Huis stinkt...oorzaak onbekend.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Maar een dood beest ruik je iedere dag, toch?
    En ik heb altijd geleerd dat die op den duur is uitgedroogd en dan niet meer stinkt. Gewoon mummificeerd door uitdroging.

We hebben een koophuis.

Wat is een sifon?

Ben net een paar uur weggeweest en kom nu weer thuis met mijn zoon, en de stank is alweer veel minder dan vanmiddag. Toen botste ik er echt letterlijk tegenaan :(

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook en blijkt grondwater... zo vies!! Bij bepaalde wind en na hevige regen was het overduidelijk. Kruipluik gemaakt omdat we dachten aan het riool, toen werd het nog erger en kwamen er ook muggen enzo uit. Dicht gemaakt met purschuim en de gaten in de meterkast waar het als eerste begon ook.

Nadat de tuin opnieuw is aangelegd nog geen last gehad, maar het is natuurlijk ook erg droog afgelopen maanden... hopelijk blijft het hier nu ook weg!

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Het lijkt toch vanuit de keuken te komen. Koelkast en vriezer toevallig afgelopen weekend nog verplaatst omdat mijn zoon er een sleutel achter had laten vallen :p
    Geen muis oid gezien. Alleen wat stof.

Ik heb geurspray van Intratuin, die maskeert het wel. Maar dat helpt ook maar een uurtje ofzo. Ik vind het echt vies, alsof we in een vervuild huis wonen. Buren hebben hun huis echt spic en span en fris.

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.002
    2.371
    113
    En onder je keukenkastjes als je de plint ervoor weghaalt? Ook geen dode dieren? Ellende zeg :(

5. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Heb je je aardappels door gekeken? Als er een aardappel aan het rotten is en lekt veroorzaakt dat een hele aparte lucht...Een vriendin van mij heeft haar huis diverse keren overhoop gehaald voor een rare lucht en uiteindelijk bleek het een aardappel te zijn...

6. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Hier ook zo een muffe rioollucht,niet elke dag maar zoals vandaag met de regen ruik ik het weer..vooral in de gang waar het riool/afvoer onder de grond loopt..we hebben al gekeken maar er lekt niks,wat zou het dan zijn? Niet fris,bah,ik wordt dan gelijk chagrijnig als ik thuis kom en die lucht hangt er...

7. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik zou zeggen een lek in het riool. Bij ons was aan de bovenkant een lek, dus de derrie liep gelukkig niet het huis in, maar we hadden wel regelmatig flinke stank. Ze kunnen het met stoom bekijken. Ze spuiten dan stoom in je wc en kunnen zien of het ergens door de grond komt. Dat zou ik eens doen.
    Succes!

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Dat hadden we laatst op het werk en dat stinkt!! Echt verschrikkelijk!

9. jupke

jupke Niet meer actief

Hoe goed ken je je buren?

Wij hebben dit in ons vorige huis ook gehad. Bleek dat de geur van de juren af kwam. Lastig want dat was moeilijk op te lossen.

10. Bij ons een dode muis tussen het plafond :eek:

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarschijnlijk iets met de ontluchting. Als dat niet goed is trekt het bv bij regen vacuüm en komt er rioollucht vrij.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Achter de plint van de keuken gekeken? Kruipruimte (dood dier, schimmel) Lekkend riool?

Weet je zeker dat het bIj jullie vandaan komt en niet bij de buren? Misschien kan je het juist aan je buren vragen, wellicht hebben zij er ook last van...

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    We hebben geen aardappels in huis. Heel af en een zakje gesneden bakaardappels in de koelkast, die dezelfde dag in de pan gaan.

14. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik had ook soms een rare lucht in de keuken die niet te traceren was.
    Inderdaad strontachtig, verotte lucht.
    Het kwam niet uit mijn koelkast zelf, maar wat bleek...achter in je koelkast heb je zo'n vocht/waterafvoer met klein gaatje
    Ik denk dat er eens iets gelekt heeft, wat dus in een bakje onder (achter) opgevangen wordt.
    Wij hebben nl op een gegeven moment de koelkast eruit getrokken en zo gaan zoeken. Dat stonk verschrikkelijk!!!! (neem bijv. maar eens melk wat steeds opdroogt) en zodra er weer vocht bij komt gaat het weer erger stinken,

Deel Deze Pagina