Hoi hoi Ik vroeg me af hoe ver ik van tevoren mijn hulpmiddelen moet huren voor mn thuis bevalling en voor de kraamweek. Zoals bedklossen en een bed. Ik wil bij medipoint huren. Moet ik er nog meer bij huren? Dank jullie wel
Hier alleen klossen gehuurd, krijg ze volgende week binnen. Maar ik zou zelf alles voor 36 weken binnen willen hebben.
heb een boxspring met 8 poten. Krijg je er dan gewoon 8? Die huur je dan? Ik wil een bed voor beneden voor een thuis bevalling.. Naar boven is hier niet ideaal.
Bij boxprings kun je beter kratjes bier gebruiken daar zijn geloof ik geen klossen voor ☺ Wij hadden het bed vanaf week 37 op klossen eerst ff eng maar later slaapt het echt lekker Succes!
vaak kan je bij de supermarkt ook wel lege kratjes krijgen. leg er wel plankjes op anders kun je er doorheen zakken als je nog zin hebt in gezelligheid bij de oudste hadden we er ook bierkratjes onder. die hadden we er tussen week 36 en 37 onder gezet. bij de 2e was ik medisch dus hoefde het niet omhoog voor de tijd
Ok ok.. Kom ik aan: heb je 6 lege kratjes bier haha oke misschien moeten we dat maar even gaan vragen daar dan! Ik bel sowieso morgen wel medipoint even over hoe of wat..
Bij ons is toevallig de kraamzorg al op intake gesprek geweest afgelopen vrijdag. Zij regelen de hulpmiddelen voor mij bij Medipoint. Ik krijg ze 1 maand van te voren thuis bezorgd. Weet dus niet of dit verschilt per kraambureau. Mijn vriend gaat een balk (die we nog hadden liggen) van 15cm dik in stukken zagen. Deze gebruiken we dan onder de poten van de boxspring. De hoogte moest namelijk 70-80cm zijn. Ons bed is al 60cm dus met bierkratjes wordt het bed weer veel te hoog
Ja ons bed is ook al 60 cm. Dus meot nog 20 cm bij.. bierkratten zijn volgens mij wel iets hoger.. ik kan indd ook zoiets laten maken door mn vader .. iets halen bij een bouwmarkt ofzo.. Kraamzorg kan het wel regelen voor ons hoor! Ik kan het invullen enzo. Klossen is wel alleen dus waarschijnlijk een probleem voor onder de boxspring.
Je kan ook bij een slijterij binnen lopen. Naast mijn werk zit een kleine slijterij die ook speciaalbieren verkoopt. Tegen een kleine borg mochten we er 4 meenemen bij de middelste. Supermarkt kan je ook vragen.
Bij ons heeft de kraamzorg het voor ons geregeld, gisteren zijn de spullen binnengekomen. Met 34 weken dus. We hebben klossen van 14 cm, zodat het bed niet zo achterlijk hoog wordt, aangezien het bed zelf al 60 cm is. Ben ik wel blij mee, hoef ik in ieder geval niet met een krukje het bed in te komen.
Ja t bed wordt voor mij ook wel heel hoog op 80 cm.. maar er staat dat het minimaal 80 cm moet zijn bij mij.. Word dus met een krukje erin denk ik haha
Ons bed werd ook zo hoog, toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis na de ks, stond ik echt vertwijfeld voor het bed... Daar zou ik nooit in kunnen komen. Gelukkig zei de kraamhulp ook meteen dat het bed weer omlaag kon. Het was echt veel te hoog. Ik verhoog mijn bed dus niet weer, ook een boxspring, dus wellicht even navragen bij het huisbezoek van de kraamzorg of het wel echt nodig is.
Ik laat ze een dag voor de 37 wk bezorgen.. Eerder hoeft je bed niet omhoog te staan. Ik moet van de kraamzorg ook een po mee laten komen. E heb zelf ook nog een losse rugsteun erbij besteld...
Toevallig zojuist besteld bij Medipoint Ik heb er zes nodig en dat ook gewoon aangegeven. Lijkt me geen probleem. Owja, ik moest ook een ondersteek huren i.v.m de thuisbevalling. Als jij ook thuis wilt bevallen zou ik dit ook mee bestellen. Dit is voor de moederkoek (daar vangen ze die blijkbaar in op) maar heb jij geen extra lijst gekregen van je verloskundige? Ik namelijk wel, staat precies op wat ze allemaal extra willen hebben bij de thuisbevalling. (nieuw pompje zeep, tandenborstel voor hun instrumenten e.d.)
Tandenborstel voor hun instrumenten? Ze houden er allemaal eigen lijstjes op na, want dat hoefde ik niet te regelen. Bij mij heeft de kraamzorg ook bij Medipoint de items geregeld. Ging om klossen, rugsteun en een po. Rugsteun overigens niet kunnen gebruiken, omdat we een 2persoons matras hadden. Po is handig voor als je na de bevalling niet direct zo mobiel bent. Ik was wel direct mobiel, maar kom niet plassen dus toen hebben ze de po als nog gebruikt om met een katheter te laten leeg lopen. Kraampakket heb je al wel in huis? Die kun je dacht ik ook via Medipoint regelen.
@bloempje ik heb t kraamhulpmiddelen pakket bij medipoint geleend (kan gratis via mn kraamzorg) Vooral t douche krukje lijk mee fijn voor net na de bevalling. Wij hebben een boxspring met 12 pootjes en je kunt gewoon aangeven hoeveel je er wilt hebben. Ik heb wel eerst de maten opgevraagd. Was niet zeker van als er 2 klossen naast elkaar stonden de pootjes er dan in pasten maar gaat prima. De vorige keer wel bierkratjes (man heeft gewoon de supermarkt opgebeld en die hebben ze klaar gezet. man had zelfs naar gekeken dat niet alle merken kratjes even hoog zijn), maar ik vond dat toch wat rommelig. Sinds afgelopen maandag is ons bed omhoog. Ik vind het helemaal niks. Op/stap erbij ander kom ik mn bed niet in. Ik heb t 18/11 laten leveren Hoezo dit? Die zet je toch niet onder je matras? Ik heb m vorige keer niet veel gebruikt, maar gewoon op matras, handdoekje erover en eventueel kussen er nog op ofzo
Het douchekrukje heb ik niet geleend. Heb zelf wel een stoeltje wat eronder kan eventueel. Heb ook geen po besteld.. daar heb ik de verloskundige vandaag ook niet over gehoord. Wel een bed nu besteld voor in de woonkamer en een rugsteun en een onderlegger.. dus ik zie het wel. Het komt allemaal in week 37 van mn zwangerschap. De klossen heb ik ook besteld, hoop dat ze passen, anders heb ik gelukkig al kratjes geregeld
Hier klossen, ondersteek (po) en rugsteun bestel. Komen in wk 36. Po is idd voor het opvangen van de placenta en om op te plassen vlak na de bevalling. Verder heb ik die de vorige keren niet gebruikt. Ik vond het altijd wel prettig die klossen. Ik ben vrij lang en inen uit bed gaat een stuk prettiger als het bed wat hoger is. Ben benieuwd wat manlief ervan gaat vinden
Haha, daar heb ik dus totaal niet aan gedacht Ik dacht dat het onder je matras moest. Dan ga ik 'm dit keer wel gebruiken