
    Overijssel
    Hier haalt de school zelf het voorgesneden stokbrood bij de lokale supermarkt. Wat is daar nou weer mis mee?
    of moet het een dubbelgedraaide zuurdesem zijn met een rusttijd van 300 uur?
    Als de maaltijd bijna voorbij is dan rent nog even iemand naar de supermarkt om het gereserveerde ijstoetje op te halen.

Sado, esklessebes en Bellybell vinden dit leuk.
  3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.635
    3.758
    113
    Dit jaar ook "gewoon" voorgesneden stokbrood uit de supermarkt gedaan. Zal ik wat verklappen? Dit komt ook bij een bakker vandaan?! Verschil met dat ik het zelf zou bakken zie ik niet. En tja niet iedereen heeft tijd om vanalles te balken en frutsels. Ik moest dit jaar op dezelfde dag gewoon werken op mijn eigen school en kerst vieren. Manlief kon net op tijd thuis zijn om de jongste naar school te brengen. Dus ik had de dag ervoor het stokbrood vast gehaald.

esklessebes vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    21.915
    9.999
    113
    Nou ik zelf wel heel veel verschil met zelf stokbrood bakken of kopen. Maar zou dat voor die dag ook niet hebben gedaan.

Sommige dingen en dagen moet je gemak kiezen in drukke tijden. :)
    Of het allemaal al niet druk genoeg is.

De meeste kinderen eten het toch wel op.

Overigens haal ik veel plezier uit het maken van dingen maar ik reken daar niet een ander op af;)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.087
    10.444
    113
    Ik spreek ondertussen uit opgeteld een keer of tien ervaring: tijdens het kerstdiner zijn onze lieve bloedjes een stel zwijnen die vet en suiker naar binnen schuiven. De culinaire standaard hoeft niet zo hoog te liggen.

esklessebes, Zxcvb, ikkie97 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    21.915
    9.999
    113
    Hahaha nee geen lif lafjes . Heb wel eens zelf marshmellows gemaakt en soesjes. Maar dat was echt voor onze lol. Werd goed ontvangen maar dat zou ook geweest zijn wanneer we ze gekocht hadden.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.546
    1.423
    113
    Neee... meerdere malen zelfs.. ongelofelijk. Heb ik bij ons nog niet gezien.

Deel Deze Pagina