Huidirritatie na scheren, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisanne1811, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Als ik mijn benen heb geschoren krijg ik altijd last van huidirritatie. Echt heel lelijk, allemaal rode bultjes. Ik heb het vooral op mijn bovenbenen (ja die moet ik echt scheren, dankjewel PCOS). Of ik een goedkoop of duur scheermes gebruik maakt niet uit en ik heb het al geprobeerd met scheerschuim, douchegel, Aleppo zeep.
    Ik heb een ipl apparaat maar om dat te gebruiken moet je eerst je benen scheren. Harsen is dus geen optie. Ik vroeg me af of huidirritatie minder is na elektrisch scheren. Iemand daar ervaring mee of andere tips?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Babyolie! Kan onder de douche maar ook “droog”. Werkt echt super. Geheid geen irritatie.

Laatst nog drie collega’s heel gelukkig gemaakt met deze tip :p.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen ervaring daarmee, maar hier hetzelfde probleem gehad, maar dan op mijn schenen en oksels. Sinds ik scheer met haarconditioner i.p.v. scheerschuim is er niks meer aan de hand.

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar misschien heb je er goch iets aan ;)

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik kan conditioner ook nog proberen, maar vrees dat dat ook niet uitmaakt. Ik ga het iig een kans geven, tnx voor de tip!

Luuz vindt dit leuk.
  5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Waarom is harsen geen optie. gewoon nieuwsgierig.

Een epilator? Ik mocht er 1 testen van braun en die werkte perfect. Alleen ben ik niet sadomasochistisch genoeg ingesteld. Maar misschien is dat wat voor jou.

Uuz vindt dit leuk.
  6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Als ik hars werkt mijn ipl apparaat niet. Daarvoor moeten er namelijk afgeschoren haartjes aanwezig zijn die de lichtflitsen kunnen absorberen. Ik heb ook nog een epilator van voor ik mijn ipl had maar het is echt hels om daar je volledige benen mee te doen. En dan geldt hetzelfde als met harsen.

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Scrubben voor en na het ontharen. En er zijn substanties tegen ingegroeide haren die bij mij altijd wel werkten. Weet daar geen namen meer van want heb er nu met scheren ipv epileren geen last meer van. Maar ik moet wel scrubben.

8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Scrubben kan ik wel proberen, maar het is echt irritatie en niet alleen ingegroeide haren. Werkt het dan ook?

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb het na het scheren van mijn Bikinilijn. Heel lelijk... ik smeer er sinds kort sudocreme op en wat babypoeder erna. De irritatie verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Misschien heb je hier iets aan :)

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja daar heb ik het ook inderdaad. Echt geen gezicht en dat loopt dan door op mijn hele bovenbeen. Dankje voor de tip, deze week maar eens naar Kruidvat :)

2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina