Ideeën kinderfeestje meisje 6 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DearDeer, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat doen jullie met kinderfeestjes? Ik zoek wat ideetjes
    Dochter wordt 6 jaar. Hier in de klas zijn tot nu toe alle kinderfeestjes in ballorig geweest. Vaak ook compleet met frietjes en snacks, chips, etc etc. Heel uitgebreid.

Vorig jaar hebben wij dat ook gedaan.
    Maar eigenlijk vind ik dat zo'n kinderfeestje best duur is.:)

Ik wil natuurlijk mijn dochter een leuk kinderfeestje geven.
    Ze wil ongeveer 3/4 kindjes vragen, en dan nog onze eigen twee kinderen.

Wat doen jullie allemaal. Wat is bijv thuis leuk?
    En wat zijn dingen die niet zo duur zijn?

Ik zat zelf te denken aan cupcakes ofzo versieren, of is dat niet gebruikelijk. Te kort misschien?
    Mijn dochter wil eigenlijk alleen naar ballorig....

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Alles kan leuk zijn, is net waar je dochter van houdt. ;) En thuis is vaak ongemerkt ook erg duur. Een feestjesarrangement in de binnenspeeltuin is vaak rond de 10 euro per kind, met alles er op en er aan, dat ben je thuis ook al snel kwijt.

Maar goed, cupcakes versieren is leuk inderdaad, maar niet alleen, dat is inderdaad erg kort (ze zijn daar in een kwartier mee klaar, denk ik, tenzij ze meer cakjes versieren met marsepein ed natuurlijk, maar ik denk dat 6 daar nog best jong voor is om dat uitgebreid te doen. Maar cakejes versieren en dan iets knutselen oid en daarna vrij spelen kan natuurlijk prima. Of een speurtocht ofzo.

Maar ik zou eens optellen hoeveel je dan kwijt bent en of een feestje 'buitenshuis' toch niet min of meer net zo duur is (met het voordeel dat je de troep zelf niet hoeft op te ruimen ;)).

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier vieren de vijfde verjaardag thuis. Het feestje van de jongste wordt min of meer vergelijkbaar met het feestje van de oudste toen ze vijf werd, alleen is het wat lastiger omdat zij in de winter jarig is en de oudste in de lente (dan is het weer vaak beter en dat geeft meer mogelijkheden ;)).

Hier mogen ze grotendeels zelf bepalen wat ze willen. De jongste wil cakejes versieren op haar feestje, dus dat gaan we doen. Verder gaan we schatkistjes versieren (houten kistje met van die plaksteentjes en glitters ed). Als ze willen kunnen ze ook nog een armbandje of een kettinkje rijgen met kralen. Ik wil spullen voor van die glittertattoos bestellen, zodat ik glittertattoos kan maken. Verder moeten we nog wat met eten bedenken, denk dat dat pannenkoeken of een broodje knakworst ofzo wordt, want mijn dochter lust zelf geen patat. ;)

Met de zesde verjaardag van de oudste zijn we ergens naar toe gegaan ivm het erg druk zijn van een aantal kinderen, daarbij leek me een actief feestje buitenshuis beter passen. Hoop bij de jongste eigenlijk dat het met zes jaar ook nog gewoon thuis kan. Ook al is het een stuk meer werk. ;)

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.490
    8.411
    113
    Met meiden is knutselen al gauw leuk!
    Wat hier o.a. al is voorbij gekomen:
    - vogelhuisje in elkaar zetten en versieren
    - plastic doosje versieren waar de zelf gemaakte koekjes in konden
    - kroontjes maken bij een prinsessen feestje
    - fotolijstje versieren waarin een foto kwam van het feestje
    - schilderij maken
    - met textiel stiften op een T-shirt tekenen

Verder is cupcakes versieren (en opeten :D) altijd leuk!
    Soms wordt er wel een cadeau spel gedaan begrijp ik van m'n dochter. Een ouderwetse spelletjes, zakdoekje leggen, stoelendans, snoep happen, etc.
    Bij mooi/droog weer is een speurtocht buiten ook altijd leuk!

Eten hoeft ook niet ingewikkeld, poffertjes, pannenkoeken, patatjes of broodjes knakworst valt gauw in de smaak!

En op deze leeftijd vinden ze gewoon lekker spelen ook nog wel leuk, dat regelt zich vaak vanzelf wel!

O ja, deze tip vond ik ook wel fijn: langer is niet altijd leuker! Een feestje van drie uur is lang genoeg ;)

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier kun je bij de speelotheek een kist huren voor 10euro met prinsessen of kok thema.jurken knutselen en bakspul enzo zit er in. Genoeg voor een middag plezier. Misschien bij jullie ook wel? Je hoeft geen lid te zijn.

Wij kiezen voor een jongen dit jaar voor een speurtocht en cakejes versieren. Verder een hoop ballonnen en frietjes eten uit school l. Die drie uurtjes zijn zo om denk ik

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.283
    10.251
    113
    Cupcakes versieren is leuk. Je zou alles kunnen koppelen aan een thema.
    Prinses en dan cupcakes versieren met allerlei mooie dingen, allemaal een plastic kroontje en iets leuks knutselen, bijvoorbeeld fotolijstje (ikea) met stiften, glitters, foamstickers en als het lukt een leuke foto afdrukken.

Kookfeestje, muffin maken, een mini schort versieren of nog makkelijker het boven stuk van een pollepel (action)versieren met stift en meteen gebruiken (aflakken is dan praktisch), koekjes bakken, doosje maken en koekjes mee.wat spelletjes bedenken en leuke muziek voor op de achtergrond.

Als je dochter geen friet wil lekker broodjes knakworst, misschien wat komkommer en tomaatjes om lekker te snoepen.

Een thuis feest kun je net zo duur maken als je zelf wil.je kan me niet wijs maken dat een leuk feestje 60 euro is.

7. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Bij de roompot kan je ook leuke feestjes geven bv kooskoekenbakkersfeest, maar dan moet er natuurlijk wel 1 in jullie buurt zijn.

Thuis servies beschilderen, fondanttaartje maken, spelletje bingo met grote grabbeldom met action prijsjes. Potloodje, notitieboekje etc, andersom feest thuis (alles dus andersom doen), naar de bios en uiteten bij de Mac.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier zijn de thuisfeestjes altijd wel favoriet;

stopdans
    stoelendans (eventueel met kussens als je te weinig stoelen hebt)
    handen in de knoop leggen
    zakdoekje leggen

dit afgewisseld door een knutselmomentje

eventueel oud hollandse spelletjes; zoals spijkerpoepen, eierrace, watjes blazen, met je mond een snoepje uit een bak water happen zonder je handen te gebruiken, blinde- mannetje.

Of ook leuk; 'kus de kikker' - een poster aanschaffen van de disneyfilm de kikkerkoning; en dan lippen stiften (goedkoopste lippenstiftjes halen bij de kruidvat- voor ieder kind een ander kleurtje - gelijk kadootje voor mee naar huis ;) ) en dan geblinddoekt die poster proberen te kussen op de juiste plek :p

9. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Superleuk al die ideetjes!

10. p1982

p1982 Niet meer actief

hier wordt de jongste eind jan 5 jaar, het volgende gaan we doen;

- vanuit school naar huis lopen
    - dan kadotjes verstoppen en uitpakken
    - cake versieren en opeten met wat drinken
    - knutselen. Moet nog naar de action om leuke dingen te halen. Ze heeft 2 jongens en 2 meisjes uitgenodigd
    - poffertjes eten
    bij redelijk weer naar de speeltuin

vieren het vanaf 1430 uur tot 1715 uur en dan kids thuis laten ophalen. Lang genoeg

11. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Toen mijn dochter 5 werd, hebben we het ook thuis gevierd. Ze had 6 kindjes uitgenodigd. Eerst geluncht met bolletjes met knakworst. Daarna cadeautjes (mbv een verstopspelletje).
    Daarna een leuke groepsfoto gemaakt. Vervolgens zijn ze fotolijstjes gaan versieren, terwijl mijn man de leukste foto ging uitprinten. Verder nog cake versierd, een grote tafelkleurplaat gedaan, stoelendans en ook nog even buiten gespeeld.
    Ze kregen als herinnering hun fotolijstje met groepsfoto mee naar huis.

Oja, het feestje duurde van 12.00-15.00 uur, dit was precies goed!

12. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Heksen feest:

-cake versieren (groene cake, met roze en blauwe slagroom en andere versieringen)
    - groene siroop

- geblinddoekt (zelf gekauwde) kauwgum op de neus van de heks (geplastificeerd heksen gezicht) proberen te plakken
    - proefspelletje
    -ruikspelletje
    -heksenketting maken (chips om dropveter)
    -heksje, heksje, hoe laat is het
    -pinata slaan
    -heksensoep maken (bepaalde ingrediënten samen gaan bruisen) en toveren met die lichtgevende stokjes
    -parcours met heksenbezem

Etc etc

Spelletjes thuis waren bij ons thuis altijd favoriet en bij de kindjes die kwamen ook.
    Dit is een voorbeeld van een themafeestje

O ja, en wat altijd favoriet is. Friet en snacks en mayonaise rechtstreeks van de tafel (plastic tafellaken) eten!

Deel Deze Pagina