Broodjes met soep Lekkere salade patat en kip Broodjes hamburger/knakworst Nasi met sate Chinees Wat eten jullie met verjaardagen? Hebben jullie nog meer ideeën wat makkelijk is en wat volwassen/kids lekker vinden?
Whaha meestal rijdt 1 van ons naar McDonalds of Burgerking maar dat zijn niet de opties waar je naar zoekt vrees ik. We halen ook wel eens spareribs af. Of we eten met zijn allen nog een stuk taart, dan hoeft niemand geen avondeten meer.
Ik maak voor veel mensen vaak een Mexicaanse tafel. Wraps of burrito's en dan vanalles wat je erin kan doen in aparte bakjes zodat ieder voor zich kan pakken. Dan uit de oven refried beans schotel met nacho chips en een salade op tafel en dan is iedereen vaak tevreden
Wij doen dit jaar met mijn dochter en mijn verjaardag (vieren we samen) een partypan van de kippoelier. Met nog stokbrood en nog meer kleine hapjes.
Wij doen altijd makkelijk brood met lekkere vleeswaren of broodjes met kroket/frikandel. Ook wel eens ovenpasta's gedaan die dan al waren voorbereid.
Bedoel je alsje de verjaardag viert en gasten blijven eten? Dan gaan wij gaan voor gemak: meestal langs de snackbar. Ons gezin is met aanhang al 11 personen en als er met een verjaardag mensen blijven eten zijn dat er al gauw aardig wat. Dan heb ik echt niet de tijd om in de keuken te gaan staan om van alles klaar te maken. We zitten dan al gauw met 20/30 man te eten. Dus een lijst doorbellen naar de plaatselijke snackbar is dan echt een prima oplossing.
Ligt er helemaal hoe het wordt gevierd en van wie. Ben ik met man samen, dan bestellen we wat of gaan we uiteten. Zijn alle kinderen thuis, dan wordt het iets makkelijks wat vooral niet te lang duurt. De airfryer gaat dan aan of we rijden langs de grote M. Gaat het om kinderverjaardagen? Die vieren we gecombineerd buiten de deur incl. borrelarrangement. Voor elk wat wils. Gaat het om 'gewoon' een kleine visite? Dan serveer ik meestal kleine warme hapjes. denk aan quiche, mini pizza etc. Het hangt er vanaf of ik daarvoor in de keuken wil staan.
Hier ook iets vergelijkbaars. Ik heb geen tijd en zin om lang in de keuken te staan dan. Het zou wellicht anders zijn als ik wat minder zou werken en ik meer tijd over zou hebben om bijv ook echt langer in de keuken te staan. Ook voor onszelf. Maar de tijd die ik nu 'over' heb spendeer ik liever lekker in de tuin met de jongens of met een boek op de bank. Mijn moeder ging vroeger gerust een dag in de keuken staan voordat er visite kwam. Ik kan alleen maar denken 'hoe dan?' Ik zou de jongens dan ergens onder moeten brengen . En dan zou ik die dag schandalig hard spenderen aan mezelf hahaha!
Stokbroodje met smeersels of salades. Soep Rauwkost doet het ook altijd goed Koude schotel Saté/kipkluifjes van de poelier
Ik doe even copy/paste want heb dit net in het ‘wat eten we vandaag’ topic geplaatst. Scheelt een hoop typewerk. Maar dit eten we dus met een verjaardag met gasten: Vooraf: Een apple butter charlotte met appelkaramel en citroenmousse Brownie met mascarponecrème en aardbei Hazelnootschuim tartelette met nougatine ganache Chocolade tartelette met passievrucht-yoghurt ganache en passievrucht marshmallow Dan heb ik een uitgebreide borrelplank (eigenlijk meer een borreltafel ) gemaakt. En het is de bedoeling dat we gewoon borrelen tot we erbij neer vallen. Daarna eten we nog een toetje. Oftewel het borrelen is ook het avondeten. Op de plank/tafel komt: Roquefortcrème met walnoot Opgeklopte, gezouten beurre noisette Tapenade en pestospread Makreelspread met appel En daarbij pico’s en scrocchi’s, crackers, stokbrood en komkommer om te dippen/smeren Dan nog wat kaasjes met vijgenjam, apple butter en druiven Verder: Bladerdeeg-olijf spiralen Hartige tartelletes met geitenkaas-chorizo crème en doperwten panna cotta Hartige tartelettes met roomkaas-dragon en een geroosterde paprika panna cotta Hartige madeleines met kaas en mosterd Hartige cakes met paddestoelen Indische saucijzenbroodjes Indische gehaktballetjes (van restje gehakt over na maken saucijzenbroodjes) Gebakken chipolataworstjes en zilveruitjes met aïoli Paprika schuitjes met heksenkaas Homemade kipgrillworst met mosterdmayo Vitello tonato wrap Carpaccio wrap Wat charcuterie Olijven Het dessert is een ijstaart van: Chocolade ijs, oreoparfait en tonkabonen roomijs Daarbij nog een bak drop roomijs, omdat ik dat aan iedereen wilde laten proeven. En er staat een sifon met slagroom op tafel. Dan kan iedereen naar wens slagroom bij zijn ijs spuiten.
Wij BBQen altijd met verjaardagen. Wat we klaarmaken is elke keer verschillend, maar sowieso gevarieerd en incl een hoop salades ed zodat er voor ieder wat wils is.
Tja dat kost wel wat, maar een volledige maaltijd op tafel zetten kost ook geld en een heleboel tijd. Dus het is kiezen wat je wilt
Wij maken vaak 2 soorten soep en zorgen dat er genoeg afbakbroodjes en beleg is. Verder ben je toch al rond gegeten met gebak en hapjes. Wie wilt eten schuift makkelijk aan en anders gaat soep/beleg op als lunch de dagen erna. Dit jaar besloten om dit niet te doen maar wat af te halen als er mensen blijven plakken.
Bij de verjaardag van de jongste gaan we altijd bbqen. Oudste maak ik vaak verschillende soorten nasi met sate en loempia's
Het is idd voor een (kinder)verjaardag, Ongeveer 7 kids en dan 8-12 volwassenen hooguit. Wil mn huis dag ervoor helemaal aan kant hebben incl boodschappen en smorgens op de dag zelf even taart halen. Verder niet veel want moet ook nog naar zwemles met de oudste.