Wat zou jij willen veranderen/opknappen in huis.

Discussie in 'De lounge' gestart door februarimama, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik ben altijd wel bezig met dingetjes opknappen in huis maar dat is nu wat lastiger met de kleine. Ik heb al heel het houtwerk in huis geschilderd. We hebben net een de voortuin laten op knappen en de plafonds in de slaapkamer worden binnenkort gestuct (zijn van die lelijke platen) en daar lig ik steeds tegen aan te kijken haha. We hebben helemaal geen opknapper maar ik ben nogal kritisch.

Wat is jullie volgende project?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.788
    9.308
    113
    Gelderland
    Wij hebben lekkage in de gang dus daar moeten we helaas aan de slag. We hebben vorig jaar een verbouwing in de woonkamer gehad en op de planning staat de achtertuin.
    Ik ben bezig met de trap maar schiet niet echt op, die is helemaal kaal gemaakt en moet nog geschilderd worden. Daarna moeten alle deuren beneden geschilderd worden en de meubels;) in het voorjaar het schilderwerk buiten. Genoeg te doen dus! Geen klushuis maar gewoon weinig tijd gehad met jonge kids om klussen te doen. Nu gaat het steeds wat makkelijker en zodra de jongste ook op school zit heb ik zeeën van tijd.

3. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wij willen heel graag een houtkachel laten plaatsen. Maar dat wordt een duur grapje, omdat er nog geen rookkanaal is. We hebben de afgelopen twee jaar de voortuin en achtertuin gedaan, de schuur vergroot, zonnewering boven en beneden laten plaatsen, een dakraam op zolder laten plaatsen en een inbouwkast op onze slaapkamer. Nu eerst weer flink sparen en dan de houtkachel.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    momenteel is het toilet beneden aan de beurt, maar er staat nog genoeg op mn lijstje...
    carport, nieuwe badkamer, garage opknappen...

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    De afgelopen 3 jaar hebben we alles gehad, behalve de badkamer. Deze willen we graag nog doen :)

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Mijn oude huis opknappen (verfje en details) en in de verkoop doen.
    In t huidige huis voornamelijk afmaakprojecten. Vriendlief negint ergens aan en... nouja.. je raadt t wel.
    Een daar van is de tuin. Ik zelf wil heel graag andere gordijnen en de slaapkamer opknappen

7. wachtend

wachtend Niet meer actief

Heb je even :D

Zijn 8 maanden geleden in het nieuwe huis komen wonen en toen was ik 36 weken zwanger. Dus we mogen nog wel wat doen hier ;)

Wat we al hebben gedaan:
    - nieuwe gordijnen en luxaflex;
    - nieuwe banken (oude stonden echt op het lijstje van wegdoen)
    - nieuwe achtertuin laten aanleggen.

Wat we nog willen doen (daar komt mijn waslijst)
    - nieuwe vloeren zowel boven als beneden er ligt nu beneden kurk in van 32 jaar oud! En we willen marmoleum maar euhm dat is best een heel kostbaar geintje;
    - boven de zolder opknappen en schilderen, daar staan nu alle dozen nog half uitgepakt en dat moet echt een keer netjes!
    - Op zolder nieuwe gordijnen mochten we logés krijgen hebben ze ook gewoon gordijnen;
    - de trap wil ik de bekleding vanaf hebben en inderdaad ook marmoleum of iets dergelijks;
    - keuken trapgat en gang opnieuw schilderen;
    - voortuin opnieuw bestraten;
    - eigenlijk heel stiekem nog een tweede dakkapel;
    - en als we echt de geldpest een keer hebben of een loterij winnen wil ik de woonkamer 3 meter laten vergroten haha maar ik denk dat ik dat op mijn bolle buik kan schrijven ;)

Ow en dan nog ons interieur veranderen maar dat gaan we pas doen als kleine klefhandjes verleden tijd is :D

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Recent de badkamer gedaan. Maar meer omdat we lekkage hadden door slechte kitnaden etc.

Als het financieel het toe laat de hele woonkamer zomer 2016 opnieuw in de verf en vloer en mooie echt houten meubels.

wish list, dakkapel/zolder verbouwing.

overkapping achter het huis aan het huis.

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Sinds 4 maanden sleutel van huidige woning en al veel gedaan maar IP de planning staan nog de achtertuin en voortuin en het buitenschilderwerk voor volgende zomer en verder nog een keer de trappen schilderen, de zolder ververn en nieuwe vloeren. Ooit nieuwe badkamer.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij wonen net in een nieuw huis. Op korte termijn hoeft er niks maar de komende jaren toch zeker:

- we willen de tuin naar onze smaak opnieuw laten doen.
    - dakkapel op termijn
    - uiteindelijk de keuken vervangen want dat is een prima mooie modrne keuken maar nét niet mijn smaak :p

En van die dingen die moeten zoals volgend jaar buitenkant schilderen en een afdak laten vervangen.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Op een de badkamer. Tegels komen van de muur af, voegen laten los. Afzuiging is kapot. In de douchecabine nieuwe voegen erin gedaan dus alles is waterdicht maar wel 25 jaar oud.
    Daarna de keuken. Ook 25 jaar oud, voegen laten los en kitranden etc. Eerste eigenaar heeft het huis casco gekocht en zelf alles aangelegd. Niet op de manier helaas. Alles werkt maar als er iets kapot gaat moet er vanalles achteraan mee vervangen worden. Alle apparatuur hebben we de afgelopen twee jaar al kunnen vervangen dus eigenlijk zonde. Maar als we de keuken doen willen we die open maken. Dan moet er opnieuw gestuct worden, een en dezelfde vloer in de keuken en woonkamer. Electra moet dan vervangen worden. Schoorsteen van de houtkachel gestuct etc etc. Dan moeten we een paar weken ergens anders gaan wonen en alles aanpakken. Dat kost bij elkaar zoveel dat het nog wel een flink aantal jaar duurt.
    Op drie staat dan een dubbele dakkapel op zolder. Voor en achter een dus. Maar dat is een 20 jaren plan denk ik haha.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow heb je even?

- tussenmuur tussen woonkamer/keuken eruit
    -tussenstukje van huis/schuurtje bij de keuken betrekken en de keuken ook wat groter maken daardoor
    - door het vergroten van de keuken kan de vaatwasser weg gewerkt worden (staat samen met de wasmachine los in de keuken)
    - nok verhoging
    - vaste trap naar zolder
    - dakkapel op zolder, zodat er een ruime slaapkamer ontstaat
    - kleine slaapkamer veranderen in badkamer
    - huidige badkamer de droger/wasmachine inzetten

Oke.... dit is allemaal zo veel werk dat we liever gaan verhuizen haha

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik woon er nu net twee weken en we zijn maar bezig met opknappen/veranderen en spullen bij kopen. Ik zal op dit moment allang blij zijn als het staat en ik mij weer thuis begin te voelen. Daarna begin ik wel weer eens met dingen veranderen. Momenteel staan er nog overal dozen, missen we 'cruciale' dingen zoals een salontafel die vertraging heeft gekregen na de bestelling en schappen/planken en dergelijke. Ook zou het wat fijner zijn als er weer schilderijen/foto's aan de muren hingen. En het rolgordijn weer wordt opgehangen (er is een clipje afgebroken).

Ik heb eigenlijk meer het idee van: elke kamer is het nét niet. De kinderkamer is bijvoorbeeld helemaal af. En onze slaapkamer, maar omdat we budgettechnisch erg krap kwamen ivm de vloeren overal, hebben we de muren zo gelaten als het was. En het is net niet allemaal mijn smaak - ondanks dat het wel redelijk oké is. Maar dat zou ik ook wel aan willen pakken als we hier zo lang blijven (uiteindelijk gaan we kopen, dit is dus maximaal voor 2-3 jaar; we gaan er geen duizenden euro's in stoppen).

Daarna de tuin wel neerleggen ofzo, denk ik; dat is momenteel een grote zandbende omdat de vorige bewoners alles eruit getrokken hebben. En een kattenluikje zodat de poezen weer naar buiten kunnen want dat missen ze wel.

14. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh niks meer! Volgende week komen ze eindelijk de zolder afmaken (verwarming hangen is t laatste nu) en dan is alles gedaan! We hebben dit huis vorig jaar gekocht en alles aangepakt, alleen de 4 muren zijn blijven staan :p. Blij als die verwarming is aangesloten en we dus klaar zijn!!!

15. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    We wonen hier net twee maanden en hebben al een nieuwe keuken, nieuwe vloer in de keuken en de hal, boven nieuwe vloeren. Vouwgordijnen voor de benedenverdieping worden gemaakt, hopelijk zijn die er snel! Toilet beneden is helemaal aangepakt en de badkamer al gedeeltelijk, groot nieuw wastafelmeubel en nieuw toilet.

We willen volgend jaar de hele tuin laten doen, overal staan enorm hoge bomen. Nieuwe houten vloer, die er nu ligt is niet mooi meer. Wil graag een visgraat eiken vloer. Buiten moet alles geschilderd worden. Badkamer boven geheel opnieuw. Dakkapellen op zolder zodat daar twee kamers gemaakt kunnen worden. Oh en de bijkeuken willen we ook graag aanpakken! Misschien een werkkamer op de eerste verdieping van de bijkeuken. Staat nu nog veel rommel. En de kelder, die netjes maken zodat dat de opslag kan worden voor de skispulleb en kerstzooi etc Nog flink wat te doen hier!

16. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Ben nu bezig met de woonkamer, dressoir gaat eruit en daar komt een kast voor in de plaats. Dit weekend de muren gesaust, van roomwit naar zilvergrijs... Houtwerk moet nog van taupe naar wit.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou de binnendeuren beneden graag vervangen en de deur naar de hal dan met glas erin zodat er meer licht inval is.
    Verder mag er van mij een grote shovel komen die de hele tuin leeg trekt.

18. megacarls

megacarls Niet meer actief

We hebben pas verbouwd en ben dus even 'voorzien'. Nadat we ons overduidelijke jaren-80 huis 8 jaar geleden kochten met hout/bruine keuken en bruine badkamer, granol op de muren en een oerwoud ipv tuin inclusief treurwilg in een medium tuin in een woonwijk hebben we nu nagenoeg alles aangepakt. Alleen de hal/toilet/trap en badkamer blijven nog over.
    De tuinen (zowel voor als achter) hebben we aangepakt. Nu zijn we zelf ook niet de beste onkruidwieders maar het is nu in elk geval gestructureerder en netter. We hebben de keuken vervangen en op de zolder een slaapkamer gemaakt en vloer gelegd (daar lag eerst niks. Gewoon beton). We hebben nu uitgebouwd en de vloer en de kozijnen vervangen. Die badkamer en hal/toilet/trap is weer het volgende project. En dan? Dan is onze keuken misschien weer ouderwets ;) En zo blijf je bezig.
    Maar goed, terug naar de vraag; Nu zou ik, als ik geld had, de badkamer graag moderniseren en daarna de toilet/hal/trap.

19. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Niks ik heb liever een groter huis

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Als het aan mij lag dan zou ik de muren/deuren/raamlijsten/kasten/tafels verven, de bank de deur uit doen en een andere nemen, de badkamer onder handen nemen en de raambekleding vervangen maar aangezien al die dingen van de eigenaar van de woning zijn en in het contract staat dat deze niet weg mogen, zit ik er voor nu nog aan vast helaas. Maar als alles een beetje goed gaat, kan ik binnen een paar maanden verhuizen.

Deel Deze Pagina