Hallo, Graag zou ik wat adviezen willen hebben. Ik wil stoppen met de bv maar eigenlijk ook weer niet.... zie onderaan mijn verhaal. Daarom heb ik bedacht om te gaan kolven en onze zoon dit met de fles te geven. Langzaamaan de bv vervangen door flesvoeding en bijvoeden met flesvoeding als ik onvoldoende gekolfd heb of hij niet tevreden te krijgen is. * Is dit te doen? en is het verstandig om dit zo lang mogelijk vol te houden of snel af te bouwen. * Is het slim om te kolven en dan direct te voeden? * Hoeveel flesvoeding moet ik dan geven? (bv = 150 mlx kg: aantal v) * Kan ik de nachtvoeding dan wel via de borst geven. Deze gaan namelijk wel goed. * Als dat niet kan zijn de nachtvoedingen dan de eerste die ik kan vervangen door de fles? vind het ander best een belasting om en snachts te kolven en flesvoeding te geven. * heb je verder tips oid????? Kort geschetst mijn verhaal, bij mijn eerste dochter is de borstvoeding geeindigd in een kloven, spruw en veel pijn drama. Ik stond deze keer dan ook niet voor 100% achter het geven van borstvoeding maar wilde het wel graag proberen. Ik heb een cursus gevolgd en me goed voorbereid dus ik weet dat ik achter de beslissing sta die ik nu neem. Mijn zoon is nu 1 week oud en weegt 4060 gram. Ik wordt met de dag ongelukkiger van de bv en heb gister de hele dag gehuild. Ons manneke heeft nog geen ritme en elke dag heeft hij een aantal uren waarin hij continue wil drinken. Drinkt dan 1 borst goed, valt in slaap en wil 1 uur daarna de andere kant. Zo blijf ik aan de gang en mn tepels beginnen alweer zeer te doen. Gister ben ik van 13.00 tot 20.00 alleen maar bezig geweest met voeden, huilen etc. Dit terwijl ik toch goed aanleg, de kraamhulp heeft meegekeken en geeft ook aan dat ik een zeer zwakke huid heb rondom mn tepels en dat we een zeer hongerige baby hebben. De nachten gaan goed, dan laat hij er 3 uur tussen. En het is zo gezond dus ik wil het hem zo graag geven. Volgens mij voelt mijn manneke mijn spanning aan ofzo..... Alvast bedankt voor de reactie, ik wil terug op mijn roze wolk en deze niet door voeding laten verpesten!. groetjes Loes
Hallo ik heb inmiddels besloten rustig aan te gaan afbouwen ipv kolven. Dit geeft mij de rust dat ik toch nog n tijdje t beste geef maar wel afbouw naar flesvoeding. Ik krijg bovenstaand bericht alleen niet verwijderd dus maar even deze reactie. gr loes