Ideeën geldinzamelings actie

Discussie in 'De lounge' gestart door muppettje, 16 sep 2024 om 16:26.

  1. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.812
    2.490
    113
    Vrouw
    #41 wishfulthinking, 17 sep 2024 om 10:14
    Laatst bewerkt: 17 sep 2024 om 10:25
    Mijn dochter gaat niet langs de deuren!
    Gaat niet gebeuren. :)
    Dat geschooi

    Dan gaat de leraar of lerares of het bestuur zelf maar op pad.

    Wil best met een actie iets kopen:
    Als voorbeeld kerstactie ( suikerbrood enz enz) krijgt ze formulier mee naar huis en die moet je weer inleveren
    Op zomermarkt haar gemaakte spulletjes omdat zij het graag wil..

    Maar daar blijft het bij;)
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.525
    13.125
    113
    Vrouw
    Nee dat waren pakketjes kaarten die door het goede doel waren verstrekt om te verkopen.
    Ik wist zeker dat best wat mensen ze wilden kopen om onze kinderen er vanaf te helpen en het goede doel te steunen. Maar echt ze waren zo vreselijk lelijk, die zou echt niemand gebruiken om te versturen :|
     
  3. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.119
    1.192
    113
    Centrum België
    Heeft de ouderraad geen budget beschikbaar? Die waar ik in zat sponserde elk jaar zowel voor speelplaats als educatief materiaal.Wij hadden 3 à 4 grote events waar we geld mee verdienden en een paar kleinere waar elke cent meegenomen was.
    Grote waren
    - Bar Schoolfeest
    - Bar eetfestijn
    - Ontbijtmanden verkopen (rond Valentijn of lente, met gesponsorde producten)
    - Verkoop lasagnes
    - Gezellig samenzijn op school met gluhwein, warme choco...

    Verder oa 2e hands speelgoedbeurs, Halloweenfeestje, kindernamiddag...
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.807
    9.292
    113
    Ooohh nou dan zou ik het ook terug doen:oops:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    949
    239
    43
    Vrouw
    Wij zijn hier met school ook mee bezig, maar dat is echt een meer-jaren project. Echt goed aanpakken van het plein kost makkelijk 30.000 euro.. Wij zijn naast eigen acties bezig met het kijken naar extra subsidies via provincie, Rabobank, Jantje beton etc, maar dan heb je wel een goed beschreven plan met onderbouwing etc nodig waar echt behoorlijk wat tijd in gaat zitten.

    Afgelopen jaar hebben wij voor kerst een kerstbroden/ suikerbrodenactie gedaan. Elk kind een formulier mee naar huis voor evt bestellingen, weer inleveren met het geld en vlak voor de vakantie werden de broden op school uitgedeeld per leerling. Hiervoor met de lokale bakker een regeling getroffen dat hij voor ons inkoopprijs rekende en wij dus het verschil tussen verkoop en inkoop konden houden.
    Daarnaast een lege flessenactie gehouden, wellicht dat die nog een keer terug komt, want dat is een vrij makkelijke om te organiseren.

    Wij hebben afgesproken om per jaar 1 grotere actie te doen en 1 a 2 wat kleinere. Wat ik hier ook lees (en als ouder soms ook wel voel), je voelt je bij een markt ofzo toch wel verplicht om de knutsels van je kind te kopen, dat willen wij niet te veel. Liever dan iets nuttigs, wat op gaat, verkopen dan alleen maar prullen. Denk aan kerstbrood, paaseieren, bloembollen etc. De meeste mensen/ ouders hebben daar wel interesse in en betalen dan wat meer dan wanneer ze ze zelf zouden kopen, maar zijn meestal wel gewillig en geïnteresseerd bij dit soort acties.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.071
    13.355
    113
    Vrouw
    Hier met de voetbal gaan de kinderen in november langs de deuren om boterletters te verkopen, die kan je dan rond sinterklaas ophalen in de kantine.
    Met de plaatselijke bakker is uiteraard afgesproken dat ze deze tegen inkoopprijs mogen kopen en vervolgens wordt er op elke boterletter een paar euro winst gemaakt.

    De kinderen iets laten knutselen en dat vervolgens verkopen, of nog erger, daarvan een foto maken en deze op een mok laten afdrukken (dat was echt oerlelijk), daar heb ik ook een hekel aan. De desbetreffende mok heb ik dan ook niet gekocht. Heb toendertijd tegen mijn zoon gezegd dat deze niet in de vaatwasser kon, dus dat we hem nooit zouden kunnen schoonmaken. :oops:
     
    Zxcvb en owly vinden dit leuk.
  7. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.195
    1.611
    113
    Vrouw
    Wat ze hier oa hebben gedaan was een bonnenboekje maken/verkopen. 5 euro voor een boekje en er zat voor veel meer aan korting in.
    Lokale middenstand deed mee. Dus een bon van de slager voor korting op producten, bij de bakker kon je een pakket halen waar ook flink korting op zat enz enz
     
    muppettje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina