Huis gehele dag lekker laten ruiken...

Discussie in 'De lounge' gestart door typje, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #41 NooNoo, 25 nov 2012
    Laatst bewerkt: 25 nov 2012
    Hier alleen geurstokjes in de gang, dat is altijd een beetje een muffige ruimte. Verder doen we niets... Ja, 's avonds geurkaarsjes aan, maar dat doe ik meer voor de gezelligheid.
    Het stinkt hier trouwens ook niet? Zal wel komen doordat we zo'n lekker tochtig huis hebben, waait altijd door :D

Edit: ik bedenk me net dat we ook zo'n zeepslinger in de wc hebben hangen, maar die vind ik eerder leuk dan echt geur afgeven.
    In mijn tas heb ik een Zwitsal geurzakje ;) en gewoon luchtverfrisser an Brise (iets met water en mint ofzo?) in de wc.

2. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik hou ook echt van lekkere geurtjes in huis.
    Heb van die Brisé geurzakjes in de stofzuiger, schoonmaakmiddel met lekkere geur, 's avonds wax melt (van Cabana, zooo lekker)
    En wc verfrisser van Brisé in de badkamer/wc.

3. sannedegroot

5 mei 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Ik ben helaas allergisch voor de meeste soorten parfum/luchtverfrissers. Krijg ik het benauwd van en ben ook vaak verkouden. Dus de enige optie voor mij is gewoon de ramen vaak open te doen en frisse lucht binnen te laten.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is toch niet gezond las ik pas hier op zp.

5. Milujem

Milujem Niet meer actief

Geurstokjes in het toilet.
    Geurolie met waxinebrander in de huiskamer (staat zelden aan)
    Waspoeder in de stofzuigerzak
    Kamerspray van de HEMA, de geur Jasmijn/Vanille. Soms even als extraatje.
    Maar inderdaad, hoe vaker ik een geur gebruik hoe minder snel je hem ruikt!

6. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Als ik parfum op doe moet ik dat níet in mijn hals doen, word ik echt misselijk van, heb eens wasverzachterparels in de stofzuiger gedaan voor de lekkere geur, maar elke keer als ik moest stofzuigen was ik misselijk haha. Maar ondanks dat houd ik echt wel van lekkere geuren hoor! Gebruik ook gerust parfum maar niet te dicht bij mijn gezicht. En geurkaarsjes.. Heerlijk! Loop ik in de winkel en ruik ik ze, dan kan ik het gewoon niet laten om ze te kopen! Wasverzachter zou ik trouwens nooit gerbuiken, echt heel slecht voor je huid. Maar verder gewoon de geur van groene zeep en andere schoonmaakmiddelen, lekker hoor.

7. WLE

WLE Niet meer actief

Weet niet of het al gezegdt is maar op de filter van de dyson kan je voor het stofzuigen paar druppels van die olie doen die normaal in zon brandertje gaan.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik brand elke dag na de schoonmaak een soort wierrook, de geur blijf je de gehele dag ruiken.

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zie sommige mensen zeggen dat ze een geurzakje of iets in de stofzuiger doen. Dit wil ik natuurlijk ook :) maare... waar stoppen jullie dat ding dan?

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik koop meestal een geurzakje wat ik in het toilet zet of in de woonkamer. Als ik het na een paar weken minder vind ruiken, dan scheur ik het zakje open, en als ik dan een nieuwe stofzuigerzak pak, strooi ik de helft van dat zakje, eerst in de stofzuiger zak.
    Door de warme lucht ruikt het dan weer heerlijk!!

Als je het met een nieuw zakje doet, zou ik er iets minder in strooien, omdat die geur nog heel sterk is;)

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mag ik weten waarom, ik heb namelijk altijd de was in het trappengat, heb verder ook geen ruimte in huis.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.789
    113
    Heb ik laatst gelezen in onderzoek. Heeft er mee te maken dat er door natte was te veel vocht in huis komt, wat niet heel gezond is bij astma en is gunstig voor schimmels etc.

Zelf droog ik de was nog wel binnen, maar let ik er wel op dat ik altijd goed blijf luchten.

13. ik maak veel schoon met de roze fles van dasty, ruikt heerlijk
    en blijft lang hangen.

Ik leg voordat onze caravan naar de stalling gaat altijd een keukenrol doordrenkt met dasty erin.

En als ik hem dan in het voorjaar opendoe ruikt hij heeeeeerlijk :D

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het schijnt slecht te zijn voor mensen die last hebben van astma, hooikoorts of een allergie. Er hangt dan teveel vocht in huis, en dat vind de huisstofmijt erg lekker;) Ook schijnt het zo te zijn dat er een verband bestaat tussen de was drogen in huis en bepaalde schimmels, die bij mensen met een verzwakt afweersysteem longinfecties kunnen veroorzaken.

1 was ophangen in huis, zorgt al voor 2 liter extra vocht in de ruimten.
    Dat komt allemaal uit een onderzoek naar voren.

Het beste zou dus zijn een aparte ruimte in je huis waar je de was droogt. Maarja dat heeft niet iedereen natuurlijk.

15. Ze hebben tegenwoordig ook korreltjes van HG
    heeeerlijk :D

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    van brise heb je speciale stofzuigeraparateur. Dit gooi je gewoon in je stofzuigerzak.

17. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Altijd overdosis aan allesreiniger en voor douche en wc chloor! Ben nogal een poetsmiep en wil ook voorkomen dat het niet fris en schoon is in ons huis. Verder vind ik het heerlijk om als de was klaar is (wasverzachter Lenor, blauwe fles) in het trappengat op te hangen aan een rekje. Als je dan het huis binnenkomt, dan geurt het heerlijk. Heb ook een lekker olie/kaarsbrandertje. Allerlei geurtjes bij onderandere de Xenos en dan waxinelichtje eronder in het houdertje en de olie en water erbovenin. Heerlijk.
    Nu ook een zakje stofzuigergeurzakjes van Brise. Na het soppen nog even een extra geurboost. En geurzakjes sowieso. Is de geur er bijna uit, dan zuig ik de inhoud op en geurt het nog even door als je gaat stofzuigen. Verder veel luchten.

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Oh, en dat zeg je nu pas, haha. Had ik ook kunnen doen. Nou ja, dan maar voor volgend jaar. Vind het ook altijd zo muf als de caravan uit de stalling komt. Bedankt voor de tip :D

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oke dan heb ik dus een probleem ;) Een hier met een longaandoening en eentje met een allergie. Tot slot ook nog eens de droger kapot.

20. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ook als je wasverzachter in je was doet, dat komt in de lucht en dat zou ook niet goed zijn. Geld ook voor als je was met wasverzachter in je droger doet en als dat weer in huis komt die lucht, dat zou niet gezond zijn. Maar als de lucht uit de droger naar buiten geblazen word maakt het natuurlijk niet uit.

Deel Deze Pagina