Ik hoef ook geen genderdiscussie hoor, maar het viel me wel op in dit topic. Volgens mij kan je prima een stapel verkleedkleding en accessoires op een hoop gooien en dan pakt iedereen er zelf wel uit wat bij hem/haar past. Die speurtocht in/rond het kasteel klinkt wel tof!
Wat je als B. plan voor binnen ook kunt doen is bingo. Dat vonden de jongens en meiden hier ook heel leuk.
Nou dat gender speelt hier wel heel duidelijk bij feestjes hoor! Meisjes willen absoluut geen ridder of piraat zijn en jongens willen geen meidendingen doen. Dat is op die leeftijd heel duidujk zeker in een groep willen ze niet voor elkaar onderdoen. Daarbij kan je met meisjes nog rustig spelletjes spelen knutselen of versieren. Met jongentjes is het maar kort leuk en daarna een smeerboel of rotzooi met veel gedoe en getrek. Wij houden feestjes dus altijd buiten de deur. Een speurtocht bij een kasteel klinkt erg leuk en actief.
Bij het dino-speurtocht van de middelste wilden zowel de jongens als de meisjes dolgraag de engste dino-maskers op. Ze vonden het ook allemaal hartstikke leuk om koekjes te bakken. Bij de oudste vond iedereen het prachtig om een cakeje te versieren toen ze 6 waren, zowel jongens als meiden. Toen hij drie werd was hij samen met twee vriendinnetjes een modderpoel aan het maken terwijl twee vriendjes van een afstand toekeken. Afgelopen weekend heeft hij (inmiddels 9) op een kinderfeestje kleding versierd. Mijn ervaringen met jongens en meisjes zijn heel wat minder zwart/wit dan jouw ervaringen.
Mijn dochters kinderfeestje is net achter de rug! Er waren in totaal 4 jongens en 4 meiden. We begonnen met de cadeautjes, daarna plak cake versieren (slagroom en spikkels/smarties). Toen heb ik ze gewoon laten spelen. Ik heb alles klaar gezet voor de 'activiteit', namelijk zelf slijm maken! Ik had het met kleurstof gedaan, zodat iedereen een andere variant had, dit kregen ze ook in een klein bakje mee naar huis. Nog even een klein uurtje spelen en daarna lekker pannenkoeken eten (zonder borden!) en een ijsje. De tijd is voorbij gevlogen! (Gelukkig! )