Huisje België zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamanene, 7 dec 2024.

1. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    385
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Wij willen aankomende zomer eind juli/begin augustus voor het eerst met onze kindjes een weekje naar het buitenland. Ik zou wel naar de Ardennen willen of een ander mooi plekje in België. Toch een buitenlandgevoel, maar niet verder dan 4 uur rijden. Nederlands weer vinden we geen probleem. Mijn zoontje is dan 4, mijn dochtertje bijna 2. Tot nog toe zijn we bijna altijd naar landal (in Nederland) geweest. Nu vond ik Village l'heure, maar de reviews zijn niet geweldig. We zoeken vooral een fijn huisje (3 slaapkamers, geen stacaravan), op een leuke/mooie camping of park. Het park hoeft niet groot te zijn. Een terrasje/restaurantje, (klein buiten/kinder) zwembad en speeltuintje zou wel fijn zijn. En wat leuke dingen in de buurt om te doen/zien (met in achterhoofd 2 jonge kinderen). Budget rond de 1500 euro voor een week.

Heeft iemand hier misschien ervaringen/tips?

2. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    385
    63
    Vrouw
    Village l'Eau d'Heure bedoel ik :)

3. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.129
    1.922
    113
    Centerparcs les Ardennes
    of Centerparcs Vossenmeren.

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.129
    1.922
    113
    Landal heeft ook een paar mooie parken in Duitsland. Ook wel op goede reisafstand van Nederland. Ook goede ervaringen mee.

5. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    385
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tips!
    Deze ziet er heel leuk uit! Zoiets zoek ik wel. Alleen ik zie dat ze alleen huisjes met 2 slaapkamers hebben. Mijn kinderen en ik zijn lichte slapers, vandaar dat het fijn is als ze een eigen slaapkamer hebben allebei.

Bij Centerparcs betaal je meteen al 2000 tot 2500 euro, ook vanwege de faciliteiten natuurlijk. Voor ons een beetje zonde van het geld, helemaal omdat ons zoontje van bijna 4 nog helemaal niet van binnenzwembaden houdt, laat staan een zwemparadijs;)

Misschien inderdaad ook eens naar Duitsland kijken. Landal bevalt ons over het algemeen goed.. Op de één of andere manier heb ik mijn zinnen een beetje gezet op België, dat voelt al een beetje richting Frankrijk, maar dat wil mijn partner (nog) niet... Iemand misschien ervaringen met Village l'Eau d'heure? Of toch nog een andere tip?

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.245
    1.405
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vakantiepark Vallee les Etoiles misschien? Weet niet of dit te duur is?

Wij zijn hier een paar jaar geleden in de herfstvakantie geweest en vonden het heel leuk. Het park ligt beneden en het restaurant boven op de berg dus lopend is het een hele flinke klim.
    Huisjes zijn vrij basis maar het uitzicht is prachtig. Zwembad niet gedaan, was gesloten ivm corona.

Mamanene vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.270
    34.489
    113
    Ik zou niet naar Centerparcs Ardennen gaan. We hebben daar idd 2500 voor een week betaald en het was vies en oud! Is ons zo ontzettend tegenvallen. Huisje was vochtig en stonk naar urine, echt alles was oud en vergaan. Zou er nooit weer heengaan en was ook nog eens heel duur.

Mijn zus is 2x naar Village l'eau geweest en zij vond het een succes, maar zelf dus geen ervaring. Ik zou zelf zeker naar Duitsland gaan kijken. Landal heeft daar heel mooie parken! Zijn in bijna alle geweest en vonden ze allemaal erg leuk en mooi gelegen. België vonden wij ontzettend tegenvallen. Niet alleen cp, maar ook de omgeving, de prijzen (niet normaal), sfeer. We gaan er niet weer heen.

Zeebra, Mamanene, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.068
    8.017
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet vanwege de faciliteiten want voor meer dan de helft moet je bij CP alsnog extra gaan betalen, wat ik trouwens echt schandalig vind. Zelfs voor een trampoline moet je betalen.Alleen t zwemmen zit erbij in, verder niets.

Wil je perse op een park? Mooi Zutendaal is ook leuk.

Mamanene en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.245
    1.405
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Landal duitsland is heel erg mooi en betaalbaarder dan Belgie. Omgeving is ook heel erg leuk voor kleine kinderen

Mamanene en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.071
    11.519
    113
    Landal mooi Zutendaal is echt heel leuk. Zeker voor kinderen van de leeftijd van die van jou. Ook genoeg te doen in de omgeving.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.270
    34.489
    113
    Klopt! Wij zijn ook 2x op Mooi Zutendaal geweest. Erg leuk park. Qua omgeving vond ik dat wel minder mooi dan de Eifel bijvoorbeeld, maar het park is erg leuk.

En idd bij CP moet je nog betalen voor een voetbalveldje. Echt bizar.

Mamanene en Syane vinden dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    12.940
    17.824
    113
    Vrouw
    Sandaya Ardennen.
    Forestia park .

.

Mamanene vindt dit leuk.
  13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.068
    8.017
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja toch, gewoon achterlijk
    Duizenden euro's betalen voor een verblijf daar en dan serieus voor de kleinste dingetjes nog moeten betalen. Trampoline, 2 euro voor 5 min springen, van die autootjes op zo'n parcourtje, 2 euro per 5 min rijden. Bowlen? Betalen. Voetballen? Betalen
    Ponyrijden? Betalen. Midgetgolfen? Betalen. Kinder Jeep safari? Minimaal 15 euro. Kano varen? Betalen. Klimmuur? Betalen.

Zelfs voor een glitter tattoo moet je betalen.

Schandalig.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.270
    34.489
    113
    Jep! Was voor ons ook de laatste keer. Kijk betalen voor ponyrijden oid heb ik begrip voor, maar basic dingen die bij andere parken gratis zijn moet je ook nog betalen, terwijl je al de hoofdprijs betaalt voor een oud vies huisje.

Neuzeke vindt dit leuk.
  15. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    385
    63
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips!! Ik ga er de komende de dagen eens rustig naar kijken. Iemand vroeg nog of we per se op een park willen. Dat vinden we wel aangenaam omdat de faciliteiten die fijn zijn op vakantie, dan ook over het algemeen wel aanwezig zijn :) maar fijn om jullie ervaringen te lezen. Veel plekken om op te zoeken, daar zit vast tussen wat we zoeken!

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.192
    659
    113
    Park molenheide net over de grens

Mamanene vindt dit leuk.
  17. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.325
    3.650
    113
    Vrouw
    Zutendaal is inderdaad een mooie omgeving! Wij wonen in een buurdorp. Je kan hier minstens zo mooi wandelen als in de Ardennen, de Ardennen, vb spa, is ook niet superver rijden als je een dagje naar daar zou willen.
    En ook veel te doen voor kinderen, vb Bokrijk ( grote speeltuinen en openluchtmuseum), blotevoetenpad, en je kan hier in de omgeving ook echt lekker eten. Hier zijn veel mijnwerker immigranten dus lekkere internationale keukens :D
    Terhills resort in maasmechelen is ook geweldig, maar wel redelijk prijzig, maar wel echt heel goed en heel leuk

Syane en Mamanene vinden dit leuk.
  18. Mamanene

Mamanene Actief lid

21 aug 2022
    351
    385
    63
    Vrouw
    Zutendaal ziet er inderdaad leuk en mooi uit! Jammere van de huisjes is dat in de huisjes van rond de 1500 euro, er geen kinderbedje in één van de slaapkamers kan en die dan in de woonkamer zou moeten staan.. met een luxer huisje waar dat wél kan, zit je meteen rond de 1900/2000 euro, wat best zou kunnen, maar wat ik wel veel vind voor een weekje. Ik houd het park wel in mijn achterhoofd, misschien komt er nog een aanbieding. Terhills resort ziet er heel leuk uit, maar is voor ons met onze kleintjes nog niet zo nodig. Sandaya Ardennen ziet er ook heel mooi uit. Wel meer stacaravans, maar wel compleet en sfeervol. Ik vraag me alleen af of het kinderbedje dat je kunt reserveren in één van die slaapkamers past, maar dat is na te vragen.

Park Molenheide ziet er leuk uit en de omgeving lijkt ook mooi! Heidehut Novis zou perfect zijn geloof ik. Deze en Zutendaal lijken me super leuk. Village l'eau d'heure blijft ook nog even op het lijstje. Dit weekend met partner alles bekijken!

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    12.181
    13.795
    113
    Vrouw
    Zijn die kamers zo klein?
    Wij hebben wel eens een bed op zijn kant gezet of uit elkaar gehaald. Daardoor paste er wel een ledikantje in de kamer.

Deel Deze Pagina