We zijn sinds een week of 2 officieel verhuisd, nieuwe huis heeft dus een houten vloer. We hebben het helemaal opnieuw laten schuren en olien, maar nu is de vraag? Hoe onderhoud je een houten vloer, kan het met een stoomreiniger of moet het toch met een dweil?
Wij hebben ook een geoliede parketvloer. Wij wissen hem vaak droog en stofzuigen. En dweilen hem met speciaal dweilzeep van de parkethandel
Ik heb een Leifheit vloerwisser. Ideaal voor parketvloeren. Eens in de zoveel tijd zou je dit kunnen huren. Veel mensen zweren erbij https://www.bona.com/nl/Professional/Bona-producten-voor-parketvloeren/Parketonderhoud/Professioneel-reinigen/Bona-Powerscrubber/ Dit is die vloerwisser
wij dweilen 1x per week met de speciale houtenvloer reiniger van de parketzaak. Niet te vaak dweilen en niet op naaldhakken erop lopen. Hout is een natuurproduct en moet 'ademen', dus je zult ook verschil merken tussen zomer en winter qua dichtheid, kleur en glans
als ie opnieuw behandeld is zou ik er wel met speciaal schoonmaakmiddel overheen gaan. van hg heb je ook veel kkeus voor houten vloeren. de mijne is al 8 jaar niet geolied en maak hem met van alles schoon. soms met chloor soms dettol net wat ik het eerste in mn handen heb.
Wij hebben een soort natuurzeep voor onze houten vloer. Lijkt op goudzeep maar dan vloeibaar wit en in een jerrycan. Maar ons is aanbevolen maar 1x in de maand te dweilen. Durf je niet meer te zeggen waarom dat zou ik straks aan m'n vriend kunnen vragen. En 1x in het jaar opnieuw laten oliën.